Моля за малко инфо - Корола Е12
Моля за малко инфо - Корола Е12
Привет на всички, от салон в салон,от кола на кола , и вчера след обед седнах в Королка 2002 1,4 vvt-i. Нямах възможност за "кръгче с колата , и нямаше как да преценя "возията и вървията " на тази красавица (дали пък 1,4 не е малко)? Доколкото разбирам расход гадско 8-8,5л . Не маловажно за мен-не мисля за газификация. Порових тук в форума, усмихнах се като научих, че моторчето е с верига, и "ПОСЪРНАХ" от една изватка от Англиския Тойота Форум , че вероятно ако сте собственик на Тойота произведена след 2003г сте застраховани от "проблемните"vvt-i мотори. Има ли начин да разбера да съм попаднал с моя късмет на "глуха акула". По щеките за маслото,или ..................приемам съвети на темата. Предварително благодаря.
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
sluchaen_fen написа:... Ерата на vvt-i двигателите започва от края на 1999 година. Тези двигатели са бензинови и нямат ангренажен ремък, защото използват ангренажна верига.
Първата партида vvt-i двигатели не бяха достатъчно успешни, което е една от най-голямата издънка в историята на марката Тойота. За това е писано на много места във форума, например:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 0%F1%EB%EE
Проблема е в дефектна серия двигатели, сглобени в Европа с немски сегменти KOLBENSCHMIDT. По този въпрос сме изписали поне 10-15 страници. Затова гаранционно са подменени бутала, сегменти и щеката за измерване нивото на маслото в двигателя. Заради този проблем гаранцията е удължена на 5 год или 150 000 км (което настъпи първо).
Всъщност проблема с харченето на маслото се проявява най-вече при непрекъснато шофиране над 200-300 км при повечко зор на мотора. Тогава сегмента се заклещва в канала на буталото и остава заклещен в свито състояние. Ако в този момент спрете за почивка и двигателя малко изстине, има вероятност сегмента да се отпусне и да уплътнява както трябва. Не се знае дали в даден момент само един сегмент се е свил и заклещил в канала или всичките сегменти на четирите бутала са в това състояние. Ето защо проблема с харченето на маслото на засяга всички Короли от една и съща партида.
Ако не сте първи собственик на Королата, трябва да се информирате от ТМ-ауто за изминали гаранционни ремонти. В началото гаранционно сменяха само компресионните сегменти, а по-късно започнаха да сменят комплект бутала, сегменти и щека за измерване нивото на маслото. Щеката се сменя, защото вече двигателя се пълни с половин литър масло в повече. Това означава, че не трябва да се доверявате на каталозите в пунктовете за смяна на масло, защото вашият vvt-i двигател може да се нуждае от повече масло заради гаранционния ремонт, извършен по времето на предишния собственик.
ТМ-ауто са изкупили почти всички залежали непродадени Короли и Авенсиси с двигатели от дефектната партида. Похвално е, че ги продаваха у нас с намаление. Не си спомням точната цена, но ще цитирам цената година по-късно: м. декември 2001 година в ТМ-ауто продаваха нова Корола 1.4 vvt-i седан турска сглобка за 16 670 лева включително 20 % ДДС. Японска сглобка на Корола 1999 год. със стария двигател 4Е-FE (преди технологията vvt-i) струваше около 23 000 лева в ново състояние. Разликата в оборудването е климатик и десен еърбег, а разликата в цената е около 6 000 лева. Японската и турската сглобка имат еднакво обмитяване. Затова у нас има доста Короли с проблемния 1.6 vvt-i (по-рядко 1.4 vvt-i) двигател, на който не се знае дали са сменяни буталата или само компресионните сегменти. В момента извън гаранционната смяна на буталата, сегментите и щеката струва поне 1500 лева в официалния вносител. ...
.............................
По първата буква от номера на рамата се познава къде е сглобена дадена кола (независимо от марката):
J - Япония
S - Англия
N – Турция
sluchaen_fen,благодаря за изватката .Ако съм разбрал правелно, буквата "J" e евентоалната гаранция, че колата не е "Европейка" и не е с въпровните проблемни мотори?А Королката не е с исория в БГ сервиз(нов внос).Тази статия има и доста полезно продължение късаещо Е11,чел съм я поне 2 пъти , но за това не се бях сетил.Още веднъж сърдечно БЛАГОДАРЯ 

- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Две години имах Корола Е12 японска сглобка и нямах никакви проблеми с харчене на маслото, но я карах до 38 000 км. След това нямам представа дали е започнала да харчи масло.
За жалост, не успях да проверя дали и "Японка", народа е казал "Петима Петко не чакат"
. Здраве да е , продължавам да се оглеждам за нещо Азиатско. В момента карам Рено5 88г, и ВАЗ 2101 72г (ако не броим служебните -над 2005г). Много съм доволен от Р5 , но колеги които се сдобиха с Мегани над 2000г, направиха толкова ремонти по тях,колкото аз не съм правил по тези две "кошници" от както ги имам. Не "плюя" по никоя марка , но тая Ширпотреба последно време много ме дразни. На мен ми е на дневен ред семейно автомобилче ,не голямо, с агрегат 1,4-1,6 90-110 коня(не искам 60тина, извънградското е бреме). Един от претендентите е въпросната Королка )Ауриса ми е прекалено нов
а Авенсиса май по-голям от колкото ми трябва).


-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Честито за новата придобивка. Не се притеснявай. 1.4 не е от "дървените". Едва ли ще имаш проблема с разхода на масло. Това е друг двигател. Мой роднина има такава и няма никакви проблеми. Аз имах до преди три месеца същата с 1.6 двигател и моята при еднакво каране гореше с около литър повече. А дали е японка ти го показва първата буква на рамата.
Човек се учи докато е жив.
Джамбазов
благодаря за пожеланието, но не аз съм новия и собственик за жалост. Количката беше "кукла". Благодаря и за ифото
,определено ми се иска икономично возило.


"За жалост, не успях да проверя дали и "Японка", народа е казал "Петима Петко не чакат" . Здраве да е , продължавам да се оглеждам за нещо Азиатско "
мога да ти кажа 116кс как са нещата
разхода е 6.5 при средни задръствания и 7 и нещо при брутални задръствания. за София говоря.
извънградско не знам дали лъже компа но при 110-120 дава 4.0-4.2
при 160 4.7-4.8.
общо взето прилично съотношение икономичност-мощност.....даже доста добро
за хечбека какъвто е маник с 15'' джанти при 160 може да държиш волана с 2 пръста без проблем
успех
разхода е 6.5 при средни задръствания и 7 и нещо при брутални задръствания. за София говоря.
извънградско не знам дали лъже компа но при 110-120 дава 4.0-4.2
при 160 4.7-4.8.
общо взето прилично съотношение икономичност-мощност.....даже доста добро
за хечбека какъвто е маник с 15'' джанти при 160 може да държиш волана с 2 пръста без проблем
успех
Avensis D-4D, 2005, 116hp, TOYOTA
Yaris T Sport, 2003, 106hp, TOYOTA
Yaris T Sport, 2003, 106hp, TOYOTA
имам едно тропане отпред от щивтовете на спирачките, което мн скоро ще го оправя.
то това тропане си беше откакто я купих.
иначе друго няма. 8к км само сипвам.
двигателя няма да коментрирам. капака дигам само за вода за чистачките. последния път дигам капака......то прахолисало, само паяжини липсват
чак се засрамих.
то това тропане си беше откакто я купих.
иначе друго няма. 8к км само сипвам.
двигателя няма да коментрирам. капака дигам само за вода за чистачките. последния път дигам капака......то прахолисало, само паяжини липсват

Avensis D-4D, 2005, 116hp, TOYOTA
Yaris T Sport, 2003, 106hp, TOYOTA
Yaris T Sport, 2003, 106hp, TOYOTA
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта