Streets Of Willow Trackday - 10/05/2008

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Streets Of Willow Trackday - 10/05/2008

Мнение от lz2lps » 12 Май 2008 19:59

Брат ми не дочака да се върне в САЩ и пак на пистата.... Добре че малкото му братче му пали фитилите и при въпроса "Да участвам или да не участвам", има кой да му каже правилния отговор :whistle:

Всичко започва с ставане в 3 часа, приготвяне и потегляне към 4 сутринта. Пистата е на около 110мили (180км).
По разписание трябва да се пристигне на пистата към 6.50.

Та пистата е Streets of Willow - обратно на часовниковата стрелка:
Изображение

Колата е Acura Integra GSR (B18C1 - 170hp, около 1200кг):
Няма кой знае колко модификации:
1. DC Sports 4-1 изпускателни колектори
2. AEM V2 Cold Air Intake
3. 22мм задна стабилизираща щанга
4. Brembo спирачни дискове, керамични накладки HP Hawk, спирачната течност е Motul RBF 600F (или 660F).

Гумите са Falken Azenis RT615

Вече я беше карал веднъж и този път отиде с нагласата да усъвършенства траекторията и да тренира trail braking.
Като краен резултат успя да свали 2.5 секунди от предишното си време (1.39.ххх).
Не знам как, но завърши с най-добро време от Бялата група, в която както се вижда на следващите снимки имаше и Acura NSX.
Предполагам тази група е за начиначещи laugh.gif

За 150$ - 5 сесии по 25 мин. Има и други автомобили на трасето и не винаги можеш да гониш чисто каране.

Една от целите му също беше да определи оптималното налягане на гумите.

Трябваше да започне с 42psi (2.9bar) предни, 40psi (2.75bar) задни и след това да сваля:
40 (2.75bar)/38 (2.6bar); 38 (2.6bar);36 (2.48bar); 36(2.48bar);34 (2.34bar).

Първата сесия не е предвидил че налягането ще се повиши от температурата и предните са стигнали 46psi :).
По неговите думи чак го е хванало страх колко е нестабилна - накъде към 10тата минута на първата сесия хуква задницата.

По негови думи при 40/38 и 38/36 колата се е държала добре. Моето мнение е че трябва да пробва да свали на 36/34 и да види дали
стъпва на бордовете. Пистата е доста по-бърза от autocross, а аз на autocross карах с 40/38.


ZVERO Jr на 3 колела (22мм задна стабилизираща щанга, еднаква с такава за Type R - оригиналната е 19мм)
Изображение
Изображение

Acura NSX, за съжаление е изляза от пистата и е счупила нещо по окачването.
Изображение
Изображение

:whistle:
Изображение

Изображение

Целия албум:
http://picasaweb.google.com/lz2plm/Stre ... ow05102008

Видео от някои сесии (има доста шум от вятъра, но задължително се свалят прозорците и вътре в купето става доста ветровито):

5та сесия:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6489009867

4та сесия:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2039939507

3та сесия:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7713352011

1ва сесия:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1883976731

Следващия път пак, с наученото от този track day - естествено ще се опитва да подобрява времената си.
Има още много какво да учи и дори и без промени по колата може да свали още времената си.

Варно че една седалка и колани биха му помогнали доста, за това да не се държи за скоростния лост или вратата в завоите - но той си знае smile.gif ,
все пак събира ще пари за я някое S2000 или Subaru STI, че счупи ли се тази кола на пистата, майка му жална smile.gif . Трудно е да отидеш където и да е без кола...., затова трябват 2.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

...

Мнение от rudolf » 12 Май 2008 20:13

люб какво е trail braking и защо трябва да се кара на отворени прозорци???

гледам някакво ае-как се представя?

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 12 Май 2008 20:27

Потърси следните неща в темите:

trail braking
http://forums.hondabg.com/index.php?s=& ... t&p=178715

trail-braking
http://forums.hondabg.com/index.php?s=& ... t&p=182290

Глава 6. Отпускане на спирачките
http://forums.hondabg.com/index.php?s=& ... t&p=181117

С две думи - това е завиване и спиране едновременно.
Другия тип спиране е threshold braking (т.е. спиране на границата на сцепление на гумите) преди завоя, но спирачките се отпуска при turn-in (при започването на въртенето на волана).

Малък цитат:
"Trail braking, както е описано по-горе, е когато постепенно отпускате педала на спирачките при завиване. И има 2 причини да го правите. Първо, помага да поддържате предните гуми натоварени, така че колата да завие по-добре. И второ, помага ви да използвате цялото сцепление на гумите в завоя. Ако стигнете до turn-in точката и внезапно си махнете крака от педала докато завивате, ще има един момент, когато не използвате цялото сцепление на гумите – можете да използвате повече сцепление и да се движите с по-голяма скорост."

Прозорците се оставят отворени - защото това е изискването. Доколкото съм запознат при евентуално преобръщане да не те наранят при счупването. Въпреки че е добра идея да се сложи т.нар. window net (мрежа на прозореца) - че да няма размазани горни крайници при въртенето wacko.gif

За АЕто не знам - още не са излязли времената на страницата на организаторите. Като излязат ще ги пусна :). Но е по-слабо от Интеграта, защото брат ми е с най-добро време в неговата група.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 12 Май 2008 20:51

Ако те мързи да търсиш ето още един цитат tongue.gif

Някъде из: Глава 8. Фаза на влизане в завоя - Техника на спиране
http://forums.hondabg.com/index.php?s=& ... t&p=182290

" Бавното и внимателно отпускане на спирачките (говорейки относително) при правилната скорост води до три неща:

1. Държи натоварена предницата на колата (натоварването/ тежестта прехвърлена на предните гуми), което помага на колата за по-добър turn-in.
2. Често ви помага да натиснете газта по-рано и по-решително. Когато предницата е натоварена при turn-in, ротацията на колата ще бъде по-добра, което означава че няма да е нужно да чакате или модулирате газта много. Вместо това, при ротацията на колата към апекса, ще можете да натиснете газта и да не я пускате.
3. Прави очевидното – при отпускане на педала на спирачките, ще се движите с по-голяма скорост в завоя. И, поради горните две точки, колата ще може да понесе допълнителната скорост. Ако се опитате да се движите със същата скорост в завоя като отпуснете спирачките бързо и веднага, предницата няма ще бъде разтоварена и колата най-вероятно ще има understeer – няма да има ротация към апекса – което ще намали скоростта на колата и ще доведе до закъснение на момента когато можете да започнете да ускорявате.

Разбира се, можете да отпуснете спирачките твърде бавно и постепенно. Ако отпуснете педала на спирачките твърде бавно, ще завивате с твърде много натоварване/ тегло трансферирано върху предните гуми. Това може да доведе до oversteer при turn-in (lz2lps: не е ли това мечтата на всеки дрифтър :D ). Или може да доведе до understeer като претовари предните гуми. Искате повече от 100 процента от предните гуми, така че те се предават и започват да се пързалят.

Начина на отпускане на педала на спирачките диктува баланса на колата и следователно поведението и. Много пъти, някой пилот може да се оплаче че колата има голям understeer точно след turn-in, и че това води до неспособност му да натисне газта достатъчно рано. Вероятно всичко което трябва да направи пилота е просто да отпусне педала на спирачките малко по-бавно.

Естественото заключение на човек по отношение на спирането при приближаването към завоя, е да мисли че спирането възможно най-късно и силно (на лимита на гумите) ще бъде идеално и че трябва да го правите във всеки завой. Но това не е напълно вярно. Когато приближавате завой, с кола “стояща на предницата си” от прекалено силното спиране, колко добре мислите че ще захапе пистата при turn-in? ....."
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 12 Май 2008 21:17

eh shtastlivci sa kaliforniicite s tolkova mnogo pisti na koito da mogat da hodiat.

Az tuka pista na po-malko ot 3 chasa put niamam.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 12 Май 2008 21:45

Поне има писти. Тука в България избора не е много голям :)
А и по мои наблюдение доста по-лесно се подържа кола за писти там.

И добра база можеш да си намериш, части също. Бях си поръчал 4 гуми от Тексас - за няколко дена ги докараха с куриер и ги оставиха пред вратата laugh.gif. Да не говорим че ми излезе 75$ на гума - Falken Azenis RT615.

Иначе да - наблизо са Irwindale Speedway, Willow Springs, California Speedway (въпреки че е овал, на паркинга стават чудестни autocross състезания, има и trackday на част от овала), Buttonwillow, и още кой знае колко.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 12 Май 2008 21:48

евалата любо,,бия си венозно информация,,,чета наред,,,

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 12 Май 2008 22:06

G-G диаграма на карането ми на 2ри кръг на Италианското в Пловдив:

Изображение

Това е диаграма, на която по Y остта са изобразени надлъжните G-сили (ускорения) - т.е. тези при ускоряване и спиране, а по Х остта страничните G-сили (ускорение).

Отрицателните ускорения по Y са спиране. Положителните ускореиня по Х са завиване наляво.

Както виждаш спирането и завиването са едновременно в началото.

Ако имаш представа как изглежда пистата на Калояново:
http://www.youtube.com/watch?v=k8_48fCZbU0

След 1:15 - този с двойния апекс, два леви които се вземат като един. Диаграмата е от влизането в този завой до преди третия ляв.

Това пък е G-G диаграма на квалификацията на втори кръг от Италианското миналата година. Тук направих най-добрата си обиколка 1:10.7:

Изображение

Ясно се вижда липсата на trailbraking - връзката между спиране и завиване е доста рехава. Както и двете петна - ускоряване (положително Y) и това около 0та (по Х и Y) - това е така нареченото coasting - т.е. нито ускоряваш, нито намаляваш - просто си караш по инерция - и е признак за бавен пилот :whistle:
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 12 Май 2008 22:12

Ясно се вижда липсата на trailbraking
laugh.gif

все едно на някое бебе си му дал фулмастер laugh.gif

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 12 Май 2008 22:27

Че аз в колата малко бебе ли съм :). Само дето не е с фулмастер а с педали и волан laugh.gif
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 12 Май 2008 22:51

Малко обяснения за G-G диаграмите:
http://www.temporal.com.au/ggdiag.htm

В секцията FILLING THE CIRCLE най-отдолу има обяснение за
threshold braking (те го наричат Европейския метод) и trail braking (тука малко са се оляли и го наричат американския laugh.gif - на практика Японците го използват най-много, защото начина по-който си избират твърдостта на пружините го изисква. В някои race schools в САЩ преподават да не се използва trail braking, в други пък обратното. В САЩ използват по-твърди пружини отзад, и задницата малко става палава в началото на завоя, докато в средата им позволява да имат по-голяма скорост. Това става въпрос за предно, и като казвам американците имам в предвид един голям спор за това какво трябва да бъде отношението на твърдостта на предните и задните пружини. "Японския" вариант е с по-меки задни пружини, "Американския" е с по-твърди).

Неизползването на trail-braking се познава по Т-образната форма на G-G диаграмата.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

...

Мнение от rudolf » 13 Май 2008 00:52

лъб,,бе ти направи ли колата?? с ае-то ли ходиш на калояново??

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 13 Май 2008 01:09

да бе да, направил - такъв мързел ме е налегнал....

Живот и здраве догодина можем да я видим какво може на Калояново. Ако брат ми не ме приджоби и не си вземе някое STI или Honda S2000 laugh.gif.

На Калояново съм ходил точно 3 пъти миналата година, един път на дрифт събора и 2 кръга от Италианското преследване, че след това заминах в странстване за 6 месеца - от където дойде и АЕто :).

АЕто от 1 месец ще почвам да го кърпя и да си купувам телоподаващо, а и още не съм намерил тръбите за клетката. Ще потърся още малко, ще я закърпя и след това ако не намеря ще търся фабрична клетка. До есента поне трябва да я закърпя и боядисам, че зимата да има какво да човъркам друго...

Лека полека.... Кара ми се страшно, но не искам да претупвам нещата.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

...

Мнение от rudolf » 13 Май 2008 14:07

любе, бе за това със спирачката с левия крак----натискатнето на два педала с десния крак не компнесира ли???

има ли резон да си сетнеш педалите че да ти е по удобно да работиш с един крак върху двата???

старата ми кола -заводско не позволява--газта е леко далече и седи 2 сантима по надоло от спирачката..(имаше възможност само с пръстите да подаваш газ при много натисната спирачка)
сега си сетнах газта-леко над спирачния педал ( за да може с пета да се пипа) и с 10-15 процента по къс ход,,,,добре или зле е??
исно че крака кат не ти е удобно нямаш чувствителност и обратна връзка..

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 13 Май 2008 15:27

Rudolf-е - представи си карането на картинг с един крак върху двата педала smile.gif. Същото е.

Спирането с ляв крак се използва и изключително като рали техника - гледай камери от краката на рали пилоти и ще видиш как танцуват върху тях. Една от причините е да подържат оборотите заради лага на турбото.

Особено при предно предаване и високооборотни двигатели спирането с ляв крак е много полезно - защото освен всичко друго подържаш оборотите, както и намляваш времето за превхвърляне на крака от спирачката на газта. Да не говорим за плавното управление на баланса и разпределението на тежестта. Помага и за ротация на задницата (една от малкото техники при предното за иницииране на дрифт smile.gif ). Намаляваш и understeer-а като натоварваш моментно предницата и и даваш сцепление...

Газ и спирачка с десния крак - вероятно знаш че се използва единствено за heel & toe smile.gif при понижаване на предавките - за да няма забиване напредницата, a при задното блокиране на задните колела и съответно oversteer (ако си чувал за дрифт техника - shiftlock - използват точно това за иницииране на дрифт. Ако не си гледай Drift Bible tongue.gif).

Айде довечера повече, че съм на работа biggrin.gif
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта