Вентилатор на радиатор Авенсис

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6172
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2007 20:15

За Боша съм съгласен - голямо дърво са станали.....
В еbay(щатския) не съм търсил, щото тъпия вентилатор е европейски....
Друг вентилатор не ми се взема (особено през интернет) щото няма да съвпаднат монтажните размери
Май ще се ориентирам към чехите - утре ще ги прозвъня да видя какво ще предложат...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

тодор иванов
Мнения: 1
Регистриран на: 28 Окт 2007 23:44

Мнение от тодор иванов » 28 Окт 2007 23:53

здравеи имам електро сервиз в пловдив за вентилатора
наистина екапсулован но ние ги отваряме имаме оригинални втулки и
четки даваме игаранция ремонта стува до 50лв.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6172
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 29 Окт 2007 19:21

Благодаря за офертата колега.
За съжаление моя електродвигател вече не е ремонтопригоден - беше отварян 3 пъти. Корпуса му е много мек и се гъне.
От това при първите монтажи с новите втулки заклинваше(при керниговането се огъваше корпуса).
Освен това пластините, които държаха втулките бяха толкова некачествени, че при първия опит да се свалят втулките тези пластинки се счупиха на 5-8 части като стъкло...
Затова двигателя беше побългарен и вместо предна пластина сложихме спирална пружина..
И само за една година пак изяде втулките, което ме навежда на мисълта, че перката не е балансирана добре..
Затова търся цял комплект.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6172
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Авг 2008 14:41

Забравих да напиша отчета:
В началото на лятото купих вентилатора от чехите.
Английски/руски не говореха и отказаха да изпратят вентилатора по пощата.
Но имах приятел, който беше в Прага по него време и той го поръча/получи по пощата за 1 ден(доставката-безплатна).
Цената : 178лв (2240CZK).
Вентилатора е тайвански (поне така пише на него).
Комплекта го получих сглобен, в добра транспортна кутия и включва всичко - корпус, ел. двигател, перка.
Просто изключваш куплунга и развиваш четирите болта на стария вентилатор, и действаш в обратния ред с новополучения.
Изглежда 1/1 с оригинала (присъединителни размери, форма, куплунг).
Дори на корпуса си ги има предупредителните надписи на английски...
Двигателя изглежда по-добре изработен от Бошовския.
Единствено кабела бе малко по-къс от оригиналния, но все пак куплунга се включи без опъване на кабела.
Доволен съм от резултата: Лятото го отработи безпроблемно и безшумно. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 30 Авг 2008 21:38

Scott написа:
slowtraveler написа:И двата се командват от компютъра според нуждите, защото при включване на климатроника се включва и левия вентилатор заедно с десния...
Да вярно е, но контрола на левия е двустепенен, а на десния 'плавен' (PWM). Поне за моята Селика така 'пише' - плавно регулиране на оборотите когато достигне около зададената от климатроника темепратура.
П.П. Тъкмо погледнах схемата на Селика с климатик (не климатроник). Там има 3 релета и съответно 4 режима:
- 1 - А/С вентилатора последователно на охлаждащия (половин скорост)
- 2 - А/С вентилатора пълна мощност (12В), охлаждащия - 12В
- 3 - А/С вентилатора спрян, охлаждащия спрян
- 4 - А/С вентилатора спрян, охлаждащия - пълна мощност (12В).
При всички положения, ако климатика работи охлаждащия вентилатор също работи поне на половин скорост. Евентулано ако са различни вентилаторите и скоростите ще са различни.
Не съм много съгласен, че могат да работят двата вентилатора последователно. Имах същият авенсис и единият вентилатор се беше повредил (от страната на водача) и си търсих друг защото срока на доставка тогава беше много голям. Вентилатора беше свален, но през цялото време си карах колата без никакви проблеми със загряването, нищо че беше лято (е не най-горещото).

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 30 Авг 2008 23:37

slowtraveler написа:Никой ли няма идея за помощ? mellow.gif
Моите и двата привидно изглеждат така.Та идеята ми е че като се спускаш от Метро към кръговото,има една автоморга.Там би трябвало да има май 2 Карини.Защо не провериш дали няма да ти пасне нещо.В раздела купува/продава е писал един от пичовете даето бачкат там-Me4oKat-http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=7437.

П.С. сега видях последното ти мнение-май малко късно съм се включил wink.gif
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6172
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Авг 2008 23:42

Колеги, 1.всеки вентилатор се управлява сам за себе си...
2. Проблема е решен - просто споделих как съм го решил ако някой друг се срещне със същия проблем (например както Vesko)... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта