Авенсис 1.6VVT-i 2001г. не може да загрее
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14 Окт 2007 19:23
Авенсис 1.6VVT-i 2001г. не може да загрее
Здравейте на всички,
Имам следния проблем: Собственик съм на Тойота Авенсис 1.6VVTi 2001г. Преди няколко дни изпаднах в следната ситуация. Паля колата рано сутрин и тргвам за работа. По принцип колата загрява на около 2 км и започва да духа топло от парното. Тъй като имам и газов инжекцион, който превключва на газ при 25 градуса температура на антифриза, и той до втория километър е превключил. Но така или инъче докато стигнах до офиса (около 5-6км шофиране), колата нито започна да духа топло нито превключи на газ. След като пристигнах отворих предния капак и видях, че и двата вентилатора на радиатора работят, от което изхождам, че се е включил големия кръг на охлаждане. Въпроса ми е къде може да е проблема при положение, че има достатъчно антифриз а навън температурата е не повече от 5 - 6 градуса, което не би довело до включване на големия кръг на охлаждане. Ако някой се е зблъсквал с подобен проблем нака сподели. Ще съм му благодарен.
Имам следния проблем: Собственик съм на Тойота Авенсис 1.6VVTi 2001г. Преди няколко дни изпаднах в следната ситуация. Паля колата рано сутрин и тргвам за работа. По принцип колата загрява на около 2 км и започва да духа топло от парното. Тъй като имам и газов инжекцион, който превключва на газ при 25 градуса температура на антифриза, и той до втория километър е превключил. Но така или инъче докато стигнах до офиса (около 5-6км шофиране), колата нито започна да духа топло нито превключи на газ. След като пристигнах отворих предния капак и видях, че и двата вентилатора на радиатора работят, от което изхождам, че се е включил големия кръг на охлаждане. Въпроса ми е къде може да е проблема при положение, че има достатъчно антифриз а навън температурата е не повече от 5 - 6 градуса, което не би довело до включване на големия кръг на охлаждане. Ако някой се е зблъсквал с подобен проблем нака сподели. Ще съм му благодарен.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Авенсис 1.6VVT-i 2001г. не може да загрее
Заминал ти е термостата! Може и по веригата да има късо суединение, което включва перките да се въртят принудително, но най-вероятната причина е, че термостът е залепил на отворен втори кръг, върти перките непрекъснато и колата не може да затрее!stanimirco написа:Здравейте на всички,
Имам следния проблем: Собственик съм на Тойота Авенсис 1.6VVTi 2001г. Преди няколко дни изпаднах в следната ситуация. Паля колата рано сутрин и тргвам за работа. По принцип колата загрява на около 2 км и започва да духа топло от парното. Тъй като имам и газов инжекцион, който превключва на газ при 25 градуса температура на антифриза, и той до втория километър е превключил. Но така или инъче докато стигнах до офиса (около 5-6км шофиране), колата нито започна да духа топло нито превключи на газ. След като пристигнах отворих предния капак и видях, че и двата вентилатора на радиатора работят, от което изхождам, че се е включил големия кръг на охлаждане. Въпроса ми е къде може да е проблема при положение, че има достатъчно антифриз а навън температурата е не повече от 5 - 6 градуса, което не би довело до включване на големия кръг на охлаждане. Ако някой се е зблъсквал с подобен проблем нака сподели. Ще съм му благодарен.

-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Ако си включил климатика - ще ти върти перките и при незагрял двигател..
Кики е прав - сигурно е термостат.
Авенсиса 1.6 VVTI загряваше учудващо бързо до нормална температура при изправен термостат.
Кики е прав - сигурно е термостат.
Авенсиса 1.6 VVTI загряваше учудващо бързо до нормална температура при изправен термостат.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14 Окт 2007 19:23
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Ако уреда показва, че колата загрява, а парното не духа топло може да имаш проблем с климатика (ако има такъв), който да принуждава и вентилаторите да работят постоянно.stanimirco написа:А най-странното е, че уреда за температурата на таблото ми показва, че колата се загрява нормално...
Друга вероятност - въздушна възглавница в системата или износени лопатки на водна помпа.
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- slowtraveler
- Мнения: 6176
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Дори и да е изключен климатика/климатроника, това не пречи на парното да духа топло....
Може и да е заяла някоя клапа (поне при моя Авенсис 2002г климатроника управляваше ел-задвижвани клапи за въздуха от питата на парното)..
Но това, че колата не минава на газ ме навежда на мисълта, че има още някой температурен датчик, който подава грешна информация, или не е обезвъздушен (поради което не се 'обмива' от горещата охлаждаща течност)...
Може и да е заяла някоя клапа (поне при моя Авенсис 2002г климатроника управляваше ел-задвижвани клапи за въздуха от питата на парното)..
Но това, че колата не минава на газ ме навежда на мисълта, че има още някой температурен датчик, който подава грешна информация, или не е обезвъздушен (поради което не се 'обмива' от горещата охлаждаща течност)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20 Мар 2008 22:47
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14 Окт 2007 19:23
Колата е с газов инжекцион от около 3 години и тъй като не я направиха добре и свети "Check" лампата на таблото. Реших да откача масата на акумулатора за да ресетна компютъра и да изчисти грешката. Така, че ако се появи нова да я закарам на диагностика и да ми кажат какъв е проблема. За голяма моя изненада след reset-a парното се оправи
и днес цял ден не съм имал проблем. Все пак искам да я види специалист и да си каже мнението. Така, че ако може да ме посъветвате къде да отида ще съм ви благодарен.

-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Все си мислех че при газов инжекцион, не е необходим емулатор за ламбдаFido Dido написа:Първото нещо, което трябва да направиш, е да отидеш на читав газаджия и да ти сложи емулатор на ламбда сондата, така че да не ти натрупва повече грешка.

Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта