Pateto написа:здр,тъй като съм нов шофьор и тази зима ще ми е първата бих Ви помолила да ми помогнете с някой и друг съвет,какво трябва да ми е поведението на пътя и как вечер да оставям колата да пренощува. В разговори съм чувала,че на ръчна не се оставя,а и вратите да се мажат с чист парафин и някакви други такива...... Много ще съм благодарна

Ако тръгваш рано сутринта или се прибираш вечер трябва да знаеш , че със сигурност ще попаднеш на заледени участъци ( освен ако не е 20 градуса температурата ) !!! И просто трябва да караш внимателно и със съобразена скорост !
Също така , като минаваш покрай реки , по мостове с или без реки и морета , когато пътуваш и има шарена сянка - хълмове и тн неща , текат някакви води от планината или от тръби почти 100% ще попаднеш на заледен участък !!! За това винаги си намалявай , когато забележиш подобни условия и бъди нащрек . Общо взето ако ти поднесе колата със скорост над 60 км/ч и с и без ABS си в мантинелата , дерето , храстите , насрещното ,TIR-а и тн !!!
Реално ако на сухо колата ти спира за 10 метра то на лед я спре след 100 метра я не спре !
Също така трябва да знаеш , че когато започва да вали първия сняг ( демек преди него не е имало или е имало ама се е стопил и е било сухо ) не е страшно толкова ако си със зимни гуми ! Но когато излизаш на втора трета и тн вечери след спрял валеж или през ноща е валяло през деня не и е имало слънце , и после пак вали , и тн. То тогава 100% под снега има един стъклен слой ! И ефекта е много готин защото гумите се задръстват с пресния сняг и власинките дето ще ти помогнат на лед не бачкат вече така добре и отдолу съвсем финния лед ти разгонва фамилията !
Общо взето истината е в карането с ниска скорост ! Дори и да се чукнеш с 20-30км/ч май-много някой фар или ламаринка да ожулиш . Обаче при скорости над 60км/ч вече стават големи бели !
Същия ефект ( а може би и по-добър ) се получава , когато е кучешки студ и цял ден мъгли или лек дъждец . Като дойде вечерта цялата влага от мъглите пада по земята и прави един кристален слой , който се пързаля повече от всичко на света . Общо взето тази комбинация и жълтите павета са убийствени ! Когато е такъв случая хората едвам ходят по паветата , а пък колите просто нямат никакъв шанс ако карат с 50км/ч и се опитат да спрат за 20 метра .
Трябва да се научиш да усещаш настилката по , която караш . Както казват колегите е хубаво да ходиш от време на време на по-самотни паркинги и да пробваш поведението на колата и най-важното да го усетиш , и да преодолееш малко страха ! Защото усещането от поднасянето и летенето към предната кола или човек на пътя не е много приятно !
Каквото и да става трябва да действаш спокойно и без резки движения и действия !
Общо взето това са моите съвети на първо четене .
А иначе може да ги оставиш тези колеги да поумуват още малко за ABS и има ли приложение той у нас !
ПС:
Един път се прибирам към вкъщи без особенни проблеми по пътя и тамън стигам до светофара на Ломското и някакъв с S класа ми се влачи нещо . Аз тогава бях с 4х4 автомобил но с не много хубави гуми . Редиме се ние на светофара за ляв покрай реката , а времето е точно кучешки студ с лек снежец валял преди няколко часа . И пътя много леко е застлан със снежна покривка ама не се вижда отдолу какво е . И тоя с S класата почва да ми прави един ляв завой ама нещо се точи покрай пазара нещо мудничко кара ( а то към полунощ ) и аз си казвам ей ся на този ще му отвея плявата laugh.gif . Ама нещо май ми се спеше вече та не бях много в час с поведението на колата . И аз както си се влача зад S-класата тръгвам да се режа ! biggrin.gif
Една бърза втора и газ колкото може . Разбира се колата малко поднася ама аз си мисля щото много върви и нещо контрирам там правя се на интересен . Влизам в правия път и започвам изпреварване biggrin.gif . И в момента в , който достигам до средата на колата нещо ми улекнаха гащите и ми се сви коремчето . А аз вече цедя втора ! Както си карам направо без да пипам волана без нищо да правя колата започва да се мести по пътя все едно лети ниско над него , а не се движи по него . Едно много интересно състояние на безтегловност се получава . И си казвам ей ся я втасахме ! А то отдолу станал лед понеже през деня слънце и разтопило снега а вечерта студено и заради теченията покрай реките направо се полирало. Но отгоре има сняг и нищо не се вижда.
Ама нищо не може да направиш ! Колата прсото се люшка на пътя от крайно дясно до крайно ляво в четирите ленти и с много малко воланче едвам я връщам към средата . При , което от втора пускам една бърза 4-та с леко съединителче и я оставям колата да намали до към 30 км/ч и лека по лека без газ та към нас . И малко по-надолу по пътя гледам един Голфаджия се изповъртял и седи с фаровете перпендикулярно на пътя . И си казвам тоя е хванал бонуса и леко леко та до нас .
Извода е , че със зимата шега не бива и не трябва да се правят пишлегарски работи по пътищата !