Моля за малко инфо - Корола Е12
Моля за малко инфо - Корола Е12
Мнение от stesla » 31 Авг 2008 05:53
stesla
stesla
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от sluchaen_fen » 31 Авг 2008 22:04
sluchaen_fen написа:... Ерата на vvt-i двигателите започва от края на 1999 година. Тези двигатели са бензинови и нямат ангренажен ремък, защото използват ангренажна верига.
Първата партида vvt-i двигатели не бяха достатъчно успешни, което е една от най-голямата издънка в историята на марката Тойота. За това е писано на много места във форума, например:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 0%F1%EB%EE
Проблема е в дефектна серия двигатели, сглобени в Европа с немски сегменти KOLBENSCHMIDT. По този въпрос сме изписали поне 10-15 страници. Затова гаранционно са подменени бутала, сегменти и щеката за измерване нивото на маслото в двигателя. Заради този проблем гаранцията е удължена на 5 год или 150 000 км (което настъпи първо).
Всъщност проблема с харченето на маслото се проявява най-вече при непрекъснато шофиране над 200-300 км при повечко зор на мотора. Тогава сегмента се заклещва в канала на буталото и остава заклещен в свито състояние. Ако в този момент спрете за почивка и двигателя малко изстине, има вероятност сегмента да се отпусне и да уплътнява както трябва. Не се знае дали в даден момент само един сегмент се е свил и заклещил в канала или всичките сегменти на четирите бутала са в това състояние. Ето защо проблема с харченето на маслото на засяга всички Короли от една и съща партида.
Ако не сте първи собственик на Королата, трябва да се информирате от ТМ-ауто за изминали гаранционни ремонти. В началото гаранционно сменяха само компресионните сегменти, а по-късно започнаха да сменят комплект бутала, сегменти и щека за измерване нивото на маслото. Щеката се сменя, защото вече двигателя се пълни с половин литър масло в повече. Това означава, че не трябва да се доверявате на каталозите в пунктовете за смяна на масло, защото вашият vvt-i двигател може да се нуждае от повече масло заради гаранционния ремонт, извършен по времето на предишния собственик.
ТМ-ауто са изкупили почти всички залежали непродадени Короли и Авенсиси с двигатели от дефектната партида. Похвално е, че ги продаваха у нас с намаление. Не си спомням точната цена, но ще цитирам цената година по-късно: м. декември 2001 година в ТМ-ауто продаваха нова Корола 1.4 vvt-i седан турска сглобка за 16 670 лева включително 20 % ДДС. Японска сглобка на Корола 1999 год. със стария двигател 4Е-FE (преди технологията vvt-i) струваше около 23 000 лева в ново състояние. Разликата в оборудването е климатик и десен еърбег, а разликата в цената е около 6 000 лева. Японската и турската сглобка имат еднакво обмитяване. Затова у нас има доста Короли с проблемния 1.6 vvt-i (по-рядко 1.4 vvt-i) двигател, на който не се знае дали са сменяни буталата или само компресионните сегменти. В момента извън гаранционната смяна на буталата, сегментите и щеката струва поне 1500 лева в официалния вносител. ...
.............................
По първата буква от номера на рамата се познава къде е сглобена дадена кола (независимо от марката):
J - Япония
S - Англия
N – Турция
sluchaen_fen
Мнение от stesla » 01 Сеп 2008 09:21

stesla
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от sluchaen_fen » 01 Сеп 2008 19:25
sluchaen_fen
Мнение от stesla » 02 Сеп 2008 08:08


stesla
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Джамбазов » 02 Сеп 2008 21:37
Джамбазов
Мнение от stesla » 02 Сеп 2008 22:08


"За жалост, не успях да проверя дали и "Японка", народа е казал "Петима Петко не чакат" . Здраве да е , продължавам да се оглеждам за нещо Азиатско "
stesla
stesla
stesla
Мнение от ivobox » 06 Сеп 2008 23:11
разхода е 6.5 при средни задръствания и 7 и нещо при брутални задръствания. за София говоря.
извънградско не знам дали лъже компа но при 110-120 дава 4.0-4.2
при 160 4.7-4.8.
общо взето прилично съотношение икономичност-мощност.....даже доста добро
за хечбека какъвто е маник с 15'' джанти при 160 може да държиш волана с 2 пръста без проблем
успех
Yaris T Sport, 2003, 106hp, TOYOTA
ivobox
Мнение от stesla » 06 Сеп 2008 23:29
много благодаря за инфото, мен ме устройва подобен разход. Не ми се вярва с 90 к.с. да е повече. А и в Пловдив престоя по кръстовищата е смешен ,сравен с вашия. А главоболия с Королката ,имал ли си,да е испищял някои с нещо сериозно от тази комбинация купе-двигател?
Поздрави
stesla
Мнение от ivobox » 07 Сеп 2008 13:38
то това тропане си беше откакто я купих.
иначе друго няма. 8к км само сипвам.
двигателя няма да коментрирам. капака дигам само за вода за чистачките. последния път дигам капака......то прахолисало, само паяжини липсват

Yaris T Sport, 2003, 106hp, TOYOTA
ivobox
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта