Wheel Spacers
Wheel Spacers
ta vaprosa mi e za wheel spacers, ili inache kazano tezi metalni plochki det zastavat mejdu djantata i spirachnia disk. poprincip kat cheta i vse kazvat che e po dobre bez tiah, no tuk mai dosta hora karat s takiva spacer-i, ta kajete si mnenieto, kakvi negativni posledstvia moje da imam ako si sloja takiva. poprincip znam che precakvat lagerite, obache pak chuh sasto che tova ne bilo tolkoz fatalno pri koli sas zadno predavane, viarno li e tova? mislia si za spacer-i ot poriadaka na 15mm, tova prekaleno mnogo li e?
kvo mu e imeto na tova chudo na BG?
kvo mu e imeto na tova chudo na BG?
->
niama li poveche mnenia po vaprosa?
stoto na IS foruma kat cheta tuk i tam, seki kazva da se izbiagvat spacerite. ta ako moje niakoi da vratne edna teoria sto ne sa vredni ili sto sa vredni, stot fasona na kolata opredeleno se promenia, no iskam da znam kvo riskuvam.
Punki, ti imash li spaceri na AE86-cata?

stoto na IS foruma kat cheta tuk i tam, seki kazva da se izbiagvat spacerite. ta ako moje niakoi da vratne edna teoria sto ne sa vredni ili sto sa vredni, stot fasona na kolata opredeleno se promenia, no iskam da znam kvo riskuvam.
Punki, ti imash li spaceri na AE86-cata?
->
Променя се центъра на тежестта на гумата, Алтеза! Някъде по гумаджийските сайтове има подробни снимки и схеми за това. В общи линии идеята е, че тежестта на колата е мислена при определен офсет да пада примерно на 5см от спирачния диск (ако приемем, че това е края на рамото на полуоската). Е да, ама кат сложиш спейсър 40 сантиметра и вече не е така, ами рамото на лоста се удължава и съответно гумата вече не грипва там, дето и е смятано да грипва. Следва натоварване на механиката, неравномерно износване на гумите и неоптимално поведение на пътя.
Toва май тук са се опитали да го обяснят:
http://www.miata.net/garage/offset.htm
Има още един негативен аспект - възможно е да направиш колата да завива като каруца - виж снимките на тоя сайт:
http://www.barretire.com/wheel%20offset.htm
Ако не правиш промени в заводския офсет, то те на сайта са си дали и решение на тоя проблем -
"If clearance allows you should be ok as long as you split the additional width evenly between the inside and outside."
Toва май тук са се опитали да го обяснят:
http://www.miata.net/garage/offset.htm
Има още един негативен аспект - възможно е да направиш колата да завива като каруца - виж снимките на тоя сайт:
http://www.barretire.com/wheel%20offset.htm
Ако не правиш промени в заводския офсет, то те на сайта са си дали и решение на тоя проблем -
"If clearance allows you should be ok as long as you split the additional width evenly between the inside and outside."
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
"40 сантиметра" !!! El Camino, aide da gi napravim 40 milimetra
Ako sus spacer-i samo kompensirash golemia offset na novite si djanti, za da stoiat tam kudeto biha zastanali originalnite, koito sa bili s po-maluk offset, niama nishto losho, drug e vuprosut ako iznasiash djantite po-navun ot fabrichnite parametri. Osven tova kogato se balansira djantata s gumata, spacer-ut sushto triabva da e montiran na neia. 


Re: Wheel Spacers
Аз мислех по едно време да си сложа такива, но се отказах.
Не мисля че могат много да пречат. Измествайки малко колелата навън определено ще промени натоварването на окачването. Това си е като лост. Всъщност удължаваш лоста (разстоянието между окачването за шасито и там където гумата опира в земята. За сметка на това би трябвалко да увеличи значително стабилността на колата (което не означава че подобрява управлението и, изпитах го, затова се и отказах).
Пак казвам съмнявам се да има кой знае какво значение за лагерите. Окачването е предвидено да издържа на доста големи натоварвания. Ако не караш колата по лоши пътища не би трябвало да е проблем.
Между другото трябва да са хъб центрирани. Иначе тези дето ги продават на автозоната ще потрошат лагерите със сигурност.
Ето тези са такива: http://www.optionimports.com/h-r-spacer-lexus.html
Не мисля че могат много да пречат. Измествайки малко колелата навън определено ще промени натоварването на окачването. Това си е като лост. Всъщност удължаваш лоста (разстоянието между окачването за шасито и там където гумата опира в земята. За сметка на това би трябвалко да увеличи значително стабилността на колата (което не означава че подобрява управлението и, изпитах го, затова се и отказах).
Пак казвам съмнявам се да има кой знае какво значение за лагерите. Окачването е предвидено да издържа на доста големи натоварвания. Ако не караш колата по лоши пътища не би трябвало да е проблем.
Между другото трябва да са хъб центрирани. Иначе тези дето ги продават на автозоната ще потрошат лагерите със сигурност.
Ето тези са такива: http://www.optionimports.com/h-r-spacer-lexus.html
Re: Wheel Spacers
Еми хем говориш за стабилност, а ползваш за доводи преоразмеряване на окачването. А да се ориентираш и да избереш едното?1zzfe написа:Аз мислех по едно време да си сложа такива, но се отказах.
Не мисля че могат много да пречат. Измествайки малко колелата навън определено ще промени натоварването на окачването. Това си е като лост. Всъщност удължаваш лоста (разстоянието между окачването за шасито и там където гумата опира в земята. За сметка на това би трябвалко да увеличи значително стабилността на колата.
Пак казвам съмнявам се да има кой знае какво значение. Окачването е предвидено да издържа на доста големи натоварвания. Ако не караш колата по лоши пътища не би трябвало да е проблем.
Между другото трябва да са хъб центрирани. Иначе тези дето ги продават на автозоната ще потрошат лагерите със сигурност.
Ето тези са такива: http://www.optionimports.com/h-r-spacer-lexus.html
Че нема да се чупи нема. ТЮФа щом е разрешил спейсърите, нема начин да се чупи нещо. Ама тва нема никаква директна или костветна идеина връзка със стабилността. Като омажеш офсетите и ширините на гумите, сложи едни спейсъри и бегай у пропаста да гониш стабилността със здрави лагери.
Re: Wheel Spacers
Въпроса беше ще се разбият ли лагерите. Не мисля.
Измествайки настрани гумите променяш центъра не тежестта смъквайки го надолу, така че стабилността се увеливчава (ако се опиташ да обърнеш колата ще ти трябва по-голямо усилие).
Ако говориш за стабилност на управлението добавяне на спейсър без смяна на джантите предполагам ще влоши управлението. Сигурен съм че тойота знаят какво правят)
Аз лично избрах да взема по-широки джанти с по-голям оффсет (така че гумите си стоят на място) наложи се да сменям болтовете, но колата определено се държи много по-добре отпреди.
Измествайки настрани гумите променяш центъра не тежестта смъквайки го надолу, така че стабилността се увеливчава (ако се опиташ да обърнеш колата ще ти трябва по-голямо усилие).
Ако говориш за стабилност на управлението добавяне на спейсър без смяна на джантите предполагам ще влоши управлението. Сигурен съм че тойота знаят какво правят)
Аз лично избрах да взема по-широки джанти с по-голям оффсет (така че гумите си стоят на място) наложи се да сменям болтовете, но колата определено се държи много по-добре отпреди.
Трябват ? Може и да не трябват - те са за корекция на геометрията на окачването - преценява се дали са нужни и се ползват тогава.ugabuga написа:da i sushto taka triabvat RCA, vchera jamie-to me svetna. Roll center adjusters, koito sa prostoadni metalni planki ... kade tochno se slagat vse oshte traibva da otkria ama niakade pod amortisiora bilo.
За пример - при АЕ86 се счита че са нужни при сваляне на колата с повече от 40мм надолу. Не вреди обаче ако примерно е свалена 30 мм и са сложени RCA 30 мм - да компенсират скъсяването на стрът-а отпред.
Именно така мисля и аз !1zzfe написа:Здравей Jamie,
Потърсих информациа за това из интернет и изглежда че нищо не се споменава за по-новите модели (само за АЕ86).
Това означава ли че RCA не е нужен на по-новите модели? Или при тях се ползва caster camber adjuster?
Според мен RCA е техника за прилагане в RWD колите - всичко зависи от конструкцията за предното окачване.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 9 госта