Увеличаване на мощността - ярис 1.4 д4д

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 22 Ное 2008 23:00

Me4oKyX написа:Kiki - вече съм отговарял на този въпрос..... Но айде пак....
Защото, ако ти е дадат с пълната мощност, изпъскателната система ще е друга, по-сложна - следователно по-скъпа. Окачването ще трябва да е пак по-скъпо, спирачките ще трябва да ги направят по-силни, за да имаш по-сигурно усещане..... Всичко това води до мнооого разходи, които те спестяват.... Същата е логиката и с ксеноновите фарове - един хубав комплект е ~100$, за тях може и на 50 да идва при големи бройки - но не ги слагат заводско, освен ако не си ги платиш..... Автомобила е изчислен до стотинка, за да им излезнат сметките... Това завдигане ще им струва 2000$ примерно, но до теб ще стигне на 6000, само за тези коне.... А и повечето автомобилни компаний предлагат чип-ване , за което взимат по 1000 евра... Що да се лишат от тези приходи и да се набутат с гореспоменатите разходи ?!?! biggrin.gif Една промяна на Тойота им струва милиони, за това :thumbsup:

P.S. Новият Urban Cruiser e 1.4 D4D 90hp, но е 205Нм - вместо досегашните 190....Разликата в Круйзерите е много малка в к.с., но въртящия момент е силно засегнат ..... 163к.с., 166к.с. и сега 173к.с. и съответно 343Нм и 410 за по-новите два... Разликата - софтуер и променени допустими граници, като тези промени идват и с покриването на по-новите норми за вредни емисий :thumbsup: Т.е. плащаш - получаваш, но Тойота същевременно предлагат бокс за Круйзера и го правят 204к.с. и 480Нм.... happy.gif
Добре де, в такъв случай, не правим ли голям риск с монтажа на чиповете и увеличението на мощността, а спирачките, окачването, изпускателната система и какво още не, оставот непроменени? Това не е ли компромис със сигерността на нас и семействата ни?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Ное 2008 23:11

Разбирасе , че поемаме риск! Но ние поемаме риск и докато спим с отворена уста или ходим по улицата ! Важното е риска да е премерен и да има смисъл от него . Иначе ставаш част от статистиката !
Защото , както по-голямата мощност ни дава възможност да развием по-голяма максимална скорост , която дали ще е 170 или 190 км/ч ако се помажем някъде сме еднакво мъртви ! Така и ни дава възможността да правим по-пъргави и безопасни изпреварвания по нашите смотани пътища . Така , че човек трябва да знае какво търси .
Последно промяна от Bass_Man на 23 Ное 2008 02:02, променено общо 1 път.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 23 Ное 2008 00:38

Бокса както каза Басманчо, не е само за да настъпваш до дупка.... С него наистина имаш по-спокойно задминаване, по-тихичка е колага, разхода пада при спокойно каране.... Двигателя работи по-меко happy.gif Ако го слагаш, само и само да се режиш е едно, но ако го ползваш, както аз примерно, главно защото искам да ми е безшумна и мека количката, нещата са доста различни rolleyes.gif Аз моя бокс дори не съм го надул на макс, а е на 50% laugh.gif Когато някой клиент иска да види МАХ ефекта - го пускам на мах, но иначе си карам на половината. По същата логика, аз искам да сложа на Королата 286мм дискови апарати с по 6/8 цилиндъра на апарат - нещата са двойни - спирам по-бързо, по-безопасно и по-сигурно - другата страна е, че аз спирам за 35м от 100 до 0км/ч, или за 7м от 45км/ч..... Въпросът е това безопасно ли е или по-лошо??? Колко от колите зад мен могат да спрат толкова бързо ? Едно рязко спиране, за да не блъсна куче не ме ли прави мишена за някой ТИР или камионче, което по никой начин не може да спре и ще ме направи на хармоника..... rolleyes.gif Всяко добро си има и лоша част - въпрос на позлване и дали можеш да го ползваш както трябва - както бокса, да не се цепиш където не трябва, така и яките спирачни апарати - един шофьор ще види за секунда дали няма някой зад него и тогава ще лепне спирачките на МАХ(или си гледа и е наясно къде е МПС-то зад него), други шофери дори не си поглеждат огледалата - лепат спирачката и им са нанизват още 4-ма, щото те не могат да спрат за толкова малко разстояние wink.gif Всяко нещо трябва да се взима и ползва със ясна мисъл за всичките + и - които може да има....

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 23 Ное 2008 09:11

tia kseonovi farove det gi prodavat ne sa napraveni za reflektori na halogeni. prosto ne mogat da fokusirat svetlinata kakto triabva i ima luchove deto letiat v nebesata.

edinstvenito istinski HID-ta za men sa projectors, koito struvat para no ima zashto.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 23 Ное 2008 10:58

Здравей Me4oKyX,
Прочетох и предишните ти мнения относно Powebox-a.Определено и аз ще ти стана клиент, просто чакам да мина 25 000 км, както си написал в предишните теми.Мислех като му дойде времето....след 2-3 месеца, като евентуално стигна тези км да те питам, но пък защо не и сега, може да е полезно и за пусналия темата и останалите.
С Аурис 1.4 D-4D съм.Как се разпределя въртящия момент след поставянето на тази кутийка, т.е оставам ли пак с 1800-3000 максимален въртящ или си имам пик някъде и през останалите обороти не е постоянен.Напиши моля те и как се променя колата по показатели - ускорение 0-100, доускорение ( тук поне за мен е най-важно ), максимална скорост.За доускорение поне за мен е най-важно, не изпитвам желание да ходя на драг или други подобни.
Благодаря
Поздрави

klim4o
Мнения: 36
Регистриран на: 10 Апр 2008 03:16

Мнение от klim4o » 23 Ное 2008 11:52

mitkoa написа:Здравей Me4oKyX,
Прочетох и предишните ти мнения относно Powebox-a.Определено и аз ще ти стана клиент, просто чакам да мина 25 000 км, както си написал в предишните теми.Мислех като му дойде времето....след 2-3 месеца, като евентуално стигна тези км да те питам, но пък защо не и сега, може да е полезно и за пусналия темата и останалите.
С Аурис 1.4 D-4D съм.Как се разпределя въртящия момент след поставянето на тази кутийка, т.е оставам ли пак с 1800-3000 максимален въртящ или си имам пик някъде и през останалите обороти не е постоянен.Напиши моля те и как се променя колата по показатели - ускорение 0-100, доускорение ( тук поне за мен е най-важно ), максимална скорост.За доускорение поне за мен е най-важно, не изпитвам желание да ходя на драг или други подобни.
Благодаря
Поздрави

колега по рано в темата има дино графика , разгледаи я , мисля , че е на второто мнение отваря се с акробат

klim4o
Мнения: 36
Регистриран на: 10 Апр 2008 03:16

Мнение от klim4o » 23 Ное 2008 11:55

и никои не каза дали ще издържи маторя на по голям надув ? unsure.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Ное 2008 15:17

Всеки един турбо мотор ( не състезателен !!!! ) може да издържи без никакви ядове от 20% до 30% зорене без опасност от каквото и да било .
Освен разбира се ако няма някаква "ахилесова пета" самия модел . Иначе масово това правило си важи и на този принцип бачкат PBox-овете и чиповете .

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 23 Ное 2008 17:05

Bass_Man написа:Всеки един турбо мотор ( не състезателен !!!! ) може да издържи без никакви ядове от 20% до 30% зорене без опасност от каквото и да било .
Освен разбира се ако няма някаква "ахилесова пета" самия модел . Иначе масово това правило си важи и на този принцип бачкат PBox-овете и чиповете .
Да това е така. Всички мотори се изчислени така, че да издържат на до 30% допълнително натоварване. Например в "Раssat" слагат един и същи мотор 1,9TDI, съответно 101 и 130к.с. Доказано е обаче, че напомпаният мотор-130к.с. има по-малък ресурс. Това го четох в немското издание на "Авто мотор спорт".

klim4o
Мнения: 36
Регистриран на: 10 Апр 2008 03:16

Мнение от klim4o » 23 Ное 2008 17:24

добре по тази логика може да се надуе турбото и да се сложи един повер бокс и да се извадят около 140 кс ? или съм в грешка wacko.gif също ако това се направи дали мотора няма да даде фера на 5000 км след интервенцията

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 23 Ное 2008 22:33

klim4o - дребосъка ти с 115к.с. и 240Нм ще върви мнооогоооо прилично... Надуване на турбото може да има дооооста сериозни последствия.... Ако не ти пука за ресурса е друг въпрос, но говорим за допустими доста прилични промени без да скъсяваш живота на двигателя. Ако го караш винаги на МАХ със или без бокс ще го издухащ бързо wink.gif Има си граници, при които екстра натоварването не е фатално :thumbsup:

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Ное 2008 22:49

При VW е нормално да е така защото те са си малко бавноразвиващи се biggrin.gif laugh.gif ( с риск да ме залее вълна от недоволство го казвам ) .
Но при БМВ 2 литра дизел има модификаций от 163 до 204 ( може да бъркам с 1-2 коня ) , които без проблеми си качват по 20% отгоре и така можем да получим 2 литра дизел 240 коня biggrin.gif . Което вече си е едно доста пъргаво моторче :whistle: .

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 24 Ное 2008 21:22

Bass_Man написа:При VW е нормално да е така защото те са си малко бавноразвиващи се biggrin.gif laugh.gif ( с риск да ме залее вълна от недоволство го казвам ) .
Но при БМВ 2 литра дизел има модификаций от 163 до 204 ( може да бъркам с 1-2 коня ) , които без проблеми си качват по 20% отгоре и така можем да получим 2 литра дизел 240 коня biggrin.gif . Което вече си е едно доста пъргаво моторче :whistle: .
Търся търся търся непушещо БМВ дизеларка по магистралата, ма нещо ненамирам такива....Слушам Х5-ци за по 100000 как бачкат по-шумно от 20 годишна френска дизелова дръга и се чудя...Представям си 2000кубика, изрязан на 240 коня, колко ще изкара...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Ное 2008 00:28

Е че какво ти дреме ? Има си 5 години гаранция или 150 000 км + допълнително осигуряване за ремонти ! Взимаш и даваш газ колкото можеш laugh.gif . BTW модела е вече на повече от една година ( или около една година ) така , че ако имаше сериозни проблеми отдавна щеше да смърди целия интернет .
Иначе , като цяло на французите малките мотори до към 2.0 литра не са им чак толкова лоши . Те си страдат повечко от периферия и мека ламаринка . До колкото си спомням последните години БМВ направиха малки моторчета в комбина с Пежо групата .
За светъл пример от близкото минало мога да дам едно Пежо на приятел купено чисто ново . Което е на 25 000 км и ходи доста пъти за софтуери и за не знам си какви тъпотий и най-накрая точно , като му изтече гаранцията ( по време да кажем 3 години ) му думна някакво клапанче дето сигурно не струва повече от 1,5-2лв. Обаче понеже не се продавало отделно му викнаха цяла генерация барабар с турбото за около 2500 лв !!!! И между другото все още пежото му ходи по майстори защото след смените във фирмения сервиз така и не се оправи . Но реално сериозен проблем не е имало по мотора . Само неща дето в БГ нямат управия , а във Франция може би щяха да го фикснат за 30 мин .

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 25 Ное 2008 11:11

Bass_Man написа:Е че какво ти дреме ? Има си 5 години гаранция или 150 000 км + допълнително осигуряване за ремонти ! Взимаш и даваш газ колкото можеш laugh.gif . ...
Е мене не ми дреме по две причини.

Първо съвместно съжетелство с дизел не се отразява добре на последния. Резултат 1 мерцедес 300Д прехвалено здрав двигател - 2 ремонта. И 1 двигател Пежо 1.9Д още по-прехвалено здрав....

Второ да дадеш > 100К за кола дет неизлиза от сервиза - не благодаря.
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта