
CJ's AE86 project
Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
cj
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
agent dust
Мнение от cj » 15 Мар 2008 20:14
Привет отново...
Малко след случая с поглъщането на филтрите в мотора се появи чукане. Тъй като при поставянето на 20в мотора бе направена ревизия само на главата, то реших да се подготвя за основен ремонт. Гарирах колата и направих следната поръчка:
1. Clevitte 77 - основни лагери - стандартен размер + 0,5 ремонтен комплект
2. Clevitte 77 - биелни лагери - отново стандартен размер + 0,5 ремонтен комплект
3. APR биелни болтове
4. Комплект оригинални сегменти от ТМ Ауто
5. Комплект оригинални гарнитури от ТМ Ауто
6. TRD многопластова метална гарнитура

Последните части пристигнаха миналата седмица.
Малко след случая с поглъщането на филтрите в мотора се появи чукане. Тъй като при поставянето на 20в мотора бе направена ревизия само на главата, то реших да се подготвя за основен ремонт. Гарирах колата и направих следната поръчка:
1. Clevitte 77 - основни лагери - стандартен размер + 0,5 ремонтен комплект
2. Clevitte 77 - биелни лагери - отново стандартен размер + 0,5 ремонтен комплект
3. APR биелни болтове
4. Комплект оригинални сегменти от ТМ Ауто
5. Комплект оригинални гарнитури от ТМ Ауто
6. TRD многопластова метална гарнитура
Последните части пристигнаха миналата седмица.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
cj
шлайф на вал или нов....
Мнение от cj » 15 Мар 2008 20:27
Днес беше планиран ден за ремонт. Основни действащи лица бяха отново bad_dog, заедно с един негов... по настоящем и мой - приятел. Благодарности и на двамата, които така любезнo пропатуваha пътя от София до Варна през последната нощ...
Работите по вадене и разглабяне на мотора тръгнаха много добре. Открихме погълнато парче филтър от 3ти дросел. Това до някъде ме обнадежди... но за съжаление час по-късно "ударихме на камък". Лагерът на 3ти цилиндър беше заминал - съответно задрал и в коляновия вал и в биелата. Тъй като днес е събота, не можахме да намерим работещ шлайфер, за да разберем дали валът ще го бъде...
В крайна сметка "архивирахме" всичко и го оставихме за друг ден.
Снимки няма... просто имах нажуда да споделя...
Пак няма да карам кола... 
Надявам се поне октоподчето и калмарите наистина да са ви харесали, приятели
biggrin.gif
ПС: търся употребяван, но здрав и нешлайфан колянов вал от 4AGE redtop...
...или цял двигател 4AGE redtop (от Корола, произведена след 1989г.)
Работите по вадене и разглабяне на мотора тръгнаха много добре. Открихме погълнато парче филтър от 3ти дросел. Това до някъде ме обнадежди... но за съжаление час по-късно "ударихме на камък". Лагерът на 3ти цилиндър беше заминал - съответно задрал и в коляновия вал и в биелата. Тъй като днес е събота, не можахме да намерим работещ шлайфер, за да разберем дали валът ще го бъде...
В крайна сметка "архивирахме" всичко и го оставихме за друг ден.
Снимки няма... просто имах нажуда да споделя...


Надявам се поне октоподчето и калмарите наистина да са ви харесали, приятели

ПС: търся употребяван, но здрав и нешлайфан колянов вал от 4AGE redtop...
...или цял двигател 4AGE redtop (от Корола, произведена след 1989г.)
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
cj
Мнение от cj » 21 Май 2008 17:56
Във връзка с текущия основен ремонт на 20в-то, вчера пристигнаха следните чарколаци:
1. Arias ковани бутала с компресия 11:1
2. Pauter биели




Поредните благодарности за съдействието на Lord-а!
Междуврееменно си поръчах нов колянов вал от ТМ Ауто (само за справка на заинтересованите - 1505 лв с ДДС).

И не напоследно място пристигна Quаife quick steering rack kit:
(на снимката са 2 броя)

Не бързам да се усмихвам докато не подкарам колата, че вече ми писна от правене.
biggrin.gif 
1. Arias ковани бутала с компресия 11:1
2. Pauter биели
Поредните благодарности за съдействието на Lord-а!

Междуврееменно си поръчах нов колянов вал от ТМ Ауто (само за справка на заинтересованите - 1505 лв с ДДС).
И не напоследно място пристигна Quаife quick steering rack kit:
(на снимката са 2 броя)
Не бързам да се усмихвам докато не подкарам колата, че вече ми писна от правене.


1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
cj
Мнение от Troshko » 21 Май 2008 19:54
Cj Искрено ти завиждам!!! Евала !!!!Много обичам нещата когато стават истински ,а при теб това е фактcj написа:Във връзка с текущия основен ремонт на 20в-то, вчера пристигнаха следните чарколаци:
1. Arias ковани бутала с компресия 11:1
2. Pauter биели
Поредните благодарности за съдействието на Lord-а!![]()
Междуврееменно си поръчах нов колянов вал от ТМ Ауто (само за справка на заинтересованите - 1505 лв с ДДС).
И не напоследно място пристигна Quаife quick steering rack kit:
(на снимката са 2 броя)
Не бързам да се усмихвам докато не подкарам колата, че вече ми писна от правене.biggrin.gif



respect

Troshko
rudolf
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
Мнение от ugabuga » 21 Май 2008 22:45
maniak si batka!!
a na staria val kakvo mu e?
bielite na silvertop-a ne sa li sushtite kato na 4agze? sas cryo treatment izdarjat po 400 konia ta zatva se chudia shto gi smeniash. Ne che ima losho de :-D pauterkite sa mnogo moshtni.

a na staria val kakvo mu e?
bielite na silvertop-a ne sa li sushtite kato na 4agze? sas cryo treatment izdarjat po 400 konia ta zatva se chudia shto gi smeniash. Ne che ima losho de :-D pauterkite sa mnogo moshtni.




4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
ugabuga
Мнение от cj » 21 Май 2008 22:55
Стандартно го дават 10.5:1, а при по-късния вариант (т.нар. blacktop) e 11:1. Подготвил съм и по-тънка многопластова метална гарнитура (TRD). За поставянето й съответно ще челосам блока минимално - колкото да се изравни. Като краен резултат смятам, че ще постигна сгъстяване от около 11.5:1. Аз и повече не търся, тъй като резултира в по-бърза амортизация. Валовете са заводски, за сега не планирам да ги подменям.rudolf написа:стандартно какво сгъстяване има колата??? валовете заводски ли са??
До колкото знам има, но не съм много просветен по въпроса. Във форума има по-компетентни хора... Аз лично тук ще ползвам жокер "Обади се на приятел..."rudolf написа:има ли чалъм при ввт- по отрано да променя градуса на заводските? нищо не отбирам от ввт


1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
cj
Мнение от cj » 21 Май 2008 23:10
Наложи се да го шлайфам заради задралия лагер. В момента е на склад при мен.ugabuga написа:na staria val kakvo mu e?

Да, по принцип са съвместими, въпреки че 4AGZE и 4AGE 20v общо се оборудват с 3 разновидности (съответно и различни грамажи). Въпросът е да се намерят 4 еднакви.ugabuga написа: bielite na silvertop-a ne sa li sushtite kato na 4agze? sas cryo treatment izdarjat po 400 konia ta zatva se chudia shto gi smeniash.


1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
cj
Мнение от rudolf » 21 Май 2008 23:24
cj- с кое отиваш към агресивен сетъп??...от нещата които гледам -само сгастяваш и ползваш по здрави,маркови части??..от сгъстяванването ли очакваш високите обороти???cj написа:И тъй като вървя към високи обороти и сравнително агресивен сетъп,ugabuga написа:na staria val kakvo mu e?
нещо недоумявам,,,с стандартната електроника ли е кола??
rudolf
ugabuga
b_d
Мнение от rudolf » 22 Май 2008 11:38
258- си е пак стреет -нещо като стейдж1 за повечето коли ,,който не изисква никакви промени??bad_dog написа:Защото са по-леки. А при обороти масата е основен проблем.ugabuga написа:ama za kakvo sa ti kovani vutreshnosti za atmosferka? na kolko shte ia vartish? 11-12k li kolko?
ОЕМ валовете на 20В са много по-агресивни от 16В (258 vs 240).
според мен де,,-знаеш че аз не споря,а винаги се чудя.
rudolf
Мнение от cj » 22 Май 2008 13:13
Под "агресивен" имах в предвид по-скоро начинът, по-който експлоатирам автомобила - както съм писал и по-рано, колата ми е само за "глупости" и почти не вижда нормално каране. Двигателят като концепция е малолитражен и високооборотен. За да му ползвам потенецияла почти не падам под 5500 рпм и то само в момен на шифтинг. Всичко това в комбинация с планираните промени води до значително завишена амортизация. От тази гледна точка, предпочитам да имам по-качествен и надежден сетъп.
...колкото да самите валове, за сега нямам намерение да ги сменям. Но принципно, ако реша да минавам по-нагоре с атмосферния сетъп - то те са логическата следваща стъпка и тогава качеството на карантиите вече ще е от наистина голямо значение.
...колкото да самите валове, за сега нямам намерение да ги сменям. Но принципно, ако реша да минавам по-нагоре с атмосферния сетъп - то те са логическата следваща стъпка и тогава качеството на карантиите вече ще е от наистина голямо значение.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
cj
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта