Въпрос за термостат за Корола Е11

toyota_racing
Мнения: 96
Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
Местоположение: Сливен

Мнение от toyota_racing » 02 Дек 2008 16:37

И при мен проблема се оказа от термостата днес го смених не съм купувал оригинален от Тойота даже незнам и каква е цената на него,купих TAMA (японски е) за 21,80 лв и 2 лв гуменото уплътнение смених го и работата заспа biggrin.gif , сега стрерлката винаги си стои посредата даже при освобождаване от скорост на пуснато парно не пада.При влкючване на перката стрелката пада съвсем леко под средата може би 1 мм :thumbsup: .

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 02 Дек 2008 17:22

При мен май също го има този проблем. Колата загрява може би след 7-8км. Ако след това я пусна по инерция или пък на скорост надолу без газ - изстива мотора до половината на нормалната температура. Явно трябва да сменя термостата и аз :whistle:
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

toyota_racing
Мнения: 96
Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
Местоположение: Сливен

Мнение от toyota_racing » 02 Дек 2008 17:37

Да най-вероятно ще е това можеш лесно да провериш като ти се вдигне малко температурата примерно е на половината преди да стигне средата вдигаш капака и пипаш радиатора или долния маркуч който идва от двигателя към радиатора (над него има друг маркуч който влиза от радиатора към термостата) ако са топли значи е термостат wink.gif . Преди да ти отвори термостата долнача част на радиатора трябва да е студена wink.gif , ако е останал отворен термостата както беше моя радиатора е топъл целия. Успех!

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 02 Дек 2008 18:45

Тази вечер, преди да си тръгна от работа направих този експеримент - запалих колата, изпуших една цигара и когато термодатчика беше приблизително на половината на нормалната работна температура, пипнах горния маркуч - беше топъл, а долния напълно студен. Оставих колата да загрее напълно, а това като време беше около 13-15мин. Това при външна температура 13 градуса. После като се прибрах пред блока, преди да я загася пак пипнах маркучите - и двата бяха горещи. Мисля, че нещата са в нормални граници. Но все още ми е странно, защо когато е топла и карам при спускане 5-6-7км, температурата пада горе-долу на половина или ок - малко по нагоре е, дори без да изключвам от скорост?
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

toyota_racing
Мнения: 96
Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
Местоположение: Сливен

Мнение от toyota_racing » 02 Дек 2008 19:31

Е значи всичко трябва да е наред.Възможно е при продължително спускане колата да се охлажда леко не е изключено дори и като е на скорост както казваш ти, така че мисля няма за какво да се притесняваш съдейки от написаното.

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 02 Дек 2008 20:39

Аз все пак се обадих на майстора и му поръчах един термостат biggrin.gif каза, че бил от по-читавите и че струва 22лв. Може и да не го монтирам сега, но ще го взема - да си имам biggrin.gif
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

toyota_racing
Мнения: 96
Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
Местоположение: Сливен

Мнение от toyota_racing » 02 Дек 2008 20:45

Твоя воля, както се казва от имане глава не боли biggrin.gif , а и наистина не струва милиони все пак :thumbsup: .

Аватар
gueorgi
Мнения: 33
Регистриран на: 01 Мар 2007 11:15
Местоположение: София

Мнение от gueorgi » 03 Дек 2008 09:29

DMDimitrov написа:При мен май също го има този проблем. Колата загрява може би след 7-8км. Ако след това я пусна по инерция или пък на скорост надолу без газ - изстива мотора до половината на нормалната температура. Явно трябва да сменя термостата и аз :whistle:
най-вероятно при теб не е съвсем зле термостата, но това че изстива показва че вече не работи както трябва. моето мнение е, че трябва да го смениш, защото колкото и да е малък проблема, зимата колата няма да ти работи в оптимален температурен режим - а оттук може и да имаш повишен разход на гориво, по-слабо парно, за двигателя също не е добре и така.
моя стария термостат му беше раздута гумичката и не уплътняваше добре, най-вероятно от старост, сигурно и твоя е тръгнал...

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 03 Дек 2008 10:59

Ами може и да го сменя - така или иначе го поръчах термостата. Но снощи наистина докато не загря колата, долния маркуч беше напълно студен.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 03 Дек 2008 13:22

DMDimitrov написа:Ами може и да го сменя - така или иначе го поръчах термостата. Но снощи наистина докато не загря колата, долния маркуч беше напълно студен.
Студен е, защото минава по малко антифриз и радиаторът го охлажда. И аз съм така и ще сменям термостат-при спускане изстивам много бързо, дори вече започна извънградско да пада под 1/3 от скалата на температурата.
Carina E 4AFE LB 1992

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 03 Дек 2008 13:47

max-2 написа: Студен е, защото минава по малко антифриз и радиаторът го охлажда. И аз съм така и ще сменям термостат-при спускане изстивам много бързо, дори вече започна извънградско да пада под 1/3 от скалата на температурата.
При мен ако карам извънградско но я настъпвам (120-140) без спускане - не мърда температурата... ако обаче започна спускане в този момент, без да изключвам от скорост - стрелката пада 5-6мм след няколко километра. Както и да е де - навихте ме и като дойде термостата ще го сменя smile.gif
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта