Чувал съм че много боляло като се отвори аербега и си близо до волана biggrin.gifbelchilov написа:И аз карам с дръпната седалка към волана и изправна облегалка нещо противFido Dido написа:Патето, независимо от пътните условия или ситуацията, най-важното е да не се подаваш на паниката. Опитай се да запазиш самообладание, бъди сигурна, че с времето ще попадаш на доста интересни ситуации, така че това е най-важното, за което аз се сещам. Колегите са ти дали прекрасни съвети, но при стресов момент наученото без практика много бързо се забравя. Другия съвет, който мога да ти дам е да не забиваш облегалката във волана, както карат много от дамите. Облегни се спокойно и удобно назад, така ще придобиеш и по-добро усещане за габаритите на колата.
Зимни условия
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от Vesko » 23 Ное 2008 14:04
Vesko
Troshko
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Мнение от slowtraveler » 23 Ное 2008 14:38
Ръцете не трябва да са изпънати, но и не трябва да са много сгънати.
Един добър ориентир е да можеш с изпъната ръка, но без протягане или отместване от седалката да можеш с всяка ръка да хванеш горната част на волана.
А близкото стоене до волана има преимущество в конкретен случай:
Братовчед ми е 185см/110кг. Кара жигула на около 60х.км и както можете да си представите въобще не му пука за нея (може да си позволи и нов автомобил, но е в БГ не повече от два месеца в годината и не му трябва друг, дето да стои пред блока).
Та по негови обяснения - как се минава натоварено кръстовище във Варна:
1. Прегръщаш волана - много изнесен напред (стойката е като на вълка от ну погоди при този ръст/кг) biggrin.gif
2. Започваш да се оглеждаш уплашено
3. Изпускаш за част от секундата съединителя, колкото колата да мръдне рязко с 20см напред
4. Пускаш 'неволно' чистачките да направят 2-3 маха на сухо
След това спокойно си минаваш през кръстовището, защото всички останали участници в движението (дори и с предимство) са спрели с ужас в очите biggrin.gif
Девиза му е 'аз на цвета на колата не държа'

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Bass_Man
Pateto
rudolf
Kiki
Мнение от proscrip » 23 Ное 2008 17:44
proscrip
Мнение от desSs » 23 Ное 2008 20:54
много смешноslowtraveler написа:Мдаа, и ще закъсате в първата горичка laugh.gifdesSs написа:ако можеш намери някой професионален шофьор, и при сняг и поледица да се повози малко с теб. така на място ще ти посочи грешките, които правиш, и ще ти даде съвети. ....

тва за братовчеда беше яко


proscrip, що си мислиш, че очакваме някаква толерантност като жени?


desSs
Мнение от Jister » 23 Ное 2008 22:20
относно ABS`a никак не си правslowtraveler написа: 3. Ако колата е с АБС - той е ефективен най-вече на хлъзгава повърхност (вкл. и лед). Натискаш до дупка и задържаш натиска без значение, че АБС се опитва да ти върне педала. Но разбира се АБС не може да прескочи физическите закони и пак можеш да спираш значително по-дълго от обикновенно.
П.С. не съм съгласен с т.8 на Juster. Отпускаш спирачката ПРЕДИ да започнеш да въртиш волана - така първо възстановяваш контакта и след това започваш отново да търсиш границата на поднасяне..

1. ABS не е направен с цел колата да спира по добре при нормални ситуации!!! - точно затова се препоръчва - независимо от състоянието на пътя - педала да се натиска ЛЕКО! тоест колкото е необходимо а не "До дупка"!!!! ако ABS`a се задейства това означава че сте прекалили със спирачките (това най често се случва при паническо спиране) но в нормално условия трябва да избягвате да натискате педала толкова че да се включва ABS`a ;)
2. Противно на хорското мнение - ABS'а се слага на колите със следната цел - при екстремна ситуация и паническо натискане на спирачките със всичка сила от страна на шофьора - да не блокират колелата на колата - и тя да остане управляема до колкото е възможно! съответно спирачния път с ABS е много по малък от този с блокирали колела! но е сравнително еднакъв а при определени ситуации дори по голям от който може да постигне някой опитен шофьор на сухо с добър усет към спирачките!
3. на лед ABS`a просто не е ефективен и трябва педала да се натиска много леко - както съм написал в предния пост! - разбирасе кола без ABS не спира по добре на лед - но кола с ABS и силно натиснат педал спира много по зле от същата с леко натиснат педал ;)
справка - http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
за тези които ги мързи да четат:
On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS. In real world conditions even an alert, skilled driver without ABS would find it difficult, even through the use of techniques like threshold braking, to match or improve on the performance of a typical driver with a modern ABS-equipped vehicle. ABS reduces chances of crashing, and/or the severity of impact. The recommended technique for non-expert drivers in an ABS-equipped car, in a typical full-braking emergency, is to press the brake pedal as firmly as possible and, where appropriate, to steer around obstructions. In such situations, ABS will significantly reduce the chances of a skid and subsequent loss of control.
In gravel, sand and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring. Some ABS calibrations reduce this problem by slowing the cycling time, thus letting the wheels repeatedly briefly lock and unlock. The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid — though loss of control remains more likely on soft surfaces like gravel or slippery surfaces like snow or ice. On a very slippery surface such as sheet ice or gravel, it is possible to lock multiple wheels at once, and this can defeat ABS (which relies on comparing all four wheels, and detecting individual wheels skidding). Availability of ABS relieves most drivers from learning threshold braking.
относно П.П.
идеята ми беше че когато си блокирал колелата и се опитваш да завиеш - колата няма да завие

но ако пуснеш спирачката - о чудо! колата все пак ще завие - колкото е възможно де ;)


Jister
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от mitoko » 23 Ное 2008 22:37


mitoko
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
- Местоположение: Sofia
- Обратна връзка:
Re: зимни условия
Мнение от DMDimitrov » 23 Ное 2008 22:43
Колегите са ти дали доста съвети, повечето от които не ти пожелавам да ти се налага някога да изпиташ и прилагашPateto написа:мисля,че и без тези изпълнения ще мина,все пак съм жена....зад волана biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ще ти дам и аз един ценен съвет:
щом си нов шофьор - каквото и да решиш да правиш на пътя - винаги информирай останалите участници в движението за намеренията ти! Така риска и за теб и за другите е по-малък

Lexus RX400h, 2008г
DMDimitrov
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Мнение от slowtraveler » 24 Ное 2008 08:43
Колега, за какво спорим не мога да разбера.
И в твоя пример си пише точно това което казах :
'Препоръчителната техника за не-експертни шофьори с кола, имаща АБС, при екстрено спиране, е да се натисне педала на спирачката колкото може по-силно и ако има нужда, да заобиколи препятствието....'
Единствено при рохкав сняг ABS е по-неефективен (като дистанция на спиране, а не като управление при спиране) от кола без АБС, защото блокиралите гуми събират снега пред себе си и избутвайки го отнемат енергия от автомобила... Но това не го прави управляем и за това АБС не може да изключва (освен ако не му изкараш бушона де)..
Спирането с АБС особено при лед е по-ефективно, защото АБС се грижи за това гумите да са на границата на приплъзването и отпускат спирачката когато гумата започне да блокира (това действие не можеш да го направиш толкова бързо колкото автоматиката).

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Kiki
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от Vesko » 24 Ное 2008 08:54

Въобще не е на границата на приплъзване. Няма датчик който да познае къде етази граница. АБС-а просто много по-бързо от водача "се усеща" че някое колело е блокирало и отпуска спирачното усилие към съответното колело. Просто е малко по бърз от водача, и спестява мислене от страна на водача biggrin.gif
Vesko
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 4 госта