

колеги, ще стане говорилня,ако започнем тук да се обясняваме...admin написа:
С цел да се запази добрия тон темата ще бъде модерирана строго за разлика от останалата част на форума. Всеки ще има право на едно мнение, за да изрази позицията си, затова е добре да я формулира правилно. С други думи всеки може да се изкаже, но спорове не се толерират.
Срокът за гласуване е една седмица.
sluchaen_fen написа:Спонсорите ще се интересуват колко импресии ще има върху техните банери в сайта. За първите 1-2 години сайтът ще има десетки пъти по-малка посещаемост от форума. Затова би било разумно да се започне рекламна кампания във форума докато се разработи сайтът.
Форумът има огромна посещаемост и е индексиран добре от търсещите машини (Гугъл, Яху и т.н.). Следователно реклама трябва да се сложи във форума. Сайтът няма да достигне посещаемостта на форума.
Ето как си представям да се развият нещата:
За да има реклама във форума, трябва да има забрана за пускане на безплатни теми-обяви и строг модераторски контрол при пускане на комерсиални теми или мнения. Казано по друг начин: Трие се всичко от раздели Купува/Продава и Сервизи/Магазини. В тези раздели само модераторите ще могат да пускат теми. Трябва да има месечна тарифа за нова тема и за важна тема (важните теми имат поне двойно по-голяма посещаемост и затова тяхната тарифа трябва да е с 50 % по-скъпа). Магазините, автоморгите и сервизите ще имат право само на банери. Продажба на кола - нова тема за всяка кола.
Това означава ограничение за потребителите да насочват други потребители към търговец (продавач, сервиз, втора употреба и т.н.). С други думи - модераторите понякога ще трият линкове и телефони в мнения на потребителите в други раздели.
Ще стане омазване. Явно подобно усложнение трябва да се обмисли добре в тона на свободата в този форум.
Админът постави въпроса като за деца: Искате ли ... ? и отговорът почти винаги е "Да". Сайтът ще струва първоначално най-малко 500 лв + такса за ежемесечно поддържане и актуализиране.
Ако се поискат пари от потребителите, ще има вариант на недоволство за значителна част от феновете. Това означава риск да се оттеглят тези потребители в друг новосъздаден безплатен форум. Защо да се възползва друг от този момент на реорганизация?
Казус: Написах полезна тема (видяна над 5 000 пъти) за Корола Е11 с цел новите потребители да научат основните неща за тази Корола. След това поне 20-30 пъти попадам на въпрос на потребител за тази Корола и давам линк към темата, за да не цитирам едни и същи неща по безброй пъти. После потребителят е недоволен защо не му отговарям на конкретните въпроси от неговия списък, а трябва да чете много дългата тема. Подобен е казусът с темата (видяна над 37 000 пъти) за документация за Тойота. Пак имаше десетки недоволни потребители, когато търсят нещо и им давам линк към темата. Мързи ги да си намерят техния файл и за по-лесно ми се сърдят защо не им давам точен линк за безплатно сваляне. Хем искат безплатно да свалят някой repair manual, хем ми се сърдят, че вземам отношение по техния проблем, а не давам точен линк. Тези потребители искат всичко веднага да получават и да не влагат никакво усилие от своя страна.
Представям си какво ще е недоволството, ако достъпът до полезната информация във форума ще се предоставя на потребители, платили десетина лева годишна такса. Свободата във форума събра много фенове. Същата свобода ще усложни финансирането. Дано банерите покрият разходите на форума и да останат пари за изграждане на сайт.
Последното изречение е моето становище по анкетата.
... Свободата на словото не пречи форума да е малко по-организиран от гледна точка на под форуми по модели и структурирана информация.bad_dog написа:Форумът няма да се променя или комерсиализира. Точка!
Единствената разлика е, че сайтът ще е на адрес toyotabg.eu, а форума ще е на toyotabg.eu/forum примерно.
Правилата, администраторите и членовете на форума остават същите.
Създава се сайт от създателите на клуба и администраторите на форума любезно го поставят като front end. Там могат да се слагат банери и рекламни материали. Също така може да се поставя и полезна информация, новини и т.н.
Ако в бъдещ момент мнозинството от членовете на форума са недоволни от клуба и/или дейността му - настоящите решения подлежат на ревизия.
Собствениците на клуба и тези, които са създали и се грижат за форума(нарочно не ги наричам собственици) са различни лица, но на този етап това не изглежда да е проблем, за да се свърши малко работа в интерес на феновете на марката.
Аз лично смятам, че това е един от най-приятните автомобилни форуми и не искам това да се променя. За да продължи да е такъв според мен е задължително свободата на словото да се запази. Също не мисля, че рекламата различна от "малки обяви" има място на ниво форум.
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта