
CJ's AE86 project
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Привет отново...
Малко след случая с поглъщането на филтрите в мотора се появи чукане. Тъй като при поставянето на 20в мотора бе направена ревизия само на главата, то реших да се подготвя за основен ремонт. Гарирах колата и направих следната поръчка:
1. Clevitte 77 - основни лагери - стандартен размер + 0,5 ремонтен комплект
2. Clevitte 77 - биелни лагери - отново стандартен размер + 0,5 ремонтен комплект
3. APR биелни болтове
4. Комплект оригинални сегменти от ТМ Ауто
5. Комплект оригинални гарнитури от ТМ Ауто
6. TRD многопластова метална гарнитура

Последните части пристигнаха миналата седмица.
Малко след случая с поглъщането на филтрите в мотора се появи чукане. Тъй като при поставянето на 20в мотора бе направена ревизия само на главата, то реших да се подготвя за основен ремонт. Гарирах колата и направих следната поръчка:
1. Clevitte 77 - основни лагери - стандартен размер + 0,5 ремонтен комплект
2. Clevitte 77 - биелни лагери - отново стандартен размер + 0,5 ремонтен комплект
3. APR биелни болтове
4. Комплект оригинални сегменти от ТМ Ауто
5. Комплект оригинални гарнитури от ТМ Ауто
6. TRD многопластова метална гарнитура
Последните части пристигнаха миналата седмица.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
шлайф на вал или нов....
Днес беше планиран ден за ремонт. Основни действащи лица бяха отново bad_dog, заедно с един негов... по настоящем и мой - приятел. Благодарности и на двамата, които така любезнo пропатуваha пътя от София до Варна през последната нощ...
Работите по вадене и разглабяне на мотора тръгнаха много добре. Открихме погълнато парче филтър от 3ти дросел. Това до някъде ме обнадежди... но за съжаление час по-късно "ударихме на камък". Лагерът на 3ти цилиндър беше заминал - съответно задрал и в коляновия вал и в биелата. Тъй като днес е събота, не можахме да намерим работещ шлайфер, за да разберем дали валът ще го бъде...
В крайна сметка "архивирахме" всичко и го оставихме за друг ден.
Снимки няма... просто имах нажуда да споделя...
Пак няма да карам кола... 
Надявам се поне октоподчето и калмарите наистина да са ви харесали, приятели
biggrin.gif
ПС: търся употребяван, но здрав и нешлайфан колянов вал от 4AGE redtop...
...или цял двигател 4AGE redtop (от Корола, произведена след 1989г.)
Работите по вадене и разглабяне на мотора тръгнаха много добре. Открихме погълнато парче филтър от 3ти дросел. Това до някъде ме обнадежди... но за съжаление час по-късно "ударихме на камък". Лагерът на 3ти цилиндър беше заминал - съответно задрал и в коляновия вал и в биелата. Тъй като днес е събота, не можахме да намерим работещ шлайфер, за да разберем дали валът ще го бъде...
В крайна сметка "архивирахме" всичко и го оставихме за друг ден.
Снимки няма... просто имах нажуда да споделя...


Надявам се поне октоподчето и калмарите наистина да са ви харесали, приятели

ПС: търся употребяван, но здрав и нешлайфан колянов вал от 4AGE redtop...
...или цял двигател 4AGE redtop (от Корола, произведена след 1989г.)
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
Във връзка с текущия основен ремонт на 20в-то, вчера пристигнаха следните чарколаци:
1. Arias ковани бутала с компресия 11:1
2. Pauter биели




Поредните благодарности за съдействието на Lord-а!
Междуврееменно си поръчах нов колянов вал от ТМ Ауто (само за справка на заинтересованите - 1505 лв с ДДС).

И не напоследно място пристигна Quаife quick steering rack kit:
(на снимката са 2 броя)

Не бързам да се усмихвам докато не подкарам колата, че вече ми писна от правене.
biggrin.gif 
1. Arias ковани бутала с компресия 11:1
2. Pauter биели
Поредните благодарности за съдействието на Lord-а!

Междуврееменно си поръчах нов колянов вал от ТМ Ауто (само за справка на заинтересованите - 1505 лв с ДДС).
И не напоследно място пристигна Quаife quick steering rack kit:
(на снимката са 2 броя)
Не бързам да се усмихвам докато не подкарам колата, че вече ми писна от правене.


1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
Cj Искрено ти завиждам!!! Евала !!!!Много обичам нещата когато стават истински ,а при теб това е фактcj написа:Във връзка с текущия основен ремонт на 20в-то, вчера пристигнаха следните чарколаци:
1. Arias ковани бутала с компресия 11:1
2. Pauter биели
Поредните благодарности за съдействието на Lord-а!![]()
Междуврееменно си поръчах нов колянов вал от ТМ Ауто (само за справка на заинтересованите - 1505 лв с ДДС).
И не напоследно място пристигна Quаife quick steering rack kit:
(на снимката са 2 броя)
Не бързам да се усмихвам докато не подкарам колата, че вече ми писна от правене.biggrin.gif



respect

Стандартно го дават 10.5:1, а при по-късния вариант (т.нар. blacktop) e 11:1. Подготвил съм и по-тънка многопластова метална гарнитура (TRD). За поставянето й съответно ще челосам блока минимално - колкото да се изравни. Като краен резултат смятам, че ще постигна сгъстяване от около 11.5:1. Аз и повече не търся, тъй като резултира в по-бърза амортизация. Валовете са заводски, за сега не планирам да ги подменям.rudolf написа:стандартно какво сгъстяване има колата??? валовете заводски ли са??
До колкото знам има, но не съм много просветен по въпроса. Във форума има по-компетентни хора... Аз лично тук ще ползвам жокер "Обади се на приятел..."rudolf написа:има ли чалъм при ввт- по отрано да променя градуса на заводските? нищо не отбирам от ввт


1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
Наложи се да го шлайфам заради задралия лагер. В момента е на склад при мен.ugabuga написа:na staria val kakvo mu e?

Да, по принцип са съвместими, въпреки че 4AGZE и 4AGE 20v общо се оборудват с 3 разновидности (съответно и различни грамажи). Въпросът е да се намерят 4 еднакви.ugabuga написа: bielite na silvertop-a ne sa li sushtite kato na 4agze? sas cryo treatment izdarjat po 400 konia ta zatva se chudia shto gi smeniash.


1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
cj- с кое отиваш към агресивен сетъп??...от нещата които гледам -само сгастяваш и ползваш по здрави,маркови части??..от сгъстяванването ли очакваш високите обороти???cj написа:И тъй като вървя към високи обороти и сравнително агресивен сетъп,ugabuga написа:na staria val kakvo mu e?
нещо недоумявам,,,с стандартната електроника ли е кола??
258- си е пак стреет -нещо като стейдж1 за повечето коли ,,който не изисква никакви промени??bad_dog написа:Защото са по-леки. А при обороти масата е основен проблем.ugabuga написа:ama za kakvo sa ti kovani vutreshnosti za atmosferka? na kolko shte ia vartish? 11-12k li kolko?
ОЕМ валовете на 20В са много по-агресивни от 16В (258 vs 240).
според мен де,,-знаеш че аз не споря,а винаги се чудя.
Под "агресивен" имах в предвид по-скоро начинът, по-който експлоатирам автомобила - както съм писал и по-рано, колата ми е само за "глупости" и почти не вижда нормално каране. Двигателят като концепция е малолитражен и високооборотен. За да му ползвам потенецияла почти не падам под 5500 рпм и то само в момен на шифтинг. Всичко това в комбинация с планираните промени води до значително завишена амортизация. От тази гледна точка, предпочитам да имам по-качествен и надежден сетъп.
...колкото да самите валове, за сега нямам намерение да ги сменям. Но принципно, ако реша да минавам по-нагоре с атмосферния сетъп - то те са логическата следваща стъпка и тогава качеството на карантиите вече ще е от наистина голямо значение.
...колкото да самите валове, за сега нямам намерение да ги сменям. Но принципно, ако реша да минавам по-нагоре с атмосферния сетъп - то те са логическата следваща стъпка и тогава качеството на карантиите вече ще е от наистина голямо значение.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта