Искаме ли website?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти

Искаме ли website?

Анкетата свършва на 09 Сеп 2008 08:37

Да, искаме
39
85%
Не, не искаме
7
15%
 
Общо гласове: 46

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 05 Сеп 2008 19:22

Както казахме и преди, но никой не искаше да чуе правилно, всичко е доста простичко за момента. Клубът е регистриран, главно и най-вече, за да може да се направи правилна и точна организация за срещата на 20-ти септември. За момента, сме двама ентусиаста - аз и Митрович, които си харчим парите и времето, за да направим нещо, което да сега не е ставало - национална среща. Клуба трябваше да се направи, защото без официално име, което да представяме, никой не иска да ни обърне внимание - ни писта, ни спонсори, ни нищо. Клуба е направен с цел да си правим кефа всички от този форум и всички фенове на марката като цяло. Този клуб се надяваме да пребъде(независимо дали аз или Бай Благой ще е шеф) и да станат тези мероприятия ежегодни. Не сме питали и обсъждали с никой, защото нямаше времето и физическата възможност да се вземат всички предложение под внимание. След надявам се успешното провеждане на националния събор, ще се създадат устави, правила, превилегии и ще се уточнят всички подробности, които интересуват бъдещите членове. За момента няма никакви специални уточнени правила и други такива, защото няма кой да ги мисли, обсъжда и т.н.... Всичко ще стане от ясно по-ясно и от прозрачно, по-прозрачно за всички. От този клуб надали ще се печелят пари, защото само разни бързи идеи, които ни минават през главите на Митрович и мен ще ни струват доооста членски вносове biggrin.gif Но всичко, вярвате или не го правим за кефа и за да можем да се съберем, да се опознаем и да си прекарваме приятно, на пистата, на някоя поляна за пикник или какъвто и да е друг повод. Спонсори - ще има, но няма да сме обвързани с тях, нито с Тойота Балканс, така че да не може да им кажем нищо на въпреки - напротив искаме да сме като партньори в популяризирането на марката, но няма да им спестим критики! В цял свят по държавите клубовете са ръка за ръка с представителя на марката, като само си помагат, а не да са взаимни. Вярвам(колкото и да е наивно), че ще можем да ги жегнем Тойота Балканс и да взимат мнението на хората от форума и на членовете на клуба под специално внимание! Вярно, че това няма да стане от въздуха, но както можем да им правим реклама, така можем да им правим и антиреклама, което не е добре за тях. Надявам се, че заедно(клуба/форума и Тойота) ще можем да направим нещо по-хубаво за нас(обслужване/сервиз) и повече клиенти за тях! Идеята е трудна, но не невъзможна, защото имаме връзка с един от важните хора в Тойота, чиято дума е тежка. Говорих с него, той е доста разбран и мисля, че ще може да постигнем по-високо качество на обслужване от тях. Идеи много, и надявам се ще ги постигнем заедно biggrin.gif :thumbsup: ще е добре за нас и за тях, но няма да сме вързани за Тойота Балканс по никакъв начин! Нито с тях, нито с някоя друга фирма! А форума - ще си остане все такъв, просто ще разкрасим малко нещата, за да придобият по-издържан вид за нови и незапознати членове на форума и/или клуба happy.gif

El Camino

Мнение от El Camino » 05 Сеп 2008 19:54

Не виждам нищо лошо (освен наивно) в идеята за момента, но смятам, че ако смятате да ползвате поне трибуната на този утвърден форум за каквито и да е цели сте отговорни за прозрачността на делото си. Защото връзката на форума, клуба /клубове може да регистрира всеки/ и вече изградените стари и добри приятелства във форума тепърва трябва да се направи и докаже. Нещата не са подразбиращи се.

Поне една тема, различна от онази с 1000дата мнения, която не съм чел и няма и да чета се предполага. И се предполага, че целите и идеите така представени ще помогнат на делото ви.

На мен идеята така поставена ми допада.

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Искаме ли website?

Мнение от rudolf » 05 Сеп 2008 20:08

admin написа:
С цел да се запази добрия тон темата ще бъде модерирана строго за разлика от останалата част на форума. Всеки ще има право на едно мнение, за да изрази позицията си, затова е добре да я формулира правилно. С други думи всеки може да се изкаже, но спорове не се толерират.

Срокът за гласуване е една седмица.
колеги, ще стане говорилня,ако започнем тук да се обясняваме...
мисля че темата за клуба би изисквала самостоятелна тема,която до този момент не съществува...
отделни мнения в различни теми-е леко несериозно в предвид всеобщия интерес.

нека се придържаме просто по анкетата в тази тема.
Последно промяна от rudolf на 05 Сеп 2008 20:11, променено общо 1 път.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 05 Сеп 2008 20:11

Идеята наистина не е лоша, но се говори само за Тойота Балканс- Пловдив

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 05 Сеп 2008 20:34

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?p=75652#75652

отворих нова тема с цел -информационно задоволяване и въпроси.


нека не офф-топваме анкетата

Serendipity®
Мнения: 20
Регистриран на: 29 Сеп 2008 20:21

Мнение от Serendipity® » 07 Окт 2008 22:40

sluchaen_fen написа:Спонсорите ще се интересуват колко импресии ще има върху техните банери в сайта. За първите 1-2 години сайтът ще има десетки пъти по-малка посещаемост от форума. Затова би било разумно да се започне рекламна кампания във форума докато се разработи сайтът.
Форумът има огромна посещаемост и е индексиран добре от търсещите машини (Гугъл, Яху и т.н.). Следователно реклама трябва да се сложи във форума. Сайтът няма да достигне посещаемостта на форума.
Ето как си представям да се развият нещата:
За да има реклама във форума, трябва да има забрана за пускане на безплатни теми-обяви и строг модераторски контрол при пускане на комерсиални теми или мнения. Казано по друг начин: Трие се всичко от раздели Купува/Продава и Сервизи/Магазини. В тези раздели само модераторите ще могат да пускат теми. Трябва да има месечна тарифа за нова тема и за важна тема (важните теми имат поне двойно по-голяма посещаемост и затова тяхната тарифа трябва да е с 50 % по-скъпа). Магазините, автоморгите и сервизите ще имат право само на банери. Продажба на кола - нова тема за всяка кола.
Това означава ограничение за потребителите да насочват други потребители към търговец (продавач, сервиз, втора употреба и т.н.). С други думи - модераторите понякога ще трият линкове и телефони в мнения на потребителите в други раздели.
Ще стане омазване. Явно подобно усложнение трябва да се обмисли добре в тона на свободата в този форум.

Админът постави въпроса като за деца: Искате ли ... ? и отговорът почти винаги е "Да". Сайтът ще струва първоначално най-малко 500 лв + такса за ежемесечно поддържане и актуализиране.

Ако се поискат пари от потребителите, ще има вариант на недоволство за значителна част от феновете. Това означава риск да се оттеглят тези потребители в друг новосъздаден безплатен форум. Защо да се възползва друг от този момент на реорганизация?

Казус: Написах полезна тема (видяна над 5 000 пъти) за Корола Е11 с цел новите потребители да научат основните неща за тази Корола. След това поне 20-30 пъти попадам на въпрос на потребител за тази Корола и давам линк към темата, за да не цитирам едни и същи неща по безброй пъти. После потребителят е недоволен защо не му отговарям на конкретните въпроси от неговия списък, а трябва да чете много дългата тема. Подобен е казусът с темата (видяна над 37 000 пъти) за документация за Тойота. Пак имаше десетки недоволни потребители, когато търсят нещо и им давам линк към темата. Мързи ги да си намерят техния файл и за по-лесно ми се сърдят защо не им давам точен линк за безплатно сваляне. Хем искат безплатно да свалят някой repair manual, хем ми се сърдят, че вземам отношение по техния проблем, а не давам точен линк. Тези потребители искат всичко веднага да получават и да не влагат никакво усилие от своя страна.
Представям си какво ще е недоволството, ако достъпът до полезната информация във форума ще се предоставя на потребители, платили десетина лева годишна такса. Свободата във форума събра много фенове. Същата свобода ще усложни финансирането. Дано банерите покрият разходите на форума и да останат пари за изграждане на сайт.
Последното изречение е моето становище по анкетата.

Като човек, който прави сайтове - сайт изглеждащ добре /а не като правен от пети клас/ и с ротационна система за банери отчитаща кликове за 500 лв няма, и за 1000 няма. Да не говорим за админ панел, през който сайта ще се поддържа, ще се обновява информацията.

Да, клуба трябва да има сайт. Този сайт може да се развива във времето. Сега се прави по един начин, с тенденция за развитие, което ще рече много добра концепция на сайта и дизайн - разположение, за да може да се развива. За сайт на клуба също могат да се намерят и спонсори. В самия сайт така или иначе трябва да има банер реклама.
Той има разходи по хостинг, домейн и т.н. Човек който да се занимава с него, да вкарва новини, предстоящи събития и т.н

bad_dog написа:Форумът няма да се променя или комерсиализира. Точка!

Единствената разлика е, че сайтът ще е на адрес toyotabg.eu, а форума ще е на toyotabg.eu/forum примерно.

Правилата, администраторите и членовете на форума остават същите.

Създава се сайт от създателите на клуба и администраторите на форума любезно го поставят като front end. Там могат да се слагат банери и рекламни материали. Също така може да се поставя и полезна информация, новини и т.н.

Ако в бъдещ момент мнозинството от членовете на форума са недоволни от клуба и/или дейността му - настоящите решения подлежат на ревизия.

Собствениците на клуба и тези, които са създали и се грижат за форума(нарочно не ги наричам собственици) са различни лица, но на този етап това не изглежда да е проблем, за да се свърши малко работа в интерес на феновете на марката.

Аз лично смятам, че това е един от най-приятните автомобилни форуми и не искам това да се променя. За да продължи да е такъв според мен е задължително свободата на словото да се запази. Също не мисля, че рекламата различна от "малки обяви" има място на ниво форум.
... Свободата на словото не пречи форума да е малко по-организиран от гледна точка на под форуми по модели и структурирана информация.
Влизаш в под форум Корола и намираш всичко, което те интересува. Преглеждаш темите само за този модел. В момента всичко е пълна каша в един единствен под форум. Търсиш нещо, излизат хиляди теми... четеш и пак търсиш докато намериш всичко, което ти е интересно за един модел само, а именно този, който караш...
Това вече го писах веднъж в темата за клуба и да не се повтарям...
Не е нужно форума да е комерсиализиран и да се продават места за банери. На запад комерсиалността идва единствено от това, че има платени обяви за продажба на коли с различни за време такси и вероятно 1-2 места за банери. Имат отделни sponsor coner-и, където вече е отделено място на спонсорите и реклама.
***

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Окт 2008 08:44

Аз смятам, че точно това, че форума не е профилиран по модели спомага за популярността му.
Ако се профилира по модели всеки ще си влиза в 'колибката' и от това ще се загуби форума като цяло.
В България не са толкова много Тойотаджиите, които имат компютър и пишат във форума.
Освен това например голяма част от двигателите са за няколко модела. При проблем какво става - пускаш по една тема във форума за всеки модел, който използва този двигател???
Да - в други държави форумите са профилирани по модели, но става въпрос за съвсем друг брой ползватели и постове...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Nedkow
Мнения: 1773
Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 1 път

Мнение от Nedkow » 09 Окт 2008 01:14

Според мен също сайта е удобен в тази си форма, защото потребителите за сега са малко и търсенето по теми не толкова натоварващо :thumbsup:

antoanto
Мнения: 75
Регистриран на: 15 Авг 2008 04:31
Местоположение: Русе

Мнение от antoanto » 11 Фев 2009 05:26

Определено профилирането по модели не най-доброто решение. Ако се направи така то би следвало да има подраздели с генерациите по години smile.gif . Подкрепям изцяло колегата slowtraveler. Като изключа факта, че има членове които пускат мнения за идеята без да имат преки впечатления по разисквания проблем, смятам, че разделението по модели ще е в минус. Активните членове във форума не са толкова много, че да бъде необходимо раделение(поне не на този етап). От пуснатата тема за издържливостта на японските турбини(която всъщност изчезна, след като бе порядъчно осрана от някой хора) стана ясно, че са единици тези, които са минали над 100х.км. с един автомобил за да дадът адекватно мнение по темата т.е. качеството на активните членове хич го няма laugh.gif laugh.gif .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта