движение по инерция

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 20 Ное 2008 09:52

Nemi se viarva 4e moje remyka da presko4i zyb pri visoka skorost kogato se izklu4i po inercia zahtoto pone pri mene oborotite spadat bavno do normalmnite si oboroti na prazaen hod

tribalistas
Мнения: 190
Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
Местоположение: софия

Мнение от tribalistas » 20 Ное 2008 11:48

Зависи от наклона,тогава скоростите не могат да смогнат.... biggrin.gif
FJ Cruiser limited edition

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 20 Ное 2008 15:53

slowtraveler написа:
tribalistas написа:Колеги незнам,но ако пусна колата на скорост разходомера показва 0.0л.а като я пусна по енерция показва разход в порядъда на 1.2-1.5л/100км.
Така е, но като ти показва 0.0л/100км колата рязко намалява скоростта си, докато по инерция изминава по-дълъг път :thumbsup:
зависи на каква предавка си и дали има наклон на пътя

ако си на около 1500 - 2000 оборота не би трябвало двигателя да те спира особенно много, особенно когато има и наклон просто пускаш на скорост , не хабиш гориво, не хабиш спирачки :)
ИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Ное 2008 19:55

Jister, точно затова споделих, че има различни случаи, в които всеки от вариантите може да е по-добър от другия и казах варианта, изпитан лично, в който пускането на инерция може да е по-икономично и щадящо :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 20 Ное 2008 22:41

slowtraveler написа:.....
Така е, но като ти показва 0.0л/100км колата рязко намалява скоростта си, докато по инерция изминава по-дълъг път :thumbsup:
Е ти сам каза че зависи от релефа.Няма кой-знае какво за умуване.Пуснеш ли газта,ECU-то орязва подаването на гориво.Обаче мотора започва да те спира.Ако се пускаш от Боровец към Аспарухово е идеално.Ако караш по почти равен терен из града е безмислено,щото после натискаш пак газта.Така или иначе спирането с двигателя си има много и безпорни преимущества.А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Ное 2008 02:33

kristian написа:
slowtraveler написа:.....
А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
Съсипва съединителя вместо да ти съсипе накладките.

И този икономайзер може да ти резне горивото ако си с 1000-2000 оборота . Ама ако си караш кротко с 150-200 и си върнал газта със сигурност не ти спира горивото !

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 21 Ное 2008 06:13

Bass_Man написа:
kristian написа:.....
А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
Съсипва съединителя вместо да ти съсипе накладките.
Susipva suedinitelq e silno kazano, za6toto pusnal li si vednuj na edna skorost nadolu po bair i ne smenqsh ne vijdam kak shte se susipe suedinitelq, osven ako kolata ti e pretovarena.
Kakvoto i da stava sus siedinitelq(kato az vqrvam, 4e ni6to ne mu stava) e 1000 puti po-dobre da se spuska naklon i to seriozen naklon, na skorost, otkolkoto da si pregreesh spira4kite i posle da ne moje da spresh. TOva e sonovno pravil na profesionalnite shofiori.
Otdelno na izpita v Angliq, dokolkoto znam kusat, ako pusnesh kolata po inerciq predi svetovar.



Otnosno dizela:

Dizela ima dosta PO-GOLIAMA KOMPRESIA ot benzinkata i to4no poradi tazi pri4ina ne e prepora4itelno da se pali na skorost. Zaradi posledicite, koito e spomenal Scott.



p.s.
Az karam benzinka i na mqsto pali samo, ako e natisnat suedinitelq, NO sum q palil i na skorost vednuj.
Bashta mi kara dizel.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2008 08:04

Bass_Man написа:
kristian написа:.....
А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
Съсипва съединителя вместо да ти съсипе накладките.

И този икономайзер може да ти резне горивото ако си с 1000-2000 оборота . Ама ако си караш кротко с 150-200 и си върнал газта със сигурност не ти спира горивото !
Че как ще ти съсипе съединителя, при условие, че основната енергия се губи за въртене на двигателя на принудителен празен ход, а съединителя се натоварва само в момента на превключване?!?! wacko.gif
А економайзера отрязва горивото независимо от това на какви обороти е колата. Включва се отново при ниски обороти, за да поддържа празния ход :thumbsup:
Последно промяна от slowtraveler на 21 Ное 2008 08:55, променено общо 2 пъти.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 21 Ное 2008 08:42

@ slowtraveler
kristian написа:Така или иначе спирането с двигателя си има много и безпорни преимущества.А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 21 Ное 2008 10:16

Bass_Man написа:
kristian написа:
slowtraveler написа:.....
А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
Съсипва съединителя вместо да ти съсипе накладките.

И този икономайзер може да ти резне горивото ако си с 1000-2000 оборота . Ама ако си караш кротко с 150-200 и си върнал газта със сигурност не ти спира горивото !
когато ползваш накладките има триене, а при спирането на скорост няма такова :) стига да не спираш на полусъединител :)

е ти каква кола караш дето на 150 - 200 оборота върви нормално :)

по принцип за бензиновите реже горивото за всички обороти над idle + 500
иначе дизелите незнам дали го ползват това!?!
ИзображениеИзображение

mladm
Мнения: 69
Регистриран на: 12 Мар 2008 21:35
Местоположение: Враца

Мнение от mladm » 21 Ное 2008 10:47

Колеги исках да разбера дали нещо свързано с компресията в мотора, подаването на гориво или някой процес в мотора спира и компютъра се шашка, и в следствие на някое от избоените неща нещо се скапва в мотора.
Иначе хубаво тръгнахте в посока ремък и натоварване на двигателя.
Пример мога да посоча - има ли проблем ако изключа от скорост от първия тунел на Хемус (посока София-Ботевград) и се пусна до третия (скороста варира от 80 до 120). Включването на скорост го правя на около 90, като изфорсирам двигателя до около 2000-2300 об/мин. и направо на 5-а.
---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 21 Ное 2008 10:57

Po princip i az taka pravia kogato sym na svobodna i reha da vklu4a na skorost podavam mejdinna gas taka mislia 4e syediniteliat se iznosva po-malko pyk itaka si karah starata jigula pri neia imahe goliamo zna4enie .Sega pri syvremenite koli mojebi nee nujno podavene na mejdidna gas no nee i loho da se podava

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 21 Ное 2008 11:21

mladm написа:... нещо се скапва в мотора...
Ако имаш конкретен проблем, добре е да го опишеш подробно, а не да питаш общи въпроси.
Като се 'скапе мотора' какво се случва, не ще да пали, не работи стабилно, свети нещо на таблото..... Правена ли е диагностика на колата или майстора е отсякъл по сталински - 'не я пускай по инерция няма да имаш проблем'? :whistle:

mladm
Мнения: 69
Регистриран на: 12 Мар 2008 21:35
Местоположение: Враца

Мнение от mladm » 21 Ное 2008 11:39

biggrin.gif да. майстора отсече - дизел не се пуска по инерция. иначе нямам никакви проблеми.
---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2008 13:28

Общо взето - смени си майстора tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта