Колега тук си в грешка - ако главното предавателно число е 4, а максималния въртящ момент на двг е 200 Нм на маховика при 2000 об, то на колелетата въртящия момент е 200х4х предавателното отношение на скоростта да речем 4-а, където обикновено е около 1 - или ако се движиш с 2000 об на 4-а, на колелетата е имаш 800 Нм.slowtraveler написа:Струва ми се, че статията е направена малко дилетантски...
Имаше една много добра статия - сравнение на хонда S2000 май с нисан 3.5л.... Където бяха сравнени кривите на двата двигателя и сравнени ускоренията със съответните изводи..
Въртящият момент на двигателя е само относителен показател....
Въртящият момент, който се предава на колелата = въртящият момент на двигателя разделен на предавателното отношение на скоростната кутия и още един път разделен на предавателното отношение на главната трансмисия (диференциала)...
Тъй-като при дизела предавките са съвсем различни от бензина, защото е по-нискооборотен, то там се 'губи' въртящият момент при ускорение...
Мощността според мен е по-реалния показател, защото показва каква работа може да се извърши за единица време-т.е. например какво ускорение може да създаде на 1тон за единица време.
P.S. тук има статийка, ако намеря и онова сравнение с графиките - ще го пусна... http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html
Въртящия момент не е относителен показател, относителен показател е примерно теглото на автомобила.
ПП Статията е пълна с грешки и има много неточности.