Българска премиера на Toyota Avensis

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 10 Фев 2009 18:09

Има и разлика в обема, може би се дължи на различните глави.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 10 Фев 2009 18:35

Vesko написа:Има и разлика в обема, може би се дължи на различните глави.
http://www.toyota.at/cars/new_cars/rav4/specs.aspx

ето ти техн. данни,еднакви са кубатурите.а това че 5-ия инжектор е в главата твърде ме съмнява,той би трябвало да впръсква директно във филтъра или непосредствено преди него.не съм сигурен,така че зададох въпроса в един немски форум,там има един механик от тойота.


Motorentechnologie

Anzahl Zylinder 4 4
Motorbauart Reihenmotor Reihenmotor
Ventiltrieb DOHC DOHC
tatsächlicher Hubraum in ccm 2231 2231
Zylinderbohrung 86 mm 86 mm
Zylinderhub 96 mm 96 mm
Motorleistung in KW bei Umdrehung 130 KW/3600 upm 100 KW/3600 upm
Motorleistung in PS bei Umdrehung 177 PS/3600 upm 136 PS/3600 upm
Maximales Drehmoment 400 Nm bei 2000-2600 upm 310/2000-2800
Verdichtungsverhältnis 15.8:1 16.9:1
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 10 Фев 2009 19:10

jim_beam написа:...а това че 5-ия инжектор е в главата твърде ме съмнява,той би трябвало да впръсква директно във филтъра или непосредствено преди него...
Петия инжектор е обогатителен (т.е. във всмукателния тракт), а не за изгаряне на натрупаните мизерии в изпускателния тракт.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 10 Фев 2009 19:36

Scott написа:
jim_beam написа:...а това че 5-ия инжектор е в главата твърде ме съмнява,той би трябвало да впръсква директно във филтъра или непосредствено преди него...
Петия инжектор е обогатителен (т.е. във всмукателния тракт), а не за изгаряне на натрупаните мизерии в изпускателния тракт.
можеш ли да дадеш източник,защото доколкото ми е известно 5-ия инжектор предизвиква изгарянето на саждите във филтъра.най-често срещания дефект при d-cat е дефектен 5-и инжектор(запушен от нагар).мисля че грешиш нещо.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 10 Фев 2009 19:45

jim_beam написа:...можеш ли да дадеш източник,защото доколкото ми е известно 5-ия инжектор предизвиква изгарянето на саждите във филтъра.най-често срещания дефект при d-cat е дефектен 5-и инжектор(запушен от нагар).мисля че грешиш нещо.
Информацията я имам от един колега с Lexus IS220d. Наистина това е най-големия проблем на D-CAT - дефектиране на 5-ия инжектор. Доколкото в сервиза на Лексъс обясняват 5-ия инжектор е във веригата на EGR и обогатява горивната смес при студен старт и максимална мощност. Наистина се задръства и това му е проблема. Нямам някаква по-надеждна информация за съжаление. wacko.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 10 Фев 2009 20:33

http://rav4faq.kerkerinck.de/xa3/rav4fa ... nigung.pdf

така намерих малко инфо както и една снимка(горе в линка).

в тоя документ е обяснено как се почиства EGR(AGR на немски) вентила.на снимката ясно се вижда,че тръбичката за горивото към 5-ия инжектор(най-дясната) отива назад от мотора,т.е. към началото на аспуха.
и второ,трябва да знаеш за какво служи този EGR вентил-за понижаване на работната температура в цилиндрите(!) както за намаляване на количеството изгорели газове.засмуква част от изгорелите газове и ги смесва с чист въздух от въздушния филтър.почне ли да се затлачва се генерира грешка от ECU-то и колата няма мощност(авариен режим).

ps: това е 2.2 d-cat мотора който е 1:1 еднакъв с d4d,с малки изключения.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Фев 2009 21:12

Не се ли хвалеха точно за този двигател, че доизгарянето/самопочистването на филтъра става без никакво впръскване на гориво в изпускателния тракт, а само чрез промяна на програмата за 'пре' и 'пост' впръскването, с което променят количеството недоизгоряло гориво, което отива към филтъра.... unsure.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 10 Фев 2009 21:39

@slowtraveler

аз не ти ли казах преди защо си продадох новата мазда(6cd) и взех тойотата.точно мазда и форд прилагат тоя метод и ядат такова дърво,добре че си взел бензин.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Фев 2009 21:55

jim_beam написа:@slowtraveler

аз не ти ли казах преди защо си продадох новата мазда(6cd) и взех тойотата.точно мазда и форд прилагат тоя метод и ядат такова дърво,добре че си взел бензин.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif С дизела съм ял отдавна дървото и от тогава заобикалям отдалеч такива автомобили независимо от марката biggrin.gif (изключение е БМВ-то, ама то ако спре друг ще го бута :whistle: biggrin.gif )
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 10 Фев 2009 22:13

jim_beam написа:...на снимката ясно се вижда,че тръбичката за горивото към 5-ия инжектор(най-дясната) отива назад от мотора,т.е. към началото на аспуха...
Не искам да споря за нещо, което не съм видял с очите си, но точно на снимката се вижда, че инжектора е отстрани(под надписа AGR Abgaskrümmer)

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 10 Фев 2009 22:33

инжектора точно не се вижда,но с главата със сигурност няма нищо общо.изчакай просто докато майстора ми отговори или попитай компетентен човек,че ос.ахме темата. biggrin.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 10 Фев 2009 22:51

jim_beam написа:...изчакай просто докато майстора ми отговори или попитай компетентен човек,че ос.ахме темата...
Накарай майстора ти да коментира и снимката, която си показал по-горе. Имам чувството, че тази тръбичка, която ти твърдиш, че отива към инжектора на катализатора, всъщност е входящата тръба на рейката, идваща от помпата.
А за темата не се безспокой, това за което спорим все ще от полза на потенциалните собственици на новия Авенсис tongue.gif

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 11 Фев 2009 04:56

Защо слушате този или онзи майстор какво е казал, а не цхерпите направо от източника?

http://techdoc.toyota-europe.com/

Е малко е платен сайта smile.gif

Аватар
joro_206
Мнения: 231
Регистриран на: 20 Юни 2008 20:30
Местоположение: София

Мнение от joro_206 » 11 Фев 2009 06:53

Ходих за новия Авенсис,
Няма налични комбита bash.gif
само седани и то не всички двигатели и оборудване.
Обяснението беше - ами то ние от 2 седмици го предлагаме модела и колите свършиха. sad.gif
Можете да си поръчате комби и ще дойде май месец. :thumbsup:
Дали ще чакам до май??????
Нямат ценова листа на допълнителното оборудване.
Не можах да разбера предлагат ли ДВД система на някое от нивата на оборудване, въобще.
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC

Аватар
spritable
Мнения: 107
Регистриран на: 05 Ное 2007 09:58
Местоположение: Русе

Мнение от spritable » 11 Фев 2009 09:53

Направи ми впечатление, че търговеца не беше много запознат с подробностите около новия авенсис. На въпроса дали имат 2.2 дизела с 177 коня като тестов автомобил, не получих еднозначен отговор.

Не можах да разбера защо тестовия автомобил в русе не е топ модела, т.е. 2.2 дизел с ниво на оборудване LUXURY, а е нещо по слабичко. Според мен би трябвало да сложат топ модела, при положение че се предлага.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 10 госта