Авенсис 1.6VVT-i 2001г. не може да загрее

stanimirco
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Окт 2007 19:23

Авенсис 1.6VVT-i 2001г. не може да загрее

Мнение от stanimirco » 18 Ное 2008 08:43

Здравейте на всички,

Имам следния проблем: Собственик съм на Тойота Авенсис 1.6VVTi 2001г. Преди няколко дни изпаднах в следната ситуация. Паля колата рано сутрин и тргвам за работа. По принцип колата загрява на около 2 км и започва да духа топло от парното. Тъй като имам и газов инжекцион, който превключва на газ при 25 градуса температура на антифриза, и той до втория километър е превключил. Но така или инъче докато стигнах до офиса (около 5-6км шофиране), колата нито започна да духа топло нито превключи на газ. След като пристигнах отворих предния капак и видях, че и двата вентилатора на радиатора работят, от което изхождам, че се е включил големия кръг на охлаждане. Въпроса ми е къде може да е проблема при положение, че има достатъчно антифриз а навън температурата е не повече от 5 - 6 градуса, което не би довело до включване на големия кръг на охлаждане. Ако някой се е зблъсквал с подобен проблем нака сподели. Ще съм му благодарен.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: Авенсис 1.6VVT-i 2001г. не може да загрее

Мнение от Kiki » 18 Ное 2008 08:49

stanimirco написа:Здравейте на всички,

Имам следния проблем: Собственик съм на Тойота Авенсис 1.6VVTi 2001г. Преди няколко дни изпаднах в следната ситуация. Паля колата рано сутрин и тргвам за работа. По принцип колата загрява на около 2 км и започва да духа топло от парното. Тъй като имам и газов инжекцион, който превключва на газ при 25 градуса температура на антифриза, и той до втория километър е превключил. Но така или инъче докато стигнах до офиса (около 5-6км шофиране), колата нито започна да духа топло нито превключи на газ. След като пристигнах отворих предния капак и видях, че и двата вентилатора на радиатора работят, от което изхождам, че се е включил големия кръг на охлаждане. Въпроса ми е къде може да е проблема при положение, че има достатъчно антифриз а навън температурата е не повече от 5 - 6 градуса, което не би довело до включване на големия кръг на охлаждане. Ако някой се е зблъсквал с подобен проблем нака сподели. Ще съм му благодарен.
Заминал ти е термостата! Може и по веригата да има късо суединение, което включва перките да се въртят принудително, но най-вероятната причина е, че термостът е залепил на отворен втори кръг, върти перките непрекъснато и колата не може да затрее! :thumbsup:

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 18 Ное 2008 10:11

Щом върти перките при незагрят двигател, значи имаш проблем и с датчика на радиатора. Провери и него.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Ное 2008 10:18

Ако си включил климатика - ще ти върти перките и при незагрял двигател..
Кики е прав - сигурно е термостат.
Авенсиса 1.6 VVTI загряваше учудващо бързо до нормална температура при изправен термостат. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

stanimirco
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Окт 2007 19:23

Мнение от stanimirco » 18 Ное 2008 11:15

А най-странното е, че уреда за температурата на таблото ми показва, че колата се загрява нормално и си е достигнала работната температура.
Ако някои може да ми препоръча добър сервиз в София (освен ТМ Ауто) ще сум му много благодарен.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 18 Ное 2008 11:47

Moje i dene tie obezvyzduhena dobre ohladitelnata sistema

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 18 Ное 2008 14:35

stanimirco написа:А най-странното е, че уреда за температурата на таблото ми показва, че колата се загрява нормално...
Ако уреда показва, че колата загрява, а парното не духа топло може да имаш проблем с климатика (ако има такъв), който да принуждава и вентилаторите да работят постоянно.
Друга вероятност - въздушна възглавница в системата или износени лопатки на водна помпа.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 18 Ное 2008 17:03

Някой от колегите беше писал, че при ниско ниво на фреона се получава така. Напълнил системата и проблема изчезнал.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Ное 2008 17:18

Дори и да е изключен климатика/климатроника, това не пречи на парното да духа топло....
Може и да е заяла някоя клапа (поне при моя Авенсис 2002г климатроника управляваше ел-задвижвани клапи за въздуха от питата на парното)..
Но това, че колата не минава на газ ме навежда на мисълта, че има още някой температурен датчик, който подава грешна информация, или не е обезвъздушен (поради което не се 'обмива' от горещата охлаждаща течност)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

The_Teacher
Мнения: 83
Регистриран на: 20 Мар 2008 22:47

Мнение от The_Teacher » 18 Ное 2008 18:55

термостата ти си е заминал. останал е в отворено положение, което е много по-добрия вариант.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 18 Ное 2008 19:38

И, като оправиш проблема, пиши, просто за справка на всички нас. :thumbsup:

stanimirco
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Окт 2007 19:23

Мнение от stanimirco » 18 Ное 2008 19:43

Колата е с газов инжекцион от около 3 години и тъй като не я направиха добре и свети "Check" лампата на таблото. Реших да откача масата на акумулатора за да ресетна компютъра и да изчисти грешката. Така, че ако се появи нова да я закарам на диагностика и да ми кажат какъв е проблема. За голяма моя изненада след reset-a парното се оправи :) и днес цял ден не съм имал проблем. Все пак искам да я види специалист и да си каже мнението. Така, че ако може да ме посъветвате къде да отида ще съм ви благодарен.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 18 Ное 2008 21:24

Първото нещо, което трябва да направиш, е да отидеш на читав газаджия и да ти сложи емулатор на ламбда сондата, така че да не ти натрупва повече грешка.

Аватар
dil
Мнения: 179
Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от dil » 24 Ное 2008 07:25

Fido Dido написа:Първото нещо, което трябва да направиш, е да отидеш на читав газаджия и да ти сложи емулатор на ламбда сондата, така че да не ти натрупва повече грешка.
Все си мислех че при газов инжекцион, не е необходим емулатор за ламбда unsure.gif
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта