движение по инерция

mladm
Мнения: 69
Регистриран на: 12 Мар 2008 21:35
Местоположение: Враца

движение по инерция

Мнение от mladm » 19 Ное 2008 13:38

Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция. Майстор ми каза, че не било хубаво за двигателя. Аз съм с Тойота 2.0ТД. Какъв е проблема, ако има такъв?
---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: движение по инерция

Мнение от Scott » 19 Ное 2008 15:19

mladm написа:Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция...
Не мисля, че има някакъв проблем, да караш по инерция, ако двигателя работи на празен ход. Проблемът е, че гори повече отколкото, ако не изключваш от скорост. Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Re: движение по инерция

Мнение от Jister » 19 Ное 2008 16:05

Scott написа:Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.
а каква е разликата дали стартера ще завърти коляновия вал, или трансмисията ? и защо се отразява зле на двигателя ?
ИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2008 19:32

И аз съм го мислил много този въпрос, тъй-като на доста места съм срещал информация да не се пали на скорост (в някои случаи има информация за прескачане на ремък, но до колко е достоверна - не знам)...
Единствено дето ми идва на акъла е, че ако не се направи правилно, развъртането става много рязко, а двигателя не е смазан и хидравличните повдигачи не са пълни и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 19 Ное 2008 20:00

При палене по инерция и рязко отпускане на съединителя има опасност ангренажния ремък да прескочи зъб. Е, ако двигателя е с ангренажен ремък, разбира се. smile.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2008 20:21

Fido Dido написа:При палене по инерция и рязко отпускане на съединителя има опасност ангренажния ремък да прескочи зъб. Е, ако двигателя е с ангренажен ремък, разбира се. smile.gif
Това и аз съм го чувал, обаче не мога да си обясня как може да стане такова нещо...
Какво ще накара ремъка да прескочи?
Няма промяна на посока на усилието - и в двата случая (стартер и зацепване на съединител) усилието в двигателя е от маховика през коляновия вал към останалите механизми (вкл. и ангренажа)... unsure.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 19 Ное 2008 20:43

Fido Dido написа:При палене по инерция и рязко отпускане на съединителя има опасност ангренажния ремък да прескочи зъб. Е, ако двигателя е с ангренажен ремък, разбира се. smile.gif
това можеби има опасност да стане ако се движш с висока скорост и пуснеш рязко съединителя на ниска предавка - тогава можеби рязкото натоварване от един път , може да причини нещо подобно - но пак ми се струва малко като тема за епизод на mythbusters :)
ИзображениеИзображение

Аватар
Aleksandar
Мнения: 251
Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
Местоположение: Sofia

Re: движение по инерция

Мнение от Aleksandar » 19 Ное 2008 21:37

Scott написа:
mladm написа:Колеги, вярно ли е, че дизеловите автомобили не е добре да се "пускат" по инерция...
Не мисля, че има някакъв проблем, да караш по инерция, ако двигателя работи на празен ход. Проблемът е, че гори повече отколкото, ако не изключваш от скорост. Също е проблем, ако гасиш двигателя докато си по инерция и палиш 'на скорост'.
Защо мислиш че гори повече когато си на инерция?!
Toyota Avensis AT221 7A-FE

nojarq
Мнения: 37
Регистриран на: 05 Авг 2007 23:01
Местоположение: varna

Re: движение по инерция

Мнение от nojarq » 19 Ное 2008 22:10

kato si pali6 normalno sas startera dvigatelq zarabotva :thumbsup: s okolo1000 oborota da kajem a kato zapali6 na skorost i pak zavisi ot skorosta dvigatelq 6te trqbva da zaraboti sas sigurnost sas mnogo po visoki oboroti izvednaj dokato si e bil v pokoi :thumbsup:
TOYOTA AVENSIS 2,0 TD kombi

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: движение по инерция

Мнение от Scott » 20 Ное 2008 00:55

Aleksandar написа:Защо мислиш че гори повече когато си на инерция?!
Най-просто казано, защото използваш гориво да поддържа въртенето на двигателя. Ако си на скорост, той се върти от трансмисията и разхода е 0.
Относно паленето 'на скорост' - ЕКУ-то при палене със стартер обогатява сместа и настройва предварението за лесно статриране. Тези условия не са валидни като се пали 'на скорост' и стартирането става внезапно, причиняващо ударно натоварване в кинетичната верига бутала, колянов вал, разпределителен вал и може да прескочи зъб или дори скъса ремък, виждал съм го с очите си. Освен това има автомобили, които имат блокировка и палят само при натиснат съединител - при тях просто е невъзможно да се запали 'на скорост'.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 20 Ное 2008 01:04

Няма вариант при , който двигателя да е запален и разхода да е нула !

Jister
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Окт 2008 01:08
Местоположение: София

Мнение от Jister » 20 Ное 2008 01:43

Scott написа:Освен това има автомобили, които имат блокировка и палят само при натиснат съединител - при тях просто е невъзможно да се запали 'на скорост'.
това е така само дето блокировката е към стартера ;) тоест не би трябвало да имаш проблем да я запалиш с бутане
Bass_Man написа:Няма вариант при , който двигателя да е запален и разхода да е нула !
всъщност при по съвременните коли след 95 да кажем - има - функция на ECUто е и се казва "Оverrun Fuel Cut" , и влиза в сила когато се използва engine braking :)

http://www.linkecu.com/link-help-centre ... er-run-def
ИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Ное 2008 07:46

Bass_Man написа:Няма вариант при , който двигателя да е запален и разхода да е нула !
Фактически е така - двигателя не 'пали', щото му се отрязва горивото, но се върти принудително. Режима го има още при карбураторите. Оня електромагнитен клапан 'економайзер' при тях прави точно това - спира горивото. Затова като 'умре' клапана колата не може да работи на празен ход - клапана спира горивото.
Не може да се каже кое е по-икономично - принудителен празен ход или инерция: има различни ситуации, в които някой от вариантите е по-добър от другия.
Например: спиране на светофар - голямо преимущество има принудителен празен ход (отрязва горивото, отнема енергия и така съхраняваш спирачките).
Обаче има участък по който редовно минавам и се движа по инерция около 1.5км по почти равна местност с завои. По инерция се минава с нормална, близка до максималната възможна скорост без никакви корекции на скоростта нито за ускорение нито за спиране (релефа помага). Докато ако ползваш в който и да е участък принудителния празен ход, след това трябва да ускоряваш, което ще ти изгори повече бензин... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

tribalistas
Мнения: 190
Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
Местоположение: софия

Мнение от tribalistas » 20 Ное 2008 09:30

Колеги незнам,но ако пусна колата на скорост разходомера показва 0.0л.а като я пусна по енерция показва разход в порядъда на 1.2-1.5л/100км.
FJ Cruiser limited edition

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 20 Ное 2008 09:45

tribalistas написа:Колеги незнам,но ако пусна колата на скорост разходомера показва 0.0л.а като я пусна по енерция показва разход в порядъда на 1.2-1.5л/100км.
Така е, но като ти показва 0.0л/100км колата рязко намалява скоростта си, докато по инерция изминава по-дълъг път :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта