движение по инерция
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
- Местоположение: софия
зависи на каква предавка си и дали има наклон на пътяslowtraveler написа:Така е, но като ти показва 0.0л/100км колата рязко намалява скоростта си, докато по инерция изминава по-дълъг пътtribalistas написа:Колеги незнам,но ако пусна колата на скорост разходомера показва 0.0л.а като я пусна по енерция показва разход в порядъда на 1.2-1.5л/100км.
ако си на около 1500 - 2000 оборота не би трябвало двигателя да те спира особенно много, особенно когато има и наклон просто пускаш на скорост , не хабиш гориво, не хабиш спирачки



- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Jister, точно затова споделих, че има различни случаи, в които всеки от вариантите може да е по-добър от другия и казах варианта, изпитан лично, в който пускането на инерция може да е по-икономично и щадящо 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Е ти сам каза че зависи от релефа.Няма кой-знае какво за умуване.Пуснеш ли газта,ECU-то орязва подаването на гориво.Обаче мотора започва да те спира.Ако се пускаш от Боровец към Аспарухово е идеално.Ако караш по почти равен терен из града е безмислено,щото после натискаш пак газта.Така или иначе спирането с двигателя си има много и безпорни преимущества.А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.slowtraveler написа:.....
Така е, но като ти показва 0.0л/100км колата рязко намалява скоростта си, докато по инерция изминава по-дълъг път
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Съсипва съединителя вместо да ти съсипе накладките.kristian написа:slowtraveler написа:.....
А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
И този икономайзер може да ти резне горивото ако си с 1000-2000 оборота . Ама ако си караш кротко с 150-200 и си върнал газта със сигурност не ти спира горивото !
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Susipva suedinitelq e silno kazano, za6toto pusnal li si vednuj na edna skorost nadolu po bair i ne smenqsh ne vijdam kak shte se susipe suedinitelq, osven ako kolata ti e pretovarena.Bass_Man написа:Съсипва съединителя вместо да ти съсипе накладките.kristian написа:.....
А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
Kakvoto i da stava sus siedinitelq(kato az vqrvam, 4e ni6to ne mu stava) e 1000 puti po-dobre da se spuska naklon i to seriozen naklon, na skorost, otkolkoto da si pregreesh spira4kite i posle da ne moje da spresh. TOva e sonovno pravil na profesionalnite shofiori.
Otdelno na izpita v Angliq, dokolkoto znam kusat, ako pusnesh kolata po inerciq predi svetovar.
Otnosno dizela:
Dizela ima dosta PO-GOLIAMA KOMPRESIA ot benzinkata i to4no poradi tazi pri4ina ne e prepora4itelno da se pali na skorost. Zaradi posledicite, koito e spomenal Scott.
p.s.
Az karam benzinka i na mqsto pali samo, ako e natisnat suedinitelq, NO sum q palil i na skorost vednuj.
Bashta mi kara dizel.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Че как ще ти съсипе съединителя, при условие, че основната енергия се губи за въртене на двигателя на принудителен празен ход, а съединителя се натоварва само в момента на превключване?!?!Bass_Man написа:Съсипва съединителя вместо да ти съсипе накладките.kristian написа:.....
А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
И този икономайзер може да ти резне горивото ако си с 1000-2000 оборота . Ама ако си караш кротко с 150-200 и си върнал газта със сигурност не ти спира горивото !

А економайзера отрязва горивото независимо от това на какви обороти е колата. Включва се отново при ниски обороти, за да поддържа празния ход

Последно промяна от slowtraveler на 21 Ное 2008 08:55, променено общо 2 пъти.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
@ slowtraveler
kristian написа:Така или иначе спирането с двигателя си има много и безпорни преимущества.А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
когато ползваш накладките има триене, а при спирането на скорост няма таковаBass_Man написа:kristian написа:Съсипва съединителя вместо да ти съсипе накладките.slowtraveler написа:.....
А не съм чул или прочел за някакъв сериозен недостатък.
И този икономайзер може да ти резне горивото ако си с 1000-2000 оборота . Ама ако си караш кротко с 150-200 и си върнал газта със сигурност не ти спира горивото !


е ти каква кола караш дето на 150 - 200 оборота върви нормално

по принцип за бензиновите реже горивото за всички обороти над idle + 500
иначе дизелите незнам дали го ползват това!?!


Колеги исках да разбера дали нещо свързано с компресията в мотора, подаването на гориво или някой процес в мотора спира и компютъра се шашка, и в следствие на някое от избоените неща нещо се скапва в мотора.
Иначе хубаво тръгнахте в посока ремък и натоварване на двигателя.
Пример мога да посоча - има ли проблем ако изключа от скорост от първия тунел на Хемус (посока София-Ботевград) и се пусна до третия (скороста варира от 80 до 120). Включването на скорост го правя на около 90, като изфорсирам двигателя до около 2000-2300 об/мин. и направо на 5-а.
Иначе хубаво тръгнахте в посока ремък и натоварване на двигателя.
Пример мога да посоча - има ли проблем ако изключа от скорост от първия тунел на Хемус (посока София-Ботевград) и се пусна до третия (скороста варира от 80 до 120). Включването на скорост го правя на около 90, като изфорсирам двигателя до около 2000-2300 об/мин. и направо на 5-а.
---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Po princip i az taka pravia kogato sym na svobodna i reha da vklu4a na skorost podavam mejdinna gas taka mislia 4e syediniteliat se iznosva po-malko pyk itaka si karah starata jigula pri neia imahe goliamo zna4enie .Sega pri syvremenite koli mojebi nee nujno podavene na mejdidna gas no nee i loho da se podava
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Ако имаш конкретен проблем, добре е да го опишеш подробно, а не да питаш общи въпроси.mladm написа:... нещо се скапва в мотора...
Като се 'скапе мотора' какво се случва, не ще да пали, не работи стабилно, свети нещо на таблото..... Правена ли е диагностика на колата или майстора е отсякъл по сталински - 'не я пускай по инерция няма да имаш проблем'?

- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта