Има ли VSC при Авенсис преди 2003?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6214
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 347 пъти
Получена  благодарност: 376 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Авг 2008 22:05

Ако ти се чака месец и половина - на пазара ще има един Авенсис 2002г / 1.6/110к.с. sol оборудване, но е без VSC/TC :whistle:
За TC - при дълбок сняг и ниска скорост не е от голяма полза, защото в старанието си да ограничи приплъзването започва да орязва мощността (отнема газта) и понякога точно, когато успее да зацепи, оборотите са толкова ниски, че изгасва. Затова е добре колата да има копче за изключване на ТС,
Иначе при равномерна скорост успява да поддържа скоростта без резки тласъци...
Все пак не е 4х4 biggrin.gif
Но аз също съм на принципа, че една допълнителна система не е излишна :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 16 Авг 2008 22:54

ivo.andreev написа:... коли като Ауди А3, Ауди А4 и Фолксваген Бора. (Пасат почти със сигурност отпадна)...
ivo да замениш клас автомобил и вътрешно пространство за една ESP е несериозно. Ако си се оглеждал за Авенсис, защото ти трябва семеен автомобил, А3/Бора, че и А4 надали ще ти свършат същата работа. А защо отпадна Пасата?

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от ivo.andreev » 17 Авг 2008 00:13

Моделите на които съм се спрял досега са (във всички случаи 1999-2002):

Toyota (2.0 D4-VVTi, 1.8 D4-VVTi)
Audi (A4 1.9 TDi 110-130HP, 1.8T 150HP) + ESP
Audi (A3 1.9 TDi 110-130HP, 1.8T 150HP) + ESP
VW Bora(1.9 TDi 110-130HP, 1.8T 150HP) + ESP

Пасат Б5 отпадна, щото е много голям и грозен rolleyes.gif . И освен това не е хич от надеждните според
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... 007-6-7/20, а и според един съсед който имаше такава.

Естествено Авенсис се води най-надежден, заради което го избрах. Хонда Акорд също ч обмислях, ама харчи повечко бензинче, има само 6 години гаранция против корозия(12г за Авенсис), има по малък багажник, по-ниска е и е малко по-дървена вътре... а и няма ЕСП laugh.gif

Avensis е в класа на A4, но самите Bora(което си е Голф) и А3 (което са си луксозен Голф) имат много сходни характеристики. Няма спор,че Авенсис по размери е най-голям и се твърди, че има най-добра возия.
Пасат, дето отпадна, също има много добра, след него е А4, следван от А3 и накрая Бора.

Ауди има много по-приятен интериор от Авенсис и е несериозно някой да го отрече (познайте защо не гледам Корола 2000-2002)

ОБАЧЕ... А3 и Бора са по-надеждни от А4 и то значително.

Така А3 е най-здрав от немските, върви много, с приятен интериор, прилично вътрешно пространство НО с малък багажник (350л). Колата има и индивидуалност (не кара всеки такава). Вози малко твърдо

А4 е приятен вътре, върви много, сравнително същия размер на интериора, с по-голям багажник (440л), но доста по-ненадежден и доста разпространен (едва ли не Голф 2 за по-платежоспособни потребители). А цената на частите на Ауди и подръжката не са за пренебрегване... поне да беше здраво като Тойота tongue.gif. Вози комфортно, но не колкото Авенсис

Бора е компромис между горните две. Вози най-твърдо, но е със слава на по-здрава кола, и има багажник от 470л. По грозна е от А3, но по-практична и също има индивидуалност

Авенсис - има си всичко, което искам, макар да е грозничка, а багажникът е 498л и е най-дълга от горните.

А4, А3 и Бора са доста по-спортни от Авенсиса. 1.8Т заради турбината достига много рано въртящ момент и разхода му на гориво е като на Авенсис. Авенсис обаче не понася газ - макар да съм противник, ако бензинът поскъпне още много... няма накъде да се ходи.

А4, А3 и Бора имат може би най-добрите дизелови двигатели за онова време (естествено преди любимата ми марка Хонда да направят iCTDi). Авенсис Д4Д хич не ми го хвалете. Много е добър, но по всякакви показатели тези на Ауди го превъзхождат, дори бих си го купил въпреки това, защото за мен Тойота и по-надеждна от Ауди, но с тоя тъп проблем с демпфера на маховика за 2600лв... не мерси. Иначе военните доста такива Авенсиси са накупили и пазарът е пълен с тях в момента... бензинки няма никакви обаче... намират се 1.6, изпада 1.8 и никакви 2.0.

И най-важното ... А4, А3 и Бора имат ЕСП cool.gif

Проблемът, колеги, е че Авенсисите не е гарантирано че могат да се открият на разумна цена.

Какво мислите?

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 17 Авг 2008 01:23

ivo.andreev написа:Моделите на които съм се спрял...
От всички които си изброил, аз бих взел Пасата, но пък нали ти е много голям - тогава Октавия 1.8Т/1.9TDI(110) или Толедо - и двете са на същата платформа като А3/Бора, но с доста по-голям багажник и за същите пари купуваш много по-нова. И най-важното... - имат ESP.tongue.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8202
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 17 Авг 2008 10:57

Petar написа:Avensisite do 2003 niamat VSC / ili kakto mu vikat trackhyn kontrol /
VSC не е тракшън контрол! Това е система за стабилност, ако не греша!Тракшън контрола eTRC и има едно копче в ляво от волана за изключване! Системата за сигурност VSC не може да я изключеш. Поне на моят Авенсис е така, но той е 2004г.

Аватар
Kiki
Мнения: 8202
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 17 Авг 2008 11:27

ivo.andreev написа: Колеги, споделете за Tractin Control-a. Как е зимата с него? Мен ми се е случвало да има нанагорнища, които да не мога да кача, заради снега отдолу, тази система би ли помогнала?
На Тойота Авенсис има задължително копче за изключване на TRC. В техническото ръководство пише, че при много хлъзгав път се препоръчва изключване на трак контрола защото не е възможно тръгването от място, поради факта, че се намаляват оборотите до такава степен, че колата гасне, което писа и колегата.Това на мен лично не ми се е случвало зимата. Веднъж при лед усетих, че независимо колко газ аз съм подал, мотора си намали оборотите и усетих как пробуксува ту едното ту другото колело и колата потегли, но мното бавно. Така действа TRCто

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 17 Авг 2008 11:34

и от двете системи има полза.
за vsc съм го пробвал на лед на завой, след като колата занесе, веднага я връща в кривата към която си се насочил, а ти не правиш нищо. приятелите в колата викат, ти ли натискаш спирачка, а аз нищо не правя smile.gif
иначе trc-то, случи ми се да закъсам на пясък, буксувах и гаснеше постоянно (дълбок пясък, за плаж говоря). след като го изключих, си излязох лесно (с малко бутане разбира се:))).
но има смисъл и от двете системи, не се месят когато не трябва, и са доста полезни smile.gif
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от ivo.andreev » 17 Авг 2008 15:09

Колеги последните мнения бяха наистина полезни за мен.
Имам да се чудя още доста, да чета доста и да водя съпругата да гледа коли happy.gif, че тя ги избира по дизайн tongue.gif.

Знаете вече, от къде черпя информация и горе долу какво търся. Не смея да харесам нещо, както бях харесал Авенсис 2.0, да не би да се окаже че не може да се намери. Щото аз ако до 20 дни не открия нищо в България, моят човек заминава за Италия (същата онази дето едни жабари карат една кола по 50'000 км само с доливане на масло). А там седи 20 дни, и каквото успее да намери - в най-добро състояние от изброените и за до 13'000(предвидил съм още за застраховки, данъци и малки ремонти), това ще докара.

Може ли да ми помогнете да оправя приоритетите си?

1. 1999-2002 (няма лошо и да е по-нова, ма то пари струва)
2. Надеждна кола (статистически по-малко дефекти), а че мога винаги да попадна на "гробница" е ясно.
3. Quattro (4Motion) и/или ESP + Traction control (май всички имат EBD) за стабилност на пътя, особено в екстремни ситуации.
4. Добро ускорение, не искам да се състезавам, но (0-100 за максимално 10-10.5с), че знаете ли каква мъка е с 1.5 тона Ауди 80, 90 к.с. да изпреварваш по нанагорнище камион, който прави 10 метра черен пушек... Хондата ми би го изяло... ама малко и друса... не става за път.
5. Приличен разход на гориво. Бензин > 11л градско и 7 извънградско и дизел > 5л извънградско и 7-7.5 градско не ща.
6. Достатъчно голяма, че вътре да има място за 4ма възрастни и едно дете (бебе) + багаж (евентуално и детска количка)
7. Добър Euro NCAP рейтинг (ясно че при удар с Хамър е трудно да се оцелее, ама все пак)
8. Да вози относително стабилно и комфортно (все пак сега карам Хонда Сивик, което ще рече че едва ли не всичко ще е по-комфортно)
9. Да има приятен интериор и да изглежда горе долу добре (сравнете комбитата на Авенсис и Ауди А4... ще разберете какво искам да кажа) и индивидуалност (образно казано всеки кара старата Октавия или Голф 4 комби)

Айде сега кажете с ръка на сърцето, че Авенсис не е моят кола :love10: Е да ама проблмът го знаете...
Така VSC е само капка в колебанията ми, но е на едно от челните места по приоритети,

Други идеи са добре дошли, особено от онези които са карали повечко коли...

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 17 Авг 2008 17:14

ivo.andreev написа:...Може ли да ми помогнете да оправя приоритетите си?...
Трудна работа tongue.gif
По метода на изключването освен Авенсис 2.0 VVTi biggrin.gif , май Mazda 6 TS2 или Sport, евентуално комби отговаря на най-много от условията ти, естествено субективната оценка си е твоя.
По т.3 имай предвид, че Quattro и 4Motion са малко омешани, т.е. А4 и Пасат, макар и с различни имена имат еднаква система - напълно механична, а А3/Golf и производните имат друга - с Haldex. Това е заради различното разположението на двигателя.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 18 Авг 2008 06:40

pri uslovie che edin ot preoritetite ti e potegliane v sniag, ne si li se zaglejdal po niakoe Subaru? te sa dosta dobre v snega(pri uslovie che sa AWD), dori i da niamat ESP(VSC ili kakto i da se naricha, vsiaka marka si imat tiahno sakrashtenie). ne kazvam che VSC ne e hubavo neshto, prosto za men ima drugi po vajni faktori. ianache niakoe Legaci kombi, sigurno bi bilo dobar izbor. samo ne znam s razhoda kak shte sa, mai tova shte te pootkaje.

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от ivo.andreev » 18 Авг 2008 15:43

Благодаря, колеги

Ами засега жената иска А3 (1.9TDI 110кс или 1.8Т 150кс)
Единственото ни разминаване до момента е, че не иска Хонда...много се чупели... ма за това съди по моята, щото счупих торсион преди няколко месеца... ей така както колата си седеше на паркинг.

Ще видим какво ще ни намерят, близкия месец, но мисля да искам да е с ЕСП..., то Quattro няма да е зле, ама поддръжката си е пари, а ЕСП ми се вижда... нящо като средно положение.

Знаете ли дали на Авенсис 2.0 2000-2003 може да се изключва Трашън контрола...Засега това ми остава опция 1, но вече А4 е изместен отпо-малкия си брат.

Относно Субару - имам едни колега с Outback и познавам един с Legacy. МНОГО харчат, ама МНОГО. Това 14/100 градско си е подвиг да стигнеш, а единият дори е сложил газ и казва, че харчи около 20/100... Лятото не ти трябва 4*4 в града и плащаш за гуми и ремонти, защото амортизацията си я има.
Така че, ако задният мост се включва само при нужда ми се вижда по-удачно.

Пита се: Някой карал ли е А3 и А4... за да може да ги сравни, щото от един тест драйв 5минути нищо не мога да рабера аз.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 18 Авг 2008 17:09

ivo.andreev написа:... Някой карал ли е А3 и А4... за да може да ги сравни, щото от един тест драйв 5минути нищо не мога да рабера аз.
Мнението на жената е закон. biggrin.gif Какво точно искаш да сравниш?
Според мен нито А3, нито А4(B5) стават за 4-ма възрастни с дете + багаж (д. количка). Аз съм 1.91м и като си наглася седалката да ми е удобна, отзад има място само за детето tongue.gif . Учудващото е, че всъщност А3 има малко повече разстояние за коленете на задната седалка от А4. Просто намери някой познат с такава кола и седни вътре, огледай, разбутай седалките, не да се вайкаш после.
Возията на А4 е по-комфортна от тази на А3, но пък има много оплаквания, че окачването лесно се разбива в България и поддръжката е скъпа, не мога да коментирам.
Относно двигателите - по-добре се прицели в 1.9 130к.с. или в краен случай - 100к.с., и двата са помпа-дюза. Аз имам слабост към тази технология, но двигателите са по-шумни. При всички положения, ако купуваш дизел, очаквай да е над 200к км, просто си избрал марка кола, която на Запад 'се кара'. Бензиновия е много добър, но има голям риск А3 1.8Т да е било в ръцете на някой 'състезател'.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 18 Авг 2008 20:36

ivo.andreev написа: не иска Хонда...много се чупели...
wacko.gif wacko.gif no.gif no.gif

Scott написа: Возията на А4 е по-комфортна от тази на А3, но пък има много оплаквания, че окачването лесно се разбива в България и поддръжката е скъпа, не мога да коментирам.
Около 1500лв. с труда и през около 9 месеца. В най-лошия случай.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 18 Авг 2008 21:43

Fido Dido написа:...Около 1500лв. с труда и през около 9 месеца. В най-лошия случай.
Най-лошия за кого - сервиза или собственика? :whistle: tongue.gif

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 18 Авг 2008 21:52

Fido Dido написа:...и през около 9 месеца...
Много раждат тия аудита ей....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта