Интересна статия за завода в Турция

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 31 Юли 2008 22:52

slowtraveler написа:rudolf, убедил съм се, че когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти......
аха...само дет сега с новите коли е точно обратното...проблемите затихват след 100000км, щото преди това голяма част от новопроизведените еднодневки не излизат от сервизите.....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 31 Юли 2008 23:56

diver написа:
slowtraveler написа:rudolf, убедил съм се, че когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти......
аха...само дет сега с новите коли е точно обратното...проблемите затихват след 100000км, щото преди това голяма част от новопроизведените еднодневки не излизат от сервизите.....
Успокои ме wacko.gif
Аз си мислих, че Авенсиса е бил изключение. Предишните ми коли бяха Опел Астра Ф(класик) 99г и Опел Астра G 99г и до 110х.км нямаха сериозни проблеми, които да налагат сериозен ремонт, но се усещаше, че проблемите наближават....
Докато при Авенсиса проблемите идваха без предупреждение, а иначе усещането за колата си бе ОК...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 01 Авг 2008 19:41

Fido Dido написа:[

.



Е, освен ако китайците за това десетилетие не превземат света...Нищо чудно към 2013г. да караме нови Брилианси... happy.gif
Защо пък не? Нали и те са с дръпнати очи? Ако се учат от братята си Японци ще станат стабилни производители, а като се има предвид на какви цени работят, защо и ние да не караме нови автомобили през 2-3години?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Авг 2008 00:54

Засега китайците са много далеч от нормалното качество...
Само виж за какво става въпрос при краш тестовете - икономията не води до добри резултати...
Според мен рано или късно икономиката им ще се изстуди, когато решат да конкурират като качество а не като цени и количество, останалия свят...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 08 Окт 2008 22:49

jingo написа: Ех Българио, къде са ти заводите............?

Kude bate, privatizirani?!? :whistle:

Zavod(kakto mu kazvat tuk "plant") za koli si e seriozna rabota, dali sme dale4e ot vremeto, kogato i nie 6te otvorim filial na svetovna firma? rolleyes.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 08 Окт 2008 23:06

slowtraveler написа: когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти...

Ot reshava6to zna4enie e po kakvi puti6ta e karana kolata i kak e obslujvana! Godinite su6to sa vajni!

Primerno kola na nad 10 g. vuzrast moje da e 6 v tehn. otnoshenie, no sus sigurnost pove4eto tamponi sa i zaminali, moje i amortisiori su6to.

Moq Civic e na 140K mili(224K km) nepredvideni remonti ne sum pravil.
E moqta kola e ot starata generaciq qponki '94-ta, ta ka4estvoto moje i da e po-dobro ot na novite.

Vsu6tnost kakvo zna4i nepredviden remont?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2008 14:47

Не вярвам да не си правил непредвидени ремонти за 224х.км....
Или вероятно под ' непредвидени' имаме впредвид различни неща biggrin.gif (пък то и след 200х.км винаги можеш да преположиш и предвидиш, че ще се прави ремонт)
Аз имах впредвид, че докато до 100-120х.км само минаваш ТО и наливаш бензин, то след тези километри започват да излизат допълнителни неща (дискове, тампони, уплътнения, семеринги, амортисьори, катализатори, ламбда сонди, ръжда по ауспух и т.н.). Не че не са поправими нещата - в техниката няма непоправими неща, но това е свързано с $, време и известна несигурност, защото появата на някой внезапен проблем може да възпрепятства или забави някое твое пътуване :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 09 Окт 2008 14:54

slowtraveler написа:Не вярвам да не си правил непредвидени ремонти за 224х.км....
Или вероятно под ' непредвидени' имаме впредвид различни неща biggrin.gif (пък то и след 200х.км винаги можеш да преположиш и предвидиш, че ще се прави ремонт)
Аз имах впредвид, че докато до 100-120х.км само минаваш ТО и наливаш бензин, то след тези километри започват да излизат допълнителни неща (дискове, тампони, уплътнения, семеринги, амортисьори, катализатори, ламбда сонди, ръжда по ауспух и т.н.). Не че не са поправими нещата - в техниката няма непоправими неща, но това е свързано с $, време и известна несигурност, защото появата на някой внезапен проблем може да възпрепятства или забави някое твое пътуване :thumbsup:
Според мен всички които що годе са наясно с техниката, която карат-автомобилите имам впредвид, би трябвало да да знаят, че с изминаването на дадени километри идват неизбижните ремонти, които всеки производител препоръчва. Според мен може да си говори за проблемни ремонти само тогава, когато се правят извън предвидените по график. Надали всички знаят например, че на 100 000км. тръбва да се сменят задължително четките на алтернатора, за да нямате проблем на пътя. Някой от нас да го прави? А после, като закъсаме на пътя, запоцваме да ругаем производителя. А то не е само това.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2008 15:20

Кики, никъде не съм виждал подобен списък с препоръчани от производителя срокове за подмяна на дадена част....
Би ли ме просветил по въпроса...
Например на колко х.км трябва да се сменят такива често създаващи проблеми части като: сегменти, семеринга колянов вал, съединител, амортисьори, гумички на клапани, тампони по ходова част, ауспух (щото на колегата оня ден тръбата от фланеца пред средното гърне се откъснала до Слънчев бряг и веднага на входа на Бургас КАТ го спрели - сигурно са го чули още от Сарафово)??? :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 09 Окт 2008 15:38

slowtraveler написа:Кики, никъде не съм виждал подобен списък с препоръчани от производителя срокове за подмяна на дадена част....
Би ли ме просветил по въпроса...
Например на колко х.км трябва да се сменят такива често създаващи проблеми части като: сегменти, семеринга колянов вал, съединител, амортисьори, гумички на клапани, тампони по ходова част, ауспух (щото на колегата оня ден тръбата от фланеца пред средното гърне се откъснала до Слънчев бряг и веднага на входа на Бургас КАТ го спрели - сигурно са го чули още от Сарафово)??? :thumbsup:
Чакай, сега! Не става въпрос за капитални ремонти. Никой производител, макар и да си знае ресурса но всеки произведен от него агрегат не дава подобни данни. Колкото и да е чудно, на Авенсиса препоръчват амортесьрите да се сменят приблизително на 80 000 км, въпреки, че мойте са на 145 000 и са си добри! Скоро бях на шок тестер. А колкото до смяната на всички препоръчвани за смяна части според пробега, се поинтересувах от приемчиците в ТМ Ауто. :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2008 15:56

Не смятам, че това, че не си сменил амортисьорите на 80х.км или четките на алтернатора означава, че не си поддържаш автомобила...
Просто защото автомобила не е совалка или кораб, има други технически параметри които се следят.
Обаче общото износване никой не може да го спре и от там са непредвидените ремонти.
При корабите например е така: дори и да работи добре, на определен срок двигателя или устройството се разглобява и се прави пълна диагностика.
Някои корабособственици (например на контейнеровозите) направо казват - след еди-колко си часа разглобяваш например дадена помпа и сменяш лагери, крилчатката и семерингите независимо от състоянието им....
Което не вярвам да има някой луд да го прави за автомобил (освен F1 разбира се)...

П.С. съмнява ме приемчиците да имат разпореждане/информация от Тойота за смяна на детайли след 100х.км просто защото колата вече не е гаранционна и се ремонтира по дефектация...
Пък и доколко е достоверна информацията от тях е под въпрос. Защо например в голяма част от останалия свят автомобилите са с по-голям междусервизен период отколкото в България?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 09 Окт 2008 16:28

slowtraveler написа:Не смятам, че това, че не си сменил амортисьорите на 80х.км или четките на алтернатора означава, че не си поддържаш автомобила...
Просто защото автомобила не е совалка или кораб, има други технически параметри които се следят.
Обаче общото износване никой не може да го спре и от там са непредвидените ремонти.
При корабите например е така: дори и да работи добре, на определен срок двигателя или устройството се разглобява и се прави пълна диагностика.
Някои корабособственици (например на контейнеровозите) направо казват - след еди-колко си часа разглобяваш например дадена помпа и сменяш лагери, крилчатката и семерингите независимо от състоянието им....
Което не вярвам да има някой луд да го прави за автомобил (освен F1 разбира се)...

П.С. съмнява ме приемчиците да имат разпореждане/информация от Тойота за смяна на детайли след 100х.км просто защото колата вече не е гаранционна и се ремонтира по дефектация...
Пък и доколко е достоверна информацията от тях е под въпрос. Защо например в голяма част от останалия свят автомобилите са с по-голям междусервизен период отколкото в България?
Ами специално за лагерине на автомобила /без тези на коляновият вал/ има лимит, който се дава от производителя им.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2008 16:44

Kiki написа:Ами специално за лагериТе на автомобила /без тези на коляновият вал/ има лимит, който се дава от производителя им.
Колега, досега не съм срещал такъв параметър на производител на лагер.
Както и не съм срещал някой колега, който да са му казали или сам да е проявил инициатива да смени лагер (въобще да не говорим да смени всички лагери на този възел), които е в добро състояние, но 'би трябвало да се смени на дадени х.км или часа'....
Спора май стана много абстрактен, затова... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

jingo

Мнение от jingo » 09 Окт 2008 17:08

slowtraveler написа:rudolf, убедил съм се, че когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти...


Но има нещо друго - те все пак правят нещо и рано или късно ще се научат да работят както трябва, докато ние си философстваме кой е по-добър майстор mad.gif
Много вярно ,за съжаление само за Българина е валидно ! Как пък тъй едно нещо не успяхме да направиме както си му е реда ! mellow.gif

antoanto
Мнения: 75
Регистриран на: 15 Авг 2008 04:31
Местоположение: Русе

Мнение от antoanto » 09 Окт 2008 17:14

Съгласен съм с всеобщото мнение, че като цяло качеството на новите автомобили бавно но сигурно започва да спада. Притеснява ме факта, че европейците с това евро подкопаха качеството на японските автомобили, не знам дали е умишлено изравнявайки (поне опита е налице) ги с качеството на европейските марки. Като гледам каква е тенденцията при климатиците, където на пазара останаха няколко японски марки ако не се лъжа 2-3 зглобени за европейския пазар в япония. Разликата е очевидна качество на висока цена. Няма да коментирам за копове и т.н. показатели които си мислим, че са високи само на най слабите климатици, което не е така за климите правени за японския пазар. Та струва ми се, че след време ще си купуваме японските зглобки на по високи цени от европейските(образно казано), ако въобще се предлагат за европа biggrin.gif .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта