Интересна статия за завода в Турция

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
jingo

Мнение от jingo » 30 Юли 2008 22:34

Всъщност не ме е МНОГО ЯД,че плюете,а най вече ме притеснява факта...Как ли ще Ви прозвучи ако тази статия бе написана от Турчин ,а завода бе в БГ и е един от най големите.................хм ! Това не ме прави горд................Плюенето е полезно и води до подобрена работа на слюнчените жлези,да не се им образуват камъни , biggrin.gif laugh.gif :whistle:

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 30 Юли 2008 22:43

jingo написа:Всъщност не ме е МНОГО ЯД,че плюете,а най вече ме притеснява факта...Как ли ще Ви прозвучи ако тази статия бе написана от Турчин ,а завода бе в БГ и е един от най големите.................хм ! Това не ме прави горд................Плюенето е полезно и води до подобрена работа на слюнчените жлези,да не се им образуват камъни , biggrin.gif laugh.gif :whistle:
Джинго, брат, това не е плюене, а един вид успокояване на гузна душица!! laugh.gif

Пък аркадашите, ако я бяха писали тая статия по повод на наш завод -

Пет века ги клахме и пак не се научиха!!! laugh.gif tongue.gif :whistle:

http://www.pari.bg/article.aspx?article_id=357611

jingo

Мнение от jingo » 30 Юли 2008 23:03

Радвам се,че има поне искричка малка.........бравос !! ! Учудено се радвам ... smile.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Юли 2008 23:04

Fido Dido написа:
slowtraveler написа:щото нещо европейското качество не ми допада.
Чак пък европейско... unsure.gif

Карината ми е сглобявана в Англия и, да чукна на дърво, е на 11 години и нямам ядове....много. happy.gif
Точно наследника на Карината - Авенсиса, също сглобяван в Англия ме отчая от европейското качество...
Не за 11г а само за 5-6г и около 90х.км...
Вярно засега проблемите позатихнаха, но като цяло впечатлението ми е за лошо качество (виж темата 'мит ли е качеството на Тойота')...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 30 Юли 2008 23:06

jingo написа:Всъщност не ме е МНОГО ЯД,че плюете,а най вече ме притеснява факта...Как ли ще Ви прозвучи ако тази статия бе написана от Турчин ,а завода бе в БГ и е един от най големите.................хм ! Това не ме прави горд................Плюенето е полезно и води до подобрена работа на слюнчените жлези,да не се им образуват камъни , biggrin.gif laugh.gif :whistle:
джинго: мен изобщо не ме интересува дали завода е в турция, китай или афганистан, ако колата ще я карам докато е гаранциона 1-3 години,,,служебна,чужда,,,

ако ще я карам от 4 до 7-8 мата и годишнина и ще е моя,ще се поинетерувам, има ли евтини консумативи,лесна ли е за подръжка,фабрични дефекти- към които спада сглобката--ако нямам инфо- все едно се женя за непозната.

( в момента един познат има проблеми с намирането на прагове и стоп за рено сценик меган-и единстената му алтернатива е нови прагове от официалния вносител,,1400 лева .лично аз избягвам подобни модели)

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 30 Юли 2008 23:13

slowtraveler написа:
Fido Dido написа:
slowtraveler написа:щото нещо европейското качество не ми допада.
Чак пък европейско... unsure.gif

Карината ми е сглобявана в Англия и, да чукна на дърво, е на 11 години и нямам ядове....много. happy.gif
Точно наследника на Карината - Авенсиса, също сглобяван в Англия ме отчая от европейското качество...
Не за 11г а само за 5-6г и около 90х.км...
Вярно засега проблемите позатихнаха, но като цяло впечатлението ми е за лошо качество (виж темата 'мит ли е качеството на Тойота')...
Запали свещичка, че не си си взел "Е" класа, та да видиш на 90х. км. какво шоу е...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Юли 2008 23:37

Fido Dido написа:....Запали свещичка, че не си си взел "Е" класа, та да видиш на 90х. км. какво шоу е...
Нали затова се огледах за японка...
За Е класата 0 по-добре е от МЛ.
Един приятел - немец си взе нов ML с най-големия дизелов двигател (май 4.2l). Та той докара до около 60х.км, когато го върна обратно на мерцедес с огромен скандал.
За това време един път на около 25х.км му блокира двигател (със скорост около 180км/ч ), след замяна на двигател и нови около 30х.км двигателя пак блокира на магистрала, но този път успя и да се запали biggrin.gif
Тогава си взе Е класа и вече около година не се е оплаквал (но може и да го е срам, щото бая подигравки изтърпя от рода - 'мерцедес - на всяка втора смяна на масло се сменя и двигател' biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 30 Юли 2008 23:51

slowtraveler написа:
Fido Dido написа:....Запали свещичка, че не си си взел "Е" класа, та да видиш на 90х. км. какво шоу е...
Нали затова се огледах за японка...
За Е класата 0 по-добре е от МЛ.
Един приятел - немец си взе нов ML с най-големия дизелов двигател (май 4.2l). Та той докара до около 60х.км, когато го върна обратно на мерцедес с огромен скандал.
За това време един път на около 25х.км му блокира двигател (със скорост около 180км/ч ), след замяна на двигател и нови около 30х.км двигателя пак блокира на магистрала, но този път успя и да се запали biggrin.gif
Тогава си взе Е класа и вече около година не се е оплаквал (но може и да го е срам, щото бая подигравки изтърпя от рода - 'мерцедес - на всяка втора смяна на масло се сменя и двигател' biggrin.gif



laugh.gif laugh.gif

Преди седмица ходих до Балкан Стар, за да взема оригинални втулки за носачите на 124 купе, та се загледах - на паркинга - фраш с новите "С" сласи - секънд хенд. Питам едно приятелче, дето бачка там - кво стаа, братчед - ква е тая навалица? А той ми разправя, че тия ко(н)чини пържат електроника през 2 седмици... wacko.gif

А за Пежо 407 - ми какво да ти кажа...

А за А(л)уди...А4, А6,...Потроших се да им свалям страхотните немски катализатори на по 70 000км....

Да не говорим за идиотското алуминиево окачване, дето през 9 месеца го сменят за 1500лв. с труда, а накрая се оказа, че Бай ти Гочо от Долно Чапръчане ги рециклира по-добре носачите и шарнирите, че са едно цяло, от "оригиналите" на Феби и АЦ Делко...

Ами предпочитам да си сложа нещо на АС Метал, дето са турски, но вършат много по-добра работа от тия, дето пише made in E.U....

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 31 Юли 2008 08:07

Истината е, че към днешна дата никой не се стреми да прави кола която да изкара 10 години. Май и ТОЙОТА след СТАРЛЕТ и КАРИНА го удрят през просото. Изключвам разбира се моделите правени в Япония.
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

SilverFox

Мнение от SilverFox » 31 Юли 2008 13:48

mislq 4e prekalqvate s pesimizma si otnosno turskite sglopki
zapoznati tvardqt 4e zavodite sa im po-podredeni i 4isti ot tezi v qponiq
a procenta na vis6isti koito rabotqt v tqh e nai-visokiq vav vsi4ki zavodi na Toyota

Аватар
Ael
Мнения: 772
Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ael » 31 Юли 2008 14:09

diver написа:Истината е, че към днешна дата никой не се стреми да прави кола която да изкара 10 години. Май и ТОЙОТА след СТАРЛЕТ и КАРИНА го удрят през просото. Изключвам разбира се моделите правени в Япония.
Че кой луд иска да кара една и съща кола повече от 2-3 години ? Това че на нас ни се налага (поради финансови или др. причини) е друг въпрос. Не че ги е*е производителите, те си вадат нови модели през 2 години и хората си ги подменят като пичове, а ние тука искаме едни чорапи да ги носим цял живот.
Изображение1G-FE

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 31 Юли 2008 17:30

Ael написа:
diver написа:Истината е, че към днешна дата никой не се стреми да прави кола която да изкара 10 години. Май и ТОЙОТА след СТАРЛЕТ и КАРИНА го удрят през просото. Изключвам разбира се моделите правени в Япония.
Че кой луд иска да кара една и съща кола повече от 2-3 години ? Това че на нас ни се налага (поради финансови или др. причини) е друг въпрос. Не че ги е*е производителите, те си вадат нови модели през 2 години и хората си ги подменят като пичове, а ние тука искаме едни чорапи да ги носим цял живот.
мен пък ако ми допадне колата се привързвам,,сегашната я имам от 8+ години, и не съзалявам много че съм прескочил 2 смени на автомобил..не ме бива за търговец,научавам си всичко по колата, свиквам с поведението и и недостатъците и,,,и ако съм си избрал подходящ модел,не ми се разделя докат не се разпадне..

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 31 Юли 2008 18:03

rudolf, убедил съм се, че когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти...
Затова когато имам възможност сменям колата на тея километри.
Ако бизнеса не ти зависи от колата, то е проблем да си я човъркаш и ремонтираш сам когато можеш и искаш.
Но когато работата ти е свързана с ежедневно пътуване, като трябва да си сигурен в нея на 100%, то се налага по-честа смяна...
Пък и всяка по-нова кола има повече удобства от предходната (поне при мен е така). :thumbsup:

А за турските заводи - може завода да е добър, въпреки, че съм имал контакти с индустриални компании в Турция, където голяма част от вишистите им са на ниво наше средно (не могат да мислят), а психологията им е на ниво 19 век.
Когато шефа каже 'прави това така както на мен ми харесва' изпълнителите се шашкат (направо видимо и му се кланят) и не спазват техническите параметри, а правят изделието 'както харесва на шефа'...

Но има нещо друго - те все пак правят нещо и рано или късно ще се научат да работят както трябва, докато ние си философстваме кой е по-добър майстор mad.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 31 Юли 2008 18:09

slowtraveler написа:rudolf, убедил съм се, че когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти...
Затова когато имам възможност сменям колата на тея километри.
Ако бизнеса не ти зависи от колата, то е проблем да си я човъркаш и ремонтираш сам когато можеш и искаш.
Но когато работата ти е свързана с ежедневно пътуване, като трябва да си сигурен в нея на 100%, то се налага по-честа смяна...
Пък и всяка по-нова кола има повече удобства от предходната (поне при мен е така). :thumbsup:

А за турските заводи - може завода да е добър, въпреки, че съм имал контакти с индустриални компании в Турция, където голяма част от вишистите им са на ниво наше средно (не могат да мислят), а психологията им е на ниво 19 век.
Когато шефа каже 'прави това така както на мен ми харесва' изпълнителите се шашкат (направо видимо и му се кланят) и не спазват техническите параметри, а правят изделието 'както харесва на шефа'...

Но има нещо друго - те все пак правят нещо и рано или късно ще се научат да работят както трябва, докато ние си философстваме кой е по-добър майстор mad.gif
абсолютно си прав за лична, и работна кола,,,спор няма,макар че имам поне 3 фирми с пасат като моя и по нови коли- при които пасата никога не ги е оставям ,докато другите са по ремонти.

иначе за турция,поне аз не критикувах турското пройзводство-защото нямам мнение- и не мисля да го изградя на мой гръб,,а целите,човека и начина на самата статия.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 31 Юли 2008 19:53

slowtraveler написа: когато колата навърти над 100-120х.км, започват непредвидените ремонти...
Баси, аз от толкова почвам...Доколкото мога да вярвам на серв. книжка, Карината е на около 150 000, а това за мен си е току-що разработена кола... tongue.gif


За Турците си прав - ще се научат. Дори да им отнеме известно време, но който не се е хванал, той не го е направил!

Щото ние си имаме приказка - не греши този, който не работи...
Ми ние затова сме все безгрешни...

Я виж романеще какво правят с тая Дачия! Сигурен съм, че в близкото десетилетие ще са конкуренция на Шкода, та ние само ще се пулим, щото ни е толкова акъла.

Е, освен ако китайците за това десетилетие не превземат света...Нищо чудно към 2013г. да караме нови Брилианси... happy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 6 госта