Carina или Avensis1?

tomek
Мнения: 19
Регистриран на: 05 Май 2005 18:07

Мнение от tomek » 26 Ное 2008 23:45

Благодаря ви за топлите думи.

Нещо се сдухах, защото много я избирах, гледах тази - онази, почти купих едната, пък после я отказах, гледах и Авенсиси и накрая вече ми писна и ми се струва, че малко с лека ръка взех окончателното решение.

Моя майстор, предишния ден бил на сватба и таман му бяха взели книжката, та на другия ден следобяда го мъкна аз до поредната автокъща. Гледа я той и каза "я, и тази много добре изглежда". Запали я, гледа отвсякъде... Онзи от автокъщата непрекъснато дърдореше колко била нова и как признавал само японските и БМВ и други простотии. Та каза майстора: "тази е с 1500 по-малко и има 3 екстри отгоре и дори е по-запазена, взимай...". Аз само това чаках... Само накрая го питах дали няма да е добре да мерим компресията. А той: "тези двигатели са вечни, нищо му няма, виж че свети". Аз: "абе отзад мако нагар има по ауспуха". Той: "тя понеже е палена на място и затова го е зацапала, хайде да тръгваме, че замръзнах".

И така, вече е зад блока. Застрахована, маркирана.

Като я взимах от автокъщата забелязах, че единия тас е вътре на пода. Явно са го забравили докато са сменяли гумите докато е била капарирана с още по-лоши отколкото бяха. Рекох си така или иначе ще купувам нови... това да е проблема. Моделът се оказа GLi, каквото и да означават тези 3 релефни букви, намиращи се под под левия стоп.
Първото лошо впечатление беше, че съединителя отделя относително по-високо, отколкото на първата проба. Иначе много запазена отвътре, не чука, не тропа, много е стегната ходовата част. Малко е по-шумен мотора отколкото си го представях, но поносимо.
Отидох да взема жена ми и когато паркирах се оказа, че видимостта назад е МНОГО лоша. Толкова, че трябва да се паркира изцяло на огледала. За мен не е проблем, но за жена ми...
Та по пътя за насам тя искаше да я пробва, та карах старлеката зад нея и забелязах, че от ауспуха излиза блед пушек... sad.gif Времето вчера беше доста над нулата и от ауспусите на околните коли не излизаше никакъв пушек. Когато я гледахме с майстора беше голям студ и дим ли е пара ли е... не можеше да се прецени.
Обадих му се... Той помълча малко... Каза "абе не изглеждаше този мотор като да пуши... не звучеше така... не се притеснявай, всичко може да се оправи" . Надявам се и вярвам. В събота сме се уговорили да ми смени всичко. Ангренажен ремък, ролки, масло (което е много черно в момента), въздушен, бензинов, филтър на климатика, спирачна течност, антифриз. Ще купя и нови гуми. Из форума четох, че сега най-добри за зимни са VREDESTEIN. В нета намерих следното предложение и възнамерявам да се възползвам:
http://drive.bg/index.php?cPath=132_149 ... 4&x=60&y=9
В този интернет магазин има доста неща за тази кола.
Ще я види той по-обстойно и ще прецени, може би да смени гумичките на клапаните...

И така... Гледам си я от прозореца, но с една горчилка. Харесва ми много, но... Не мога да се изкефя на новата придобивка, така както бих искал и би било редно. Когато спре да пуши, ще мирясам и ще се напия. Стискайте палци. Дано да е ОК. Решил съм света да преобърна, но да я направя да е "пушка". Ако трябва и ще сменя сегментите или основен ремонт ще й направя... (между нас да си остане)

Сигурно изглежда странно отстрани, но аз съм собственик на Toyota! Голям почитател съм на тази марка и ми се струва, че следващия път, когато ще си купувам кола след 3-4 години, за съжаление ще са останали живи само от по-новите трошпливи модели с мотор VVti и купе от китайска пластмаса претопена от кофички за кисело мляко.

До Martinco: Благодаря за поканата. Задължително ще се опитам да дойда на някоя сбирка, само да я стегна и съм там.

Поздрави

gogo
Мнения: 38
Регистриран на: 03 Фев 2007 23:18
Местоположение: София

Мнение от gogo » 27 Ное 2008 00:10

tomek написа:Благодаря ви за топлите думи.

Нещо се сдухах, защото много я избирах, гледах тази - онази, почти купих едната, пък после я отказах, гледах и Авенсиси и накрая вече ми писна и ми се струва, че малко с лека ръка взех окончателното решение.

Моя майстор, предишния ден бил на сватба и таман му бяха взели книжката, та на другия ден следобяда го мъкна аз до поредната автокъща. Гледа я той и каза "я, и тази много добре изглежда". Запали я, гледа отвсякъде... Онзи от автокъщата непрекъснато дърдореше колко била нова и как признавал само японските и БМВ и други простотии. Та каза майстора: "тази е с 1500 по-малко и има 3 екстри отгоре и дори е по-запазена, взимай...". Аз само това чаках... Само накрая го питах дали няма да е добре да мерим компресията. А той: "тези двигатели са вечни, нищо му няма, виж че свети". Аз: "абе отзад мако нагар има по ауспуха". Той: "тя понеже е палена на място и затова го е зацапала, хайде да тръгваме, че замръзнах".

И така, вече е зад блока. Застрахована, маркирана.

Като я взимах от автокъщата забелязах, че единия тас е вътре на пода. Явно са го забравили докато са сменяли гумите докато е била капарирана с още по-лоши отколкото бяха. Рекох си така или иначе ще купувам нови... това да е проблема. Моделът се оказа GLi, каквото и да означават тези 3 релефни букви, намиращи се под под левия стоп.
Първото лошо впечатление беше, че съединителя отделя относително по-високо, отколкото на първата проба. Иначе много запазена отвътре, не чука, не тропа, много е стегната ходовата част. Малко е по-шумен мотора отколкото си го представях, но поносимо.
Отидох да взема жена ми и когато паркирах се оказа, че видимостта назад е МНОГО лоша. Толкова, че трябва да се паркира изцяло на огледала. За мен не е проблем, но за жена ми...
Та по пътя за насам тя искаше да я пробва, та карах старлеката зад нея и забелязах, че от ауспуха излиза блед пушек... sad.gif Времето вчера беше доста над нулата и от ауспусите на околните коли не излизаше никакъв пушек. Когато я гледахме с майстора беше голям студ и дим ли е пара ли е... не можеше да се прецени.
Обадих му се... Той помълча малко... Каза "абе не изглеждаше този мотор като да пуши... не звучеше така... не се притеснявай, всичко може да се оправи" . Надявам се и вярвам. В събота сме се уговорили да ми смени всичко. Ангренажен ремък, ролки, масло (което е много черно в момента), въздушен, бензинов, филтър на климатика, спирачна течност, антифриз. Ще купя и нови гуми. Из форума четох, че сега най-добри за зимни са VREDESTEIN. В нета намерих следното предложение и възнамерявам да се възползвам:
http://drive.bg/index.php?cPath=132_149 ... 4&x=60&y=9
В този интернет магазин има доста неща за тази кола.
Ще я види той по-обстойно и ще прецени, може би да смени гумичките на клапаните...

И така... Гледам си я от прозореца, но с една горчилка. Харесва ми много, но... Не мога да се изкефя на новата придобивка, така както бих искал и би било редно. Когато спре да пуши, ще мирясам и ще се напия. Стискайте палци. Дано да е ОК. Решил съм света да преобърна, но да я направя да е "пушка". Ако трябва и ще сменя сегментите или основен ремонт ще й направя... (между нас да си остане)

Сигурно изглежда странно отстрани, но аз съм собственик на Toyota! Голям почитател съм на тази марка и ми се струва, че следващия път, когато ще си купувам кола след 3-4 години, за съжаление ще са останали живи само от по-новите трошпливи модели с мотор VVti и купе от китайска пластмаса претопена от кофички за кисело мляко.

До Martinco: Благодаря за поканата. Задължително ще се опитам да дойда на някоя сбирка, само да я стегна и съм там.

Поздрави
Да ти е честита! Ама не мога да разбера що тая мъка - зорлем да си купувате дърти коли /модели/, докога ""Москвича ще най- добрата кола за България, щото е направен от немски каски и подръжката му е евтина". Вярно че не всички нови коли са по- добри от предходните, ама зорлем да се метате у дъраци....
TOYOTA AVENSIS 1.8 VVTI AUTOMATIC' 2001

tomek
Мнения: 19
Регистриран на: 05 Май 2005 18:07

Мнение от tomek » 27 Ное 2008 01:41

gogo написа: Да ти е честита! Ама не мога да разбера що тая мъка - зорлем да си купувате дърти коли /модели/, докога ""Москвича ще най- добрата кола за България, щото е направен от немски каски и подръжката му е евтина". Вярно че не всички нови коли са по- добри от предходните, ама зорлем да се метате у дъраци....
Е, ти го възприе като лична обида. Извинявай, виждам, че товята е с VVti.

Ще ти кажа защо си търсех такава кола.
Аз съм изключително зает човек и професията ми е свързана с много отговорност, много мисловна дейност и адско напрежение. Затова имам нужда от автомобил, с който да се занимавам максимално рядко извън редовната потдръжка. Затова преди 4 години и половина (не съм ги преброил добре) си купихме с жена ми кола, на която да се научи. Избрах я по една класация на TUV и по препоръка не моя майстор, както и един познат поляк. Колата е Toyota Starlet от 93-та.

За тези 4 години и половина откакто я караме с жена ми се случиха няколко неща: шефа ми си купи Citroen C4, който се изпотроши погловно от самосебе си и им го върна и в Citroen не можаха да го оправят изобщо. Първо нещо почна да тропа "отзад", после компютъра нещо засече и незнам си какво си. Дадоха му някакъв друг. Друг мой познат кара едно от последните DAEWOO някакъв вид ван Takuma, на който за този период той смени цялата предница 2 пъти. Нашата Тойота Старлет, след 60 000км из разни планини, села, 2 пъти до Гърция, Хърватия, 7-8 пъти до морето, давахме я на сестра ми и тя ходи нанякъде с нея, ежедневно поне 30-40км софийско, до детската градина, на работа, на пазар и прочее, единствената "повреда" която ми се е случвала е да светне лампата на акумулатора в Бургас и я оставих в един сервиз. Оказа се че е изгорял ротора на динамото. Това е всичко, което е правено по нея. Не са правени шарнири, рейки карета или каквото и да е! За всичките 60 000км. Сега е на 200хил. и е абсолютно същата кола, такава каквато я взех тогава. Стара, малка, бърза, икономична.
Сега имаме по големи финансови възможности. Можехме да си вземем и нова кола на изплащане, но предпочетохме дърта кола - пак TOYOTA, в добро състояние. Та, затова ме е яд толкова, че може и да не съм уцелил точно търсената кола. Колкото до "дъртия" модел... Повярвай ми търся си кола от няколко месеца и трябва да ти кажа, че Carina са най-запазените автомобили на пазара. Интериора и екстериора са изработени от изключително качествени материали и следите от ползване са минимални. Авенсиси-те, които съм гледал досега, всичкит ебяха в далеч по-лошо състояние по всики линии.
Също така тук във форума се начетох на лоши мнения за новите Тойоти. Така се и говори, че новите мотори не са вече толкова здрави.

Поздрав

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 27 Ное 2008 03:17

tomek,здравей :thumbsup: ,честито първо за Карината и се отпусни малко,много вероятно е пушекът да е от времето навън или незагрял двигател,бяла пара е нормално да излиза,ако ти гори масло ,ще пуши синьо или синкаво,спокойно.
Второ,ти си много лесен за манипулиране,прочел си 20 мнения на хора,които обясняват колко са трошливи новите Тойоти без да са ги изпитали,това е несериозно.Да,серия 1.6 VVT-i двигатели 2001-2003 година са проблемни,но проблемът е напълно решен.Просто избягвай тези години ВВТ-и двигателите,но това не значи,че тези двигатели се чупят,трошат или тем подобни,те имат завишен разход на масло,без да променят характеристиките си,т.е. вървят добре и т.н..Тези двигатели нямат чупещи се елементи,те не те оставят на пътя и т.н.Сега,нека да ги оставим настрана двигателите от тази серия.Наистина по-новите Тойоти имат някои проблеми с оглед частите на Бош примерно,които се монтират.Но новите Тойоти са също много здрави коли,така че крайни мнения са несъдържателни. И защото винаги говоря с факти,ти препоръчвам още утре си купи новия брой на Auto-Bild българското издание,ще има статията "Преглед на Качеството " 2008 и още преди да е излезнало изданието зная,че Тойота е на първо място по здравина отново,и всичко това от обективни изследвания,не приказки по форуми без реален фактически материал! Германците от Авто Билд признават,че Тойота въпреки че е най-големият производител на автомобили в света,продължава да произвежда най-здравите коли! Всичко това те заявяват вследствие резултатите/статистиката/ на немските техн.прегледи TUV,100000км. тестове на Авто-Билд,сервизните акции за корекции на производителите,задоволство от марката на клиентите,писма от клиенти за проблеми по колите и т.н.. Т.е. говорим за обективни факти,при това казани от устите на германци!Така че ,ако обичате,по-полека с плюенето на новите Тойоти. :thumbsup: А за старите Тойоти ми е пределно ясно ,че са уникално здрави коли. Имам Корола 87-ма година 1.3 12v ,егати осата е ,върви много повече от новите 1.4VVT-i и харчи малко,а и работи много по-тихо,пали като обезумяла веднага винаги,независимо от условията,автоматичен смукач ,никви проблеми,и по Пампорово и по Витоша зимата съм бил много пъти по купони,събирания за по 2 дни по хотелите и на студа сутринта пали като луда.За здравина изобщо не говоря.Королата е на 240000км. с оригинална ходова част,нищо не е сменяно освен амортисори,изобщо за 240000км. по тази Корола,която сега стана на 21 години са сменени 2 маншона,защото се нацепиха и гумичка на едно спирачно цилиндърче,ааа и термостат-оригинален от ТМ-Ауто за 35 лева!!!!!! biggrin.gif Тази кола практически никога не е имала разходи за подръжка,калкулирано към километрите и годините.Тя върви,върви и върви.......Фактът,че са сменени само гумени съединения заради годините им,говори за невероятната здравина на колата.На баща ми Hiace 87-ma 2.4D na 430000km. по ходова част е сменена само 1 стабилиз.щанга, 2 втулки на предните амортисори,задни амортисори ,2 карета отзад,една втулка на волана,радиатор,водно съединение иии това е,за 21 години и близо 450000км.,шарнирите не са пипани,оригиналните са и всички тем подобни други щанги и работи по ход.част е оригинално както е излезла от завода,дюзи никога не са сменявани или чистени,само зимата сипва по някой път газ 1 литър в резервоара на зареждане,Hiace-a до ден днешен пали от раз и при -18 градуса!!!!/Говорим за японски дизел 2.4 от старата школа worthy.gif /Така че ако говорим за здравина,аз съм перфектно наясно какво значи Тойота.И напълно те разбирам като говориш за Старлета,тия са уникални Тойотки-пъргави оси ,малко харчат ,тихи моточета жужат и никога не влизат в сервиза-перфектната кола,затова харесвам Тойота. :thumbsup:
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

tomek
Мнения: 19
Регистриран на: 05 Май 2005 18:07

Мнение от tomek » 27 Ное 2008 10:13

LEXUS написа: ...ти си много лесен за манипулиране,прочел си 20 мнения на хора,които обясняват колко са трошливи новите Тойоти без да са ги изпитали,това е несериозно
Не бих казал, че съм лесен за "манипулиране". Напротив труден съм (питай жена ми, която непрекъснато прави безуспешни опити). biggrin.gif

Манипулацията е всъщност атака срещу мен, а тук случая е друг: аз се опитвам да се информирам относно даден въпрос. Значи се самоманипулирам, така да се каже.

Мненията във форумите определено имат значение за мен, защото все пак това е някаква извадка за нашите условия, която няма как да получа от Auto-Build. Убеден съм, че Тойота пак е най-здравата кола сред другите, но като цяло политиката на производство на автомобили на световно ниво е по-различна и изнасянето му в други държави по икономически причини дава своите негативни резултати върху качеството. Неслучайно говорим за "японска", "турска" и други сглобки. Така, че философията за Москвича от немските каски не влияе на избора ми. Пример за изключително влошаване на качеството е Мерцедес или Ауди.

Други фактори, повлияли на решението ми да си купя по-стара кола е дизайна, бързото обезценяване на новия автомобил, изключително скъпата потдръжка, "измамната" гаранция, много скъпото каско. Не харесвам особено новите заоблени и изваяни форми като че взаимствани от научната фантастика, таблата по средата, елктронните цифри по километража и всички подобни мерки предприети от френската автомобилна индустрия с цел привличане погледа на клиентите и то основно от групата на нежния пол, впоследствие възприети и от другите производители. Разбира се това е въпрос на вкус и личен избор. Аз предпочитам автомобилът да прилича именно на автомобил с изчистена аеродинамична форма, конструиран с подчертан акцент към ползване за придвижване, не за гледане на телевизия например. В това отношение ми допадат новите Субару или пък новата Корола, но тях за съжаление не мога да си ги позволя. Струва ми се, че ерата на прекалено заоблените, набъбнали форми започва да изчезва и се връща по-класическият изглед. За съжаление обаче, чалгата никога няма да се превърне в народна музика и да изчезне напълно.

Друга причина да си купя стара кола е факта, че не мога да си позволя нова за момента. Можех да си позволя някаква Dacia, Skoda или друга в този ценови диапазон. Нямаше да е Тойота. А аз искам такава. Причините ги изброих по-горе и вие всички ги знаете. Хората, които си купуват други автомобили си мислят, че ние тойотаджиите и феновете на японските коли сме като всички други, но ние знаем защо сме такива.

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 27 Ное 2008 16:52

Белият пушек докато не е загряла колата е нормален, дори това е знак, че мотора ти работи добре(с добра смес). След като смениш масла, филтри и ремъци покарай поне 1 месец и ще видиш дали гори масло, има ли някаква загуба на антифриз и т.н.
Мисля, че проблемите ти са въображаеми и дано да е така.
Нормално е да те стряска всяко шумче по колата. Колкото и да е добра колата за годините си-няма да е перфектна. То дори и новите от магазина си имат кусури biggrin.gif
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 27 Ное 2008 19:29

tomek написа:
LEXUS написа: ...ти си много лесен за манипулиране,прочел си 20 мнения на хора,които обясняват колко са трошливи новите Тойоти без да са ги изпитали,това е несериозно

Манипулацията е всъщност атака срещу мен, а тук случая е друг: аз се опитвам да се информирам относно даден въпрос. Значи се самоманипулирам, така да се каже.

Мненията във форумите определено имат значение за мен, защото все пак това е някаква извадка за нашите условия, която няма как да получа от Auto-Build. Убеден съм, че Тойота пак е най-здравата кола сред другите, но като цяло политиката на производство на автомобили на световно ниво е по-различна и изнасянето му в други държави по икономически причини дава своите негативни резултати върху качеството. Неслучайно говорим за "японска", "турска" и други сглобки. .
Манипулацията не задължително е атака срещу някой,манипулацията е моделиране на някакво мнение,което някой мисли за правилно и иска да убеди в своята правота друг без нужните факти примерно и когато този друг не е запознат с нещата,много лесно бива манипулиран,т.е. мнението му бива оформяно по определен начин.А ти като се опитваш да се информираш по даден въпрос,ти не се манипулираш,а в случая биваш манипулиран от неверни писания,които си чел.Това да търсиш информация не е самоманипулиране,освен ако не си тръгнал с тази нагласа/да чуеш нещо,което ти се иска/,иначе е търсене на информация,която е най-верна ,когато е подплатена с факти. Та Авто-Билд ти дава изобилие от факти предимно за немските условия. Разликата в нашите условия е повечето дупки и евентуално по-високата запрашеност на въздуха,но при логическо разсъждение на всеки е ясно,че най-здравият комплексно автомобил при западни условия,най-вероятно ще е най-здрав и при нашите условия,а там статистически е доказано,че Тойота/в това число и новите Тойоти/ са на най-здравите коли.А по форумите се пише, ли пише,но трябва да се отсява кое е реално и кое са предположения.
Това,че говорим за английска,турска сглобка, идва главно от предубедеността на хората,нещо подобно на предубедеността преди 30 години относно здравината на японските автомобили изобщо.Като слушам приказки на предубедени хора,ме хващат лудите,не е редно така да се говори.Заводът на Тойота в Турция е най-модерният й в Европа,да не говорим,че няма достоверни данни за проблеми по колите ,произведени там или тези в Англия.Ако има разлики,те главно се дължат на някои европейски части.
Не зная дали си наясно ,но производството на Тойота отдавна е изнесено и в САЩ,но колите,произведени в САЩсъщо са много здрави и всяка година Тойота печели Consumer Reports в САЩ.
Изобщо десетки пъти съм предлагал на хора,даващи такива мнения,да седнат да прочетат първо "Пътят на Тойота",където много добре е обяснена производствената система на Тойота и как тя се прилага безпогрешно в други държави/заводи/,при друга култура и как успява да дава качествени плодове както в Япония или почти както там.Първата крачка се състои в запознаване,прилагане и развитие на фирмената култура в съотв.държава,завод на Тойота,оттам се тръгва.Нима някой още мисли,че Тойота ,хей така,случайно, е най-големият производител на автомобили в света,в същото време прави най-здравите коли,паралелно с това печели най-много от всяка произведена бройка кола,т.е. най-печелившата автомобилна фирма изобщо и всичко това дава резултат в най-високата цена на нейните акции,капитализацията на Тойота е колкото Фолксваген,Ауди и Мерцедес,взети заедно,Тойота е най-скъпата автомобилна фирма изобщо и то доста преди да стане Номер 1 по продажби.Та,всички тези най-високи и престижни резултати идват като следствие от далновидна политика,управленски ценности и бизнес методи,познати като стила Тойота.Като тръгнем от фирмената философия,минем през създаване на управленски кадри и екипи,през делегиране на права на работниците и взимане под внимание на техни идеи за усъвършенстване на производството и продукта и стигнем до Just in time,андон и кайзен усъвършенстване.
А,томек,за виждането ти за дизайна те подкрепям,стилът се губи в балонестите и масивни форми.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 27 Ное 2008 21:21

tomek написа:Благодаря ви за топлите думи.

Нещо се сдухах, .....

Поздрави
Честито и от мене! Глей сега.... имах едно време в УНСС един професор по Геоикономика - Генешки се казваше, та той викаше "българина го е страх от две неща: да не настине и да не се мине...."
Изпитвал съм това чувство на горчивина и мога да ти кажа, че излишно се спичаш. Обзора назад е нормално да е по- кофти от на старлета, ми тая е с 1/3 по- дълга, ама ти нали искаш голяма кола... е няма голяма кола с обзора на старлет-а. Това дет попушва, ако изобщо попушва, кво толко те мъчи. Първо като е дърто маслото е по-рядко и може от това да е, може да не е поспецификация и от това да е пък накрая даже и да попушва, кво толко, за екологията ли се мъчиш. Ше я покараш 5-6 години, ше и направиш 50-60 х. км.....няма да ги усети... не се впускай в ремонти, няма да стане по- добре - едно нещо кат работи НЕ СЕ ПИПА! Съединителя и на мойта отделя по-високо и даже издава стържещ звук от време на време (не е проблем, проверено е), и аз като я купих се бях спекъл и щях да го сменям... е вече 60 000 км си е се така. Щом не тропа нищо, обслужи колата - масла филтри ремъци гуми и тн и си СВИРКАЙ :thumbsup: не се нервирай, нито си дал цяло състояние за нея нито пък си се оженил за нея, кат не върви ше ни я разпродадеш на части и пак ше и избиеш парите wink.gif , това в кръга на майтапа, сигурен съм че кат мине 1 мес и престанеш да се чудиш дали не си се минал ше се радваш повече на придобивката си. Колата наистина е добра, е може би не е перектна ама то от магазина я купиш че не е пък ти си седнал да си скубеш косите ......
PS не я давай да ти я прави онзи "приятел" дето му е студено, не мисля че ще бъде обективен и съвестен

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 27 Ное 2008 23:03

Колега четох до някъде и по едно време се отказах,защото вие така анализирате нещата,че ще се побъркате сами себе си.Това което искам да споделя е че с един автомобил човек винаги е на загуба,било то нов или втора употреба.По отношение на здравината,то новите се чупят изкарани от магазина,та 10-15 годишните няма да се чупят.За взето вече решение,човек не трябва да съжалява,нормално е като вземеш един автомобил след време да се появи на пазара и по хубав,това не значи чи си се минал,автомобила трябва в момента на покупката да ти доставя удоволствие и да е разумно избран според нуждите,в този смисъл мисля че ти си купил подходящ автомобил за себе си и семейството си.
Това че има дребни кусури,все пак е над 10 годишен,ти го обслужи така както трябва,нови ремъци масла филтри накладки,гуми,каско,данъци и т.н.Това че двигателя не е чисто нов,не трябва да те притеснява,ако ти гори и масло в рамките на нормалното също не е проблем,новите дизели например горят доста масло още като нови,долива им се и антифриз и това е нормално,камо ли един по стар автомобил. :thumbsup:

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 28 Ное 2008 00:09

LEXUS написа:
tomek написа:
LEXUS написа: ...ти си много лесен за манипулиране,прочел си 20 мнения на хора,които обясняват колко са трошливи новите Тойоти без да са ги изпитали,това е несериозно

Манипулацията е всъщност атака срещу мен, а тук случая е друг: аз се опитвам да се информирам относно даден въпрос. Значи се самоманипулирам, така да се каже.

Мненията във форумите определено имат значение за мен, защото все пак това е някаква извадка за нашите условия, която няма как да получа от Auto-Build. Убеден съм, че Тойота пак е най-здравата кола сред другите, но като цяло политиката на производство на автомобили на световно ниво е по-различна и изнасянето му в други държави по икономически причини дава своите негативни резултати върху качеството. Неслучайно говорим за "японска", "турска" и други сглобки. .
Манипулацията не задължително е атака срещу някой,манипулацията е моделиране на някакво мнение,което някой мисли за правилно и иска да убеди в своята правота друг без нужните факти примерно и когато този друг не е запознат с нещата,много лесно бива манипулиран,т.е. мнението му бива оформяно по определен начин.А ти като се опитваш да се информираш по даден въпрос,ти не се манипулираш,а в случая биваш манипулиран от неверни писания,които си чел.Това да търсиш информация не е самоманипулиране,освен ако не си тръгнал с тази нагласа/да чуеш нещо,което ти се иска/,иначе е търсене на информация,която е най-верна ,когато е подплатена с факти. Та Авто-Билд ти дава изобилие от факти предимно за немските условия. Разликата в нашите условия е повечето дупки и евентуално по-високата запрашеност на въздуха,но при логическо разсъждение на всеки е ясно,че най-здравият комплексно автомобил при западни условия,най-вероятно ще е най-здрав и при нашите условия,а там статистически е доказано,че Тойота/в това число и новите Тойоти/ са на най-здравите коли.А по форумите се пише, ли пише,но трябва да се отсява кое е реално и кое са предположения.
Това,че говорим за английска,турска сглобка, идва главно от предубедеността на хората,нещо подобно на предубедеността преди 30 години относно здравината на японските автомобили изобщо.Като слушам приказки на предубедени хора,ме хващат лудите,не е редно така да се говори.Заводът на Тойота в Турция е най-модерният й в Европа,да не говорим,че няма достоверни данни за проблеми по колите ,произведени там или тези в Англия.Ако има разлики,те главно се дължат на някои европейски части.
Не зная дали си наясно ,но производството на Тойота отдавна е изнесено и в САЩ,но колите,произведени в САЩсъщо са много здрави и всяка година Тойота печели Consumer Reports в САЩ.
Изобщо десетки пъти съм предлагал на хора,даващи такива мнения,да седнат да прочетат първо "Пътят на Тойота",където много добре е обяснена производствената система на Тойота и как тя се прилага безпогрешно в други държави/заводи/,при друга култура и как успява да дава качествени плодове както в Япония или почти както там.Първата крачка се състои в запознаване,прилагане и развитие на фирмената култура в съотв.държава,завод на Тойота,оттам се тръгва.Нима някой още мисли,че Тойота ,хей така,случайно, е най-големият производител на автомобили в света,в същото време прави най-здравите коли,паралелно с това печели най-много от всяка произведена бройка кола,т.е. най-печелившата автомобилна фирма изобщо и всичко това дава резултат в най-високата цена на нейните акции,капитализацията на Тойота е колкото Фолксваген,Ауди и Мерцедес,взети заедно,Тойота е най-скъпата автомобилна фирма изобщо и то доста преди да стане Номер 1 по продажби.Та,всички тези най-високи и престижни резултати идват като следствие от далновидна политика,управленски ценности и бизнес методи,познати като стила Тойота.Като тръгнем от фирмената философия,минем през създаване на управленски кадри и екипи,през делегиране на права на работниците и взимане под внимание на техни идеи за усъвършенстване на производството и продукта и стигнем до Just in time,андон и кайзен усъвършенстване.
А,томек,за виждането ти за дизайна те подкрепям,стилът се губи в балонестите и масивни форми.
Поклон пред великата Тойота,

имам лекото подозрение че си 15 годишен и още вярваш в дядо Коледа/Мраз (както прецениш)
Авто Билд е едно толкова продажно списание та чак няма накъде и то барабар с ADAC просто който си е плащал по-добре той е по-напред.

И за разлика от излиянията ти по темата с Приуса (да се свети името му) тук имам опита пред мен с колата която беше на първо място доста време а именно Мазда 6, имахме около 15 такива служебни и няма да ти описвам че си имаха всички дефекти на конкурентите си от Тойота Форд Опел Ауди и който се сещаш.

Така че стига приказки от 1001 нощ, вземи прочети нещо различно от "Пътя на Тойота" да се свети името и , как например точно японците въвеждат един принцип от който всички днес донякаде страдаме а по точно принципа че едно изделие трябва да си изкара точно гаранционния срок и после :censored:
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Ное 2008 01:11

Какъв опит имаш ти,кой иска твоя опит с 15 коли? Кой ти говори за АДАК??? По темата с Приус е ясно-навсякъде всички световни организации дават Приус като най-здравата кола! И Авто-Билд,и Consumer Reports, CarSurvey.ТИ като си определено незнаещ,не е нужно да убеждаваш всички в това. Колко продажно издание е Авто-Билд и колко е продажен АДАК,чиито данни никой не взима/на АДАк И не ме питай защо,а сам провери,защото си поредният празнозанайко,който не вярва на ТЮВ,които са огромна германска организация за годишни технически прегледи,не вярваш на Consumer Reports,които също говорят на базата на стотици хиляди коли от всеки модел,а с някакво криворазбрано самочувствие пишеш за жалкия си опит с 15 служебни мазди,ти ли си по-сериозен капацитет с опит от 2 Тойоти примерно ,или 5,колкото щеш или организация като ТЮВ, или мнения на самите собственици на различни автомобили от Кар Сървай.Защо не си направиш елементарния труд преди да пишеш и да се правиш на оригинален по един прозрачно-елементарен начин,който личи от 3 преки и от първите ти 2 изречения,напълно лишени от пунктуация,ти ли точно намери да пренебрегваш "Пътят на Тойота",която никога не си чел,ти ли намери да кажеш кое списание е продажно без 1 факт зад гърба си??? Тук не е някой пазар или сервиз в Обеля да се лъжете с празни приказки. Цялото ти мнение е пълен хаос от неща,от които нямаш представа-нито какви характерни дефекти имат Ауди,нито какви характерни дефекти имат Форд,Опел и т.н.. Убеден съм в това.Говориш напълно колкото да си увеличаваш постовете.Мазда като каква фирма точно си плащаше на Авто-Билд,пък и на ТЮВ,че от5 години е на първите места ,заедно с Тойота,ти знаеш ли какъв е финансовият им потенциал,що за фирма са? Изобщо знаеш ли къде се намираш и ,че хората ти четат неориентираните писания.Ти си поредният лаик,който говори с кухи фрази,в които само ти си вярваш и никой друг не потвърждава-нито ,че Мазда6 се чупи колкото Ауди или Опел,нито нещо подобно.Ти очевидно още в житейския си път не си осъзнал разликата между субективно и обективно ,та затова говориш като някакъв ментор съвършенно неуместно при положение,че не си прочел и 2 страници по въпроса ,който коментираш,а когато не можеш практически да изпиташ голямо количество от даден продукт,трябва да се информираш за резултати от друго проучване, и след като ги анализираш,да разбереш колко си несъстоятелен.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Ное 2008 01:20

PESHO OT MARS написа: Така че стига приказки от 1001 нощ, вземи прочети нещо различно от "Пътя на Тойота" да се свети името и , как например точно японците въвеждат един принцип от който всички днес донякаде страдаме а по точно принципа че едно изделие трябва да си изкара точно гаранционния срок и после :censored:
Кой е този принцип по -точно??И кога колите на Тойота /или друга японска кола/ са изкарвали колкото им е гаранционния срок?Значи наистина пишеш ужасни глупости,извинявай ,че ти го казвам,но всеки има право на лош вкус, както се казва!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 28 Ное 2008 01:35

tomek - споко бате ! Историята познава и по-големи минавки ! Вземи малко се мирни и почакай да и направиш ревизията на колицата . Пък я покарай малко и тогава давай със заключенията :thumbsup: .
И само да добавя , че се пише поДдръжка rolleyes.gif .

tomek
Мнения: 19
Регистриран на: 05 Май 2005 18:07

Мнение от tomek » 28 Ное 2008 07:01

Здравейте отново,

Както е казал тук:
котарака Леополд: "Ребята, давайте жить дружно".

Не се карайте хора! Нали изповядвате една и съща религия - Toyota worthy.gif .

Мисля, че е хубаво човек да поглежда какво пишат в TUV, Auto-Build, ADAC, също така и във форума и други сайтове, да се консултира със специалист на 4 очи. След като видях в TUV какво пише за Старлет-а , се консултирах точно с този майстор, за който писах по-горе, който има години опит зад гърба си. Неговата теория беше, че най-малко автомобили, които е ремонтирал са японските (без Mazda 121 и някои Suzuki-та) и "когато развиеш някой болт на японска кола, отвътре свети като нов". Също казва, че проблемите с японските са обикновенно от "битов характер", каквото и да означава това.

Та, основната мисъл ми беше, че човек е хубаво да събере мнение оттук-оттам, за да състави свое собствено. Ако не потърсиш информация по даден въпрос, ще си избереш кола по цвят и дизайн и така ще се натъкнеш на Рено, Пежо, Ситроен или недай Боже на Алфа Ромео или Ланчия. И тъй като ще си дал доста пари, ще се наложи да кажеш на всички, дори на самият себе си: "много съм доволен" и да ходиш през месец по сервизите. Аз лично не мисля да си губя времето по ремонт на автомобили. Разбира се важно е и какво ще ти се падне. При втората употреба има нужда и от малко късмет.

Публично се извинявам за прекомерното отрицание, с което описвах новата си стара кола. Просто не писах достатъчно за хубавите моменти и всички вие сте ме помислили за адски сдухан и нещастен от покупката си. Не са точно така нещата. Въпреки това, благодаря за голямото съчувствие.

Всеки мой познат, който я види казва че е направо нова. Един приятел с Рено Сценик от 98-ма като я видя и се впечатли, че всички маркучи под капака са като нови - все още меки и еластични, не са напукани и няма грам ръжда за разлика от неговата кола.

Външният вид и купето също "къртят мивки". Никога не е пушено със сигурност. Седалките и тапицерията са като от завода.

Следите от употреба са следните: една жичка на нагревателя на задното стъкло не работи, на задна лява врата едното уплътнение (или тапицерия) откъм прозореца в единия крайчец се е измъкнала навън (размер 3-4 см) и на таблото пластмасата, която е централно около касетофона, копчетата за парното и тн. проскърцва при каране по павета и ме дразни яко (предполагам, че тези от автокъщата като са закачали касетофона са я разнебитили и не са я сглобили правилно, защото първо като я видях касетофона беше сложен много накриво).

Ох, аз пак се задълбочих в лошите неща, но какво да се прави. По добре тях да ги споделям, защото може някой да даде акъл и пример от своята кола. По принцип считам, че е по-добре да се говори за проблемите отколкото да се премълчават.

Вчера реших да я покарам, защото ми трябваше кола. На връщане ми направи впечатление, че при поне 30мин каране, съвсем си загря, но не смъкна оборотите под 1200 и само при пипване на педала на газта светваше "лошата" червена лампичка на "economy". Т.е. автоматичния смукач, може би има някакъв проблем или термостата... Вчера и на отиване нямаше такива проблеми.

Но както казах след "голямото сменяне" в събота ще разберем всичко какво и що. Ще я снимам, и ще ви пусна снимки.

П.П (offtopic): Bass_Man, така се пише поддръжка, но аз не съм го писал грешно поне на 4-та страница. Мисля, че е от другите колеги. По принцип забелязам, че тук в този форум се пише доста правилно, което ме радва. По другите форуми не е така. Я надзърнете какво става във форума на Мерцедес и БМВ... Струва ми се Toyota и Apple облагородяват човека. Или вече облагородени хора се насочват към Toyota и Apple. Баз да се опитвам да се вкарвам в лоното на облагородените. Писането без правописни грешки изобщо не означава, че човек е благороден, а е поне елементарно образован и се поДдържа, четейки книги. За жалост, в нашата страна, писането с правописни грешки не се счита вече за срамно.

Поздрави

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 28 Ное 2008 09:20

LEXUS написа:...^^^...
Who let the dogs out... who, who?...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта