Климатик - въпрос (проблем?)
Климатик - въпрос (проблем?)
Мнение от martinio » 19 Май 2008 09:27
martinio
ceko26
kristian
Petar
mladm
- TATI
- Мнения: 3031
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от TATI » 19 Май 2008 10:37
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Мнение от slowtraveler » 19 Май 2008 22:08
Иначе аз действам точно обратно на TATI.
Първо - климатика изсушава въздуха, така, че дори и рециркулацията да повишава влажността (отделената влага от хората в колата не се изхвърля, а и промяната на температурата изменя относителната влажност), но климатика я смъква доста повече, така-че по принцип въздуха става доста по-сух.
Като е напечена пускам външен въздух за 3-4 минути, защото вътрешния е нагрят на около 60С, докато външния е само 30-40С...
Когато вътре стане по-ниска температурата (напр.40С) то тогава ако искам по-бързо охлаждане пускам рециркулацията.
На дълъг път изстудява повече, защото тогава цялото купе се изстудява (включително седалки, тапицерия и т.н.) и е нужна по-малко енергия за поддържане на тази температура, в сравнение с опита да се изстуди купе, нагрято до 60-70С...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от kristian » 19 Май 2008 22:42
slowtraveler написа:Сигурно нямаш поток от въздуха, щом по принцип духа студено, но не изстудява. Т.е. - филтър на за въздуха на купето...
Иначе аз действам точно обратно на TATI.
Първо - климатика изсушава въздуха, така, че дори и рециркулацията да повишава влажността (отделената влага от хората в колата не се изхвърля, а и промяната на температурата изменя относителната влажност), но климатика я смъква доста повече, така-че по принцип въздуха става доста по-сух.
Като е напечена пускам външен въздух за 3-4 минути, защото вътрешния е нагрят на около 60С, докато външния е само 30-40С...
Когато вътре стане по-ниска температурата (напр.40С) то тогава ако искам по-бързо охлаждане пускам рециркулацията.
На дълъг път изстудява повече, защото тогава цялото купе се изстудява (включително седалки, тапицерия и т.н.) и е нужна по-малко енергия за поддържане на тази температура, в сравнение с опита да се изстуди купе, нагрято до 60-70С...





kristian
Nedkow
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: Климатик - въпрос (проблем?)
Мнение от Kiki » 19 Май 2008 23:10
Kiki
Мнение от Caesar » 20 Май 2008 21:56
Нормалната профилактика на климатик се прави всяка година, или поне веднъж на две години. Тази дейност струва около 30 лева. Аз миналата година направих това и температурата на изхода на въздохопроводите сега е 4 С. Отиди и направи една профилактика, какво толокова се чудиш. И те са хора и те трябва да живеят, но гледай майстора да ти е печен. Успех!
116ps, 4A-FE, 1994
Caesar
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Мнение от slowtraveler » 21 Май 2008 18:26
Иначе спазвам инструкциите -
Сменям филтъра на купето както е по разписание или по-често (на 15х.км или 30х.км)...
Зимата при малко по-топло време (поне да е + температурата)го пускам да поработи 2-3 минути всеки месец...
Нито съм допълвал климатика, нито съм го проверявал - като нямам проблеми не пипам...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от Caesar » 21 Май 2008 22:12
116ps, 4A-FE, 1994
Caesar
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Мнение от slowtraveler » 23 Май 2008 21:15
Фреона е смесен с масло, за да може да маже компресора (обикновенно по маслото се вижда къде е изпуснала системата при проблем).
Обаче при добре обезвъздушена система, изсушена и напълнена система с години няма какво да внесе смут в работата.
Единственото, което съм сигурен, че е смислено, е пускането на компресора да поработи за известно време всеки месец (дори и зимата), за да развърти компресора, и да размеси маслото и да смаже системата.
Всяко друго вмешателство обикновенно вреди.
Например всяко разхерметезиране на системата би трябвало да е последвано от смяна на изсушителя, което много малко от сервизите го правят.... И след това колегите се оплакват, че ту работел/ту не работил климатика, или се пробивал радиатор или т.н...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: WoLF и 5 госта