Какви акумулатори ми трябват HELP

Alex69
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Юни 2008 00:57

Какви акумулатори ми трябват HELP

Мнение от Alex69 » 22 Юни 2008 01:03

Здравейте на всички фенове!!! Имам Land Cruiser 3.0 TD - 97година и е с два акумулатора, но и двата са скапани и трябва да си купя нови. Та някой знае ли колко Ah трябва да бъдат?????? Благодаря ви предварително!!!

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 22 Юни 2008 08:45

Колкото по-яки толкоз по-добре. Нещо около 100-120амперчаса. В момента цената е къде 2лв на ампер та си приготви едни 400лв....

П.П. Обикновенно японките са с обърнат +- та внимавай какво купуваш....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Alex69
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Юни 2008 00:57

Мнение от Alex69 » 22 Юни 2008 10:09

Ами на мен ми се струва че е страшно много 200 - 240 Ah за 3.0 TD, в смисъл за някакъв 2.0 дизел се слага около 70 - 80 Ah а пък за 3.0 да са толкова много unsure.gif та затова търся някакво ръководство или hayens за да разбера какво препоръчва производителя.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 22 Юни 2008 10:40

Alex69 написа:Ами на мен ми се струва че е страшно много 200 - 240 Ah за 3.0 TD, в смисъл за някакъв 2.0 дизел се слага около 70 - 80 Ah а пък за 3.0 да са толкова много unsure.gif та затова търся някакво ръководство или hayens за да разбера какво препоръчва производителя.
от дясно има няколко ПДФа... http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... /index.htm
имаче Варта е ... Дъ бест оф дъ бест

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 22 Юни 2008 18:51

Alex69 написа:Ами на мен ми се струва че е страшно много 200 - 240 Ah за 3.0 TD, в смисъл за някакъв 2.0 дизел се слага около 70 - 80 Ah а пък за 3.0 да са толкова много unsure.gif та затова търся някакво ръководство или hayens за да разбера какво препоръчва производителя.
Ся твойта може си я караш и само с 1 акумулатор....щото са успоредно а не последователно....та може си купиш ся един и догодина 1..зимите в БГ вече са меки...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
kalin
Мнения: 196
Регистриран на: 05 Окт 2004 10:08
Местоположение: Манчестър

Re: Какви акумулатори ми трябват HELP

Мнение от kalin » 22 Юни 2008 22:03

Alex69 написа:Здравейте на всички фенове!!! Имам Land Cruiser 3.0 TD - 97година и е с два акумулатора, но и двата са скапани и трябва да си купя нови. Та някой знае ли колко Ah трябва да бъдат?????? Благодаря ви предварително!!!
а старите какви са? не са ли каквито трябва и да видиш от там колко ампер часа да си купиш?
http://www.youtube.com/watch?v=D1R-jKKp3NA
Corolla - 2C Изображение
Mazda 6 - MZR-CD (RF Turbo) Estate
Mazda 6 - MZR-CD (RF Turbo) Hatchback

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 23 Юни 2008 01:08

на нашия Нисан Патрул 1990, 3.3Д, има 2 акумулатора, свързани последователно, т.е. 24 волта. всичко е на 24 волта. твоята мисля че не е. ако е на 12 значи и трябва 1 акумулатор да запали. другия е за друго. 2та акумулатора съм ги купувал по каталог (явно има някъв каталог за всеки модел кола, какъв акумулатор да се слага), тия са по 100Ah. и са напълно достатъчни.
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Какви акумулатори ми трябват HELP

Мнение от LEXUS » 23 Юни 2008 04:01

kalin написа:
Alex69 написа:Здравейте на всички фенове!!! Имам Land Cruiser 3.0 TD - 97година и е с два акумулатора, но и двата са скапани и трябва да си купя нови. Та някой знае ли колко Ah трябва да бъдат?????? Благодаря ви предварително!!!
а старите какви са? не са ли каквито трябва и да видиш от там колко ампер часа да си купиш?
Колегата е абсолютно прав,погледни си старите акумулатори какви ампери са/оригиналните ли са?/ и слагай 2,а не 1,щом така е дадено да бъде,трябва да е така,с японците не трябва да се спори-все пак това е дизелов Ланд Крюзер,а не Уаз-ка. Който не може да си позволи да си купи 2 акумулатора,едва ли ще може да си позволи да кара Ланд Крюзер.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 23 Юни 2008 04:14

newmiro написа:на нашия Нисан Патрул 1990, 3.3Д, има 2 акумулатора, свързани последователно, т.е. 24 волта. всичко е на 24 волта. твоята мисля че не е. ако е на 12 значи и трябва 1 акумулатор да запали. другия е за друго. ....тия са по 100Ah. и са напълно достатъчни.
А,значи с единия да пали ,а другия е за друго laugh.gif ,другото да го зареже laugh.gif ,само да пали и да гаси е важно ,хаха biggrin.gif .Аз мисля,че Ланд Крюзерът пали и с 2-та,но това не е важно дали пали с 2-та или с 1-ния,след като са сложени 2,значи трябва да се сменят с 2,изобщо няма почва за спор.Явно джипът трябва да има 2 акумулатора,за да изпълнява всичките си функции надеждно,Тойота са го изчислили. И амперчасовете са важни и не се определят така "на око" дали 100 Ач. ,дали 200 Ач.,трябва да се провери в каталог колко амперчаса акумулатори монтира Тойота на тези Ландове. Щото и с 80 Ач пак ще пали без проблем,но дали винаги?!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Slayer
Мнения: 115
Регистриран на: 21 Ное 2007 13:23
Местоположение: Пловдив

Мнение от Slayer » 23 Юни 2008 11:32

LEXUS написа:И амперчасовете са важни и не се определят така "на око" дали 100 Ач. ,дали 200 Ач.,трябва да се провери в каталог колко амперчаса акумулатори монтира Тойота на тези Ландове. Щото и с 80 Ач пак ще пали без проблем,но дали винаги?!
Аз лично не обичам каталожната информация и затова просто поглеждам алтернатора на колата и определям "на око" какъв акомулатор е подходящ (така съм действал само с по-стари коли, защото на последната S-класа, например, ако и смениш батериите с различни от стандартните и таблото светва като коледна елха). Иначе самите Ah не са определящи за паленето на колата - има акомулатори по 40 Ah, които са с 800 A пусков ток.

По темата - от 3 години карам с акомулатори Exide и съм изключително доволен от тях. Бях с такъв и на кола подготвена за Car Audio състезания и батерията не мръдна.
GT-Four ST205

Alex69
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Юни 2008 00:57

Мнение от Alex69 » 24 Юни 2008 20:45

Мерси за инфото колеги!!! За сега реших временно проблема. Оказа се че единия акомулатор е, що годе, читав, имах още един здрав и за сега са два по 75 Ah и всичко е ОК. А старите акомулатори са сменяни и са с различен ампераж - единия е 71 а другия 75 - нищо от рода и затова търся заводските препоръки :)

Мерси!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Юни 2008 22:47

Като ги сменяш, по-добре да ги смениш и двата.
+/-5Ah- не оказват някакво осезаемо влияние, но е добре да сложиш два еднакви.
Така ще ти издържат повече отколкото ако ги сменяш един по един (просто по-скапания акумулатор ще товари допълнително новия).
Предполагам, че акумулаторите са два не заради капацитета, а заради пусковия ток (също основен параметър на стартовите акумулатори).
Все пак двигателя е доста голям и сигурно стартера гълта доста ток в момента на стартиране. :thumbsup:
Бях срещал в една книжка инфо за 3.0D4D LC2, LC3, LC4, LC5 - акумулаторите според нея бяха 64Аh....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

stefanb
Мнения: 39
Регистриран на: 20 Мар 2008 10:30
Местоположение: Sofia

Мнение от stefanb » 03 Юли 2008 10:08

Ето тука
http://forum.offroad-bulgaria.com/forum ... 482002&f=3

можеш да прочетеш за джипове и да поровиш за информация, хората са много в час.

Щом има два акумулатора, значи има защо...
Аз имам Галопер, това е лиценз на Мицубиши, 3.0 бензин и по каталог е 65 ампера, опитах да го запаля с 45, зора беше невероятен... Колкото до мнението, че повече ампери-по-добре , да ама не, зависи от алтернатора, ако е разчетен за 65 а ти ми сложиш 100 ампера няма да може да го зарежда ефективно.
Та, виж по книжките колко да сложиш и сложи каквото е предписано, дори монбат да е... А за клемите колегата е прав, внимавай с левите клеми, че после е мъка да го догадиш....
Успех[/url]

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта