движение по инерция
движение по инерция
Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция. Майстор ми каза, че не било хубаво за двигателя. Аз съм с Тойота 2.0ТД. Какъв е проблема, ако има такъв?
---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: движение по инерция
Не мисля, че има някакъв проблем, да караш по инерция, ако двигателя работи на празен ход. Проблемът е, че гори повече отколкото, ако не изключваш от скорост. Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.mladm написа:Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция...
Re: движение по инерция
а каква е разликата дали стартера ще завърти коляновия вал, или трансмисията ? и защо се отразява зле на двигателя ?Scott написа:Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.


- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
И аз съм го мислил много този въпрос, тъй-като на доста места съм срещал информация да не се пали на скорост (в някои случаи има информация за прескачане на ремък, но до колко е достоверна - не знам)...
Единствено дето ми идва на акъла е, че ако не се направи правилно, развъртането става много рязко, а двигателя не е смазан и хидравличните повдигачи не са пълни и т.н...
Единствено дето ми идва на акъла е, че ако не се направи правилно, развъртането става много рязко, а двигателя не е смазан и хидравличните повдигачи не са пълни и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Това и аз съм го чувал, обаче не мога да си обясня как може да стане такова нещо...Fido Dido написа:При палене по инерция и рязко отпускане на съединителя има опасност ангренажния ремък да прескочи зъб. Е, ако двигателя е с ангренажен ремък, разбира се.
Какво ще накара ремъка да прескочи?
Няма промяна на посока на усилието - и в двата случая (стартер и зацепване на съединител) усилието в двигателя е от маховика през коляновия вал към останалите механизми (вкл. и ангренажа)...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
това можеби има опасност да стане ако се движш с висока скорост и пуснеш рязко съединителя на ниска предавка - тогава можеби рязкото натоварване от един път , може да причини нещо подобно - но пак ми се струва малко като тема за епизод на mythbustersFido Dido написа:При палене по инерция и рязко отпускане на съединителя има опасност ангренажния ремък да прескочи зъб. Е, ако двигателя е с ангренажен ремък, разбира се.



- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
Re: движение по инерция
Защо мислиш че гори повече когато си на инерция?!Scott написа:Не мисля, че има някакъв проблем, да караш по инерция, ако двигателя работи на празен ход. Проблемът е, че гори повече отколкото, ако не изключваш от скорост. Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.mladm написа:Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция...
Toyota Avensis AT221 7A-FE
Re: движение по инерция
kato si pali6 normalno sas startera dvigatelq zarabotva
s okolo1000 oborota da kajem a kato zapali6 na skorost i pak zavisi ot skorosta dvigatelq 6te trqbva da zaraboti sas sigurnost sas mnogo po visoki oboroti izvednaj dokato si e bil v pokoi 


TOYOTA AVENSIS 2,0 TD kombi
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: движение по инерция
Най-просто казано, защото използваш гориво да поддържа въртенето на двигателя. Ако си на скорост, той се върти от трансмисията и разхода е 0.Aleksandar написа:Защо мислиш че гори повече когато си на инерция?!
Относно паленето 'на скорост' - ЕКУ-то при палене със стартер обогатява сместа и настройва предварението за лесно статриране. Тези условия не са валидни като се пали 'на скорост' и стартирането става внезапно, причиняващо ударно натоварване в кинетичната верига бутала, колянов вал, разпределителен вал и може да прескочи зъб или дори скъса ремък, виждал съм го с очите си. Освен това има автомобили, които имат блокировка и палят само при натиснат съединител - при тях просто е невъзможно да се запали 'на скорост'.
това е така само дето блокировката е към стартера ;) тоест не би трябвало да имаш проблем да я запалиш с бутанеScott написа:Освен това има автомобили, които имат блокировка и палят само при натиснат съединител - при тях просто е невъзможно да се запали 'на скорост'.
всъщност при по съвременните коли след 95 да кажем - има - функция на ECUто е и се казва "Оverrun Fuel Cut" , и влиза в сила когато се използва engine brakingBass_Man написа:Няма вариант при , който двигателя да е запален и разхода да е нула !

http://www.linkecu.com/link-help-centre ... er-run-def


- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Фактически е така - двигателя не 'пали', щото му се отрязва горивото, но се върти принудително. Режима го има още при карбураторите. Оня електромагнитен клапан 'економайзер' при тях прави точно това - спира горивото. Затова като 'умре' клапана колата не може да работи на празен ход - клапана спира горивото.Bass_Man написа:Няма вариант при , който двигателя да е запален и разхода да е нула !
Не може да се каже кое е по-икономично - принудителен празен ход или инерция: има различни ситуации, в които някой от вариантите е по-добър от другия.
Например: спиране на светофар - голямо преимущество има принудителен празен ход (отрязва горивото, отнема енергия и така съхраняваш спирачките).
Обаче има участък по който редовно минавам и се движа по инерция около 1.5км по почти равна местност с завои. По инерция се минава с нормална, близка до максималната възможна скорост без никакви корекции на скоростта нито за ускорение нито за спиране (релефа помага). Докато ако ползваш в който и да е участък принудителния празен ход, след това трябва да ускоряваш, което ще ти изгори повече бензин...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
- Местоположение: софия
- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Така е, но като ти показва 0.0л/100км колата рязко намалява скоростта си, докато по инерция изминава по-дълъг пътtribalistas написа:Колеги незнам,но ако пусна колата на скорост разходомера показва 0.0л.а като я пусна по енерция показва разход в порядъда на 1.2-1.5л/100км.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта