мощност и максимален въртящ момент ???

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
proscrip
Мнения: 373
Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
Местоположение: Варна

Мнение от proscrip » 24 Ное 2008 20:37

slowtraveler написа:Струва ми се, че статията е направена малко дилетантски...
Имаше една много добра статия - сравнение на хонда S2000 май с нисан 3.5л.... Където бяха сравнени кривите на двата двигателя и сравнени ускоренията със съответните изводи..
Въртящият момент на двигателя е само относителен показател....
Въртящият момент, който се предава на колелата = въртящият момент на двигателя разделен на предавателното отношение на скоростната кутия и още един път разделен на предавателното отношение на главната трансмисия (диференциала)...
Тъй-като при дизела предавките са съвсем различни от бензина, защото е по-нискооборотен, то там се 'губи' въртящият момент при ускорение...
Мощността според мен е по-реалния показател, защото показва каква работа може да се извърши за единица време-т.е. например какво ускорение може да създаде на 1тон за единица време.

P.S. тук има статийка, ако намеря и онова сравнение с графиките - ще го пусна... http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html
Колега тук си в грешка - ако главното предавателно число е 4, а максималния въртящ момент на двг е 200 Нм на маховика при 2000 об, то на колелетата въртящия момент е 200х4х предавателното отношение на скоростта да речем 4-а, където обикновено е около 1 - или ако се движиш с 2000 об на 4-а, на колелетата е имаш 800 Нм.
Въртящия момент не е относителен показател, относителен показател е примерно теглото на автомобила.

ПП Статията е пълна с грешки и има много неточности.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Ное 2008 20:55

Прав си - понижаване на оборотите=повишаване на въртящия момент...
Мислех си за това, че предавателното отношение на дизелите е по-малко поради по-ниските обороти от това на бензинките, и от там разликата във въртящия момент на колелата не е толкова голяма колкото е в двигателите.... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Ное 2008 02:18

На ниските предавки и до към 100 км/ч атмосверните бензинчета обикновенно са по-пъргави най-вече заради ниските маси в моторчетата и късите дифчета/кутий . Ама на доускорение от 120-30 км/ч нагоре вече нютончетата си казват думицата. И ако мощностите са съизмерими бензинчето се позадъхва .

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 25 Ное 2008 21:35

Bass_Man написа:На ниските предавки и до към 100 км/ч атмосверните бензинчета обикновенно са по-пъргави най-вече заради ниските маси в моторчетата и късите дифчета/кутий . Ама на доускорение от 120-30 км/ч нагоре вече нютончетата си казват думицата. И ако мощностите са съизмерими бензинчето се позадъхва .
:thumbsup: .......Даже още от 80км/ч.-доускоряването на турбодизелите е по добро......А да не говорим за комън-рейл системите, там при една и съща кубатура, бензинките нямат никакъв шанс, зашото високият въртящ момент на дизела, се постига при ниските 1300-1400об/мин......
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 25 Ное 2008 21:42

martod написа:
Bass_Man написа:На ниските предавки и до към 100 км/ч атмосверните бензинчета обикновенно са по-пъргави най-вече заради ниските маси в моторчетата и късите дифчета/кутий . Ама на доускорение от 120-30 км/ч нагоре вече нютончетата си казват думицата. И ако мощностите са съизмерими бензинчето се позадъхва .
:thumbsup: .......Даже още от 80км/ч.-доускоряването на турбодизелите е по добро......А да не говорим за комън-рейл системите, там при една и съща кубатура, бензинките нямат никакъв шанс, зашото високият въртящ момент на дизела, се постига при ниските 1300-1400об/мин......
е защо тогава тогава доускоряването от 80 нагоре ,кат няколко пъти си минал 1300 оборота??
е и какво като е коман рейл??--искаш да кажеш турдо дизелите са по бързи от атмосверните бензинки??

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 25 Ное 2008 21:52

rudolf написа:искаш да кажеш турдо дизелите са по бързи от атмосверните бензинки??
При една и съща мащност е така! :thumbsup: Ти съмняваш ли се?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Ное 2008 22:02

Bass_Man написа:На ниските предавки и до към 100 км/ч атмосверните бензинчета обикновенно са по-пъргави най-вече заради ниските маси в моторчетата и късите дифчета/кутий . Ама на доускорение от 120-30 км/ч нагоре вече нютончетата си казват думицата. И ако мощностите са съизмерими бензинчето се позадъхва .
В момента гледам една такава 'статистика' - GOLF GTI 1.8T-SI (110кВт/210Н.м. срещу 1.9ТДИ (110кВт / 320Н.м.
Та ускорение 0-100км/ч и максимална скорост - еднакви.
И тука идва тънкия момент: графика, показваща как дизела има по-добра еластичност 80-120км/ч от бензина с около 30% (дизела го прави за 8 сек, а бензина - 12сек..)...
Ама има една подробност, че това е само на 5 скорост, което според мен не дава реална представа за възможностите за ускорение на всеки автомобил.
Със същия ефект но с обратен знак предполагам би бил тест с ускорение на трета скорост (бензина близо до лютеницата)...
За да се направи реално сравнение, би трябвало теста да се прави на 'максимално ускорение на удобна скорост'...

P.S. тука има една по-добре обяснена статия.. http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepower
Най ми хареса завършека : A vehicle's peak torque and power figures can only give a general idea of performance. The best way to make a good comparison between vehicles is to go racing! :thumbsup:
А тук има сравнение на 3.5л с 2.2л с ванкелов двигател (тотално различни като графики на въртящ момент/мощност... http://www.motortrend.com/roadtests/cou ... gines.html
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 25 Ное 2008 22:44

Kiki написа:
rudolf написа:искаш да кажеш турдо дизелите са по бързи от атмосверните бензинки??
При една и съща мащност е така! :thumbsup: Ти съмняваш ли се?
А ти убеден ли си? Познавам доста с дизелови дръги дет са си въобразили подобни глупости, ма странно, на писта досега, що ненамирам конкурента печка?!
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 25 Ное 2008 22:48

diver написа:
Kiki написа:
rudolf написа:искаш да кажеш турдо дизелите са по бързи от атмосверните бензинки??
При една и съща мащност е така! :thumbsup: Ти съмняваш ли се?
А ти убеден ли си? Познавам доста с дизелови дръги дет са си въобразили подобни глупости, ма странно, на писта досега, що ненамирам конкурента печка?!
А атмосверна горелка по пистите виждал ли си, освен някой Трабант?

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 25 Ное 2008 22:52

Kiki написа:
diver написа:
Kiki написа: При една и съща мащност е така! :thumbsup: Ти съмняваш ли се?
А ти убеден ли си? Познавам доста с дизелови дръги дет са си въобразили подобни глупости, ма странно, на писта досега, що ненамирам конкурента печка?!
А атмосверна горелка по пистите виждал ли си?
Да ти не си ли? Кат се замисля, май във Ф1 други няма....Ам сигура ся се чудят как да пуснат по-готини гуми и с тънкана нафта да изкарат цяло състезание без да зареждат....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 25 Ное 2008 22:58

Мнаго ми е интересно, как правят горелков атмосверен двигател 900к.с.? Би ли ми разяснил.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 25 Ное 2008 23:08

diver написа:
Да ти не си ли? Кат се замисля, май във Ф1 други няма....
Няма, защото преди 5 години, заради Ферари издействаха забрана от FIA.......BMV-бяха разработили "печка", която им късаше шортите..... ohmy.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 25 Ное 2008 23:11

martod написа:
diver написа:
Да ти не си ли? Кат се замисля, май във Ф1 други няма....
Няма, защото преди 5 години, заради Ферари издействаха забрана от FIA.......BMV-бяха разработили "печка", която им късаше шортите..... ohmy.gif
Колега, не им говори на горелките за такива неща, защото побесняват! smile.gif

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 25 Ное 2008 23:12

martod написа:
diver написа:
Да ти не си ли? Кат се замисля, май във Ф1 други няма....
Няма, защото преди 5 години, заради Ферари издействаха забрана от FIA.......BMV-бяха разработили "печка", която им късаше шортите..... ohmy.gif
ма без принудително пълнене???....да не са забранили компресорите??

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 25 Ное 2008 23:18

rudolf написа:
martod написа:
diver написа:
Да ти не си ли? Кат се замисля, май във Ф1 други няма....
Няма, защото преди 5 години, заради Ферари издействаха забрана от FIA.......BMV-бяха разработили "печка", която им късаше шортите..... ohmy.gif
ма без принудително пълнене???....да не са забранили компресорите??
Мите, говорим за атмосверни горелки/бензинови двигатели/.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта