Климатик - въпрос (проблем?)

martinio
Мнения: 15
Регистриран на: 27 Юни 2007 17:39

Климатик - въпрос (проблем?)

Мнение от martinio » 19 Май 2008 09:27

Здравейте, имам следния проблем. Климатика работи добре, в смисъл духа студено мериха ми го 12-13 градуса било нормално, обаче не изстудява колата, имам чувството че не духа достатъчно. Би ли могло да е от a/c филтъра, ако е запушен( аз така или иначе ще го сменя де) . Каква би могла да е друга причина за това, като на извънградско си изстудява добре, понеже карайки повече време на по- високи обороти изглежда духа повече. Става въпрос за Корола 99

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 19 Май 2008 09:30

Изчисти си предния радиатор на климатика.
Авенсис 3S-FE

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 19 Май 2008 09:50

И при мен беше така .След обслужване-7-10 градуса подържа.
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Re: Климатик - въпрос (проблем?)

Мнение от Petar » 19 Май 2008 10:21

Nai-dobre si iz4isti filtyra na klimatika .
A az iskam da popitam kak e dobre da raboti klimatika pri otvorena klapa za vyzduha da vliza v kupeto ili pri zatvorena vyzduha da se vyrti v kupeto?

mladm
Мнения: 69
Регистриран на: 12 Мар 2008 21:35
Местоположение: Враца

Мнение от mladm » 19 Май 2008 10:31

Spored men e po-dobre da vkarva otvyn vyzduh, no za po-byrzo ohlajdane na vyzduha v na4aloto e dore da se zavyrti tozi v kupeto (10-15 min.)
---------------------------
Toyota Corolla 1.4 VVTi (E12)

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 19 Май 2008 10:37

Королата ни беше същата работа. Уж духа ама нема студено. Отидох тука до мен при едни - донапълниха го, измиха ми радиаторите, смених филтъра и сега е наред. Ако я караш на рециркулация - т.е. да върти само въздуха в купето, ще ти се повиши много влажността и ще ти запотява стъклата. Аз на Авенсо правя следния номер. Като седи цял ден и я напича слънцето, пуксма я да върти въздуха в купето за 15-20 мин и после обръщам на външен въздух. Нормално е на дълъг път да изстудява повечко.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Май 2008 22:08

Сигурно нямаш поток от въздуха, щом по принцип духа студено, но не изстудява. Т.е. - филтър на за въздуха на купето...
Иначе аз действам точно обратно на TATI.
Първо - климатика изсушава въздуха, така, че дори и рециркулацията да повишава влажността (отделената влага от хората в колата не се изхвърля, а и промяната на температурата изменя относителната влажност), но климатика я смъква доста повече, така-че по принцип въздуха става доста по-сух.
Като е напечена пускам външен въздух за 3-4 минути, защото вътрешния е нагрят на около 60С, докато външния е само 30-40С...
Когато вътре стане по-ниска температурата (напр.40С) то тогава ако искам по-бързо охлаждане пускам рециркулацията.
На дълъг път изстудява повече, защото тогава цялото купе се изстудява (включително седалки, тапицерия и т.н.) и е нужна по-малко енергия за поддържане на тази температура, в сравнение с опита да се изстуди купе, нагрято до 60-70С...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 19 Май 2008 22:42

slowtraveler написа:Сигурно нямаш поток от въздуха, щом по принцип духа студено, но не изстудява. Т.е. - филтър на за въздуха на купето...
Иначе аз действам точно обратно на TATI.
Първо - климатика изсушава въздуха, така, че дори и рециркулацията да повишава влажността (отделената влага от хората в колата не се изхвърля, а и промяната на температурата изменя относителната влажност), но климатика я смъква доста повече, така-че по принцип въздуха става доста по-сух.
Като е напечена пускам външен въздух за 3-4 минути, защото вътрешния е нагрят на около 60С, докато външния е само 30-40С...
Когато вътре стане по-ниска температурата (напр.40С) то тогава ако искам по-бързо охлаждане пускам рециркулацията.
На дълъг път изстудява повече, защото тогава цялото купе се изстудява (включително седалки, тапицерия и т.н.) и е нужна по-малко енергия за поддържане на тази температура, в сравнение с опита да се изстуди купе, нагрято до 60-70С...
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
Nedkow
Мнения: 1773
Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 1 път

Мнение от Nedkow » 19 Май 2008 22:52

Най-бързото охлаждане на купето е:
отваряте стъклата карате 2 минути
затваряте и остава на свеж въздух :thumbsup:

П.С. Ако е задръстен филтъра на купето вентилатора ще работи на мах , а поток във желаната зона няма :thumbsup:

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: Климатик - въпрос (проблем?)

Мнение от Kiki » 19 Май 2008 23:10

[/quote]12-13 градуса изобщо не е нормално!Както казаха колегите,първо почисти радиатора на климатика,след това смени поленовия филтър и,ако не се оправи допълни системата.Не е лошо този който ще ти допълва системата да провери дали не изпуска от някъде. най добре е от клапите за излиза въздух с температура между 4 и 8 градуса.

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 20 Май 2008 21:56

Колега,
Нормалната профилактика на климатик се прави всяка година, или поне веднъж на две години. Тази дейност струва около 30 лева. Аз миналата година направих това и температурата на изхода на въздохопроводите сега е 4 С. Отиди и направи една профилактика, какво толокова се чудиш. И те са хора и те трябва да живеят, но гледай майстора да ти е печен. Успех!
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Май 2008 18:26

Абе да ти кажа досега не съм правил никаква профилактика на климатика и не съм имал проблем нито с Тойотата (6г), нито с Опел Астра (8г).
Иначе спазвам инструкциите -
Сменям филтъра на купето както е по разписание или по-често (на 15х.км или 30х.км)...
Зимата при малко по-топло време (поне да е + температурата)го пускам да поработи 2-3 минути всеки месец...
Нито съм допълвал климатика, нито съм го проверявал - като нямам проблеми не пипам...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 21 Май 2008 22:12

Колего, без да съм специалист, но на база разговори с хора които поддържат климатици считам, че се налага техническо обслужване на климатика, подобно като смяната на масло, смяната на охладителната течност, смяната на спирачната течност и т.н. Така, че случват промени в системата, например една част от фреона става лош, необходимо е добавяне на специално масло в системата, което служи за смазване на компресора и други такива "маловажни" неща. Всеки си решава и си плаща за това.
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 23 Май 2008 21:15

Спор няма, че всеки си решава, но не виждам каква профилактика може да се направи на една херметична система. Смяната на филтрите не я смятам за профилактика.
Фреона е смесен с масло, за да може да маже компресора (обикновенно по маслото се вижда къде е изпуснала системата при проблем).
Обаче при добре обезвъздушена система, изсушена и напълнена система с години няма какво да внесе смут в работата.
Единственото, което съм сигурен, че е смислено, е пускането на компресора да поработи за известно време всеки месец (дори и зимата), за да развърти компресора, и да размеси маслото и да смаже системата.
Всяко друго вмешателство обикновенно вреди.
Например всяко разхерметезиране на системата би трябвало да е последвано от смяна на изсушителя, което много малко от сервизите го правят.... И след това колегите се оплакват, че ту работел/ту не работил климатика, или се пробивал радиатор или т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 23 Май 2008 21:55

Техниците имат една синьо зелена субстанция,която веднага фиксира евентуален теч от системата,ако има такъв. При либса на теч не би трябвало да има проблеми.
Последно промяна от Kiki на 23 Май 2008 22:06, променено общо 1 път.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: mirott и 9 госта