Въпрос за спецификации на джанти - цолаж, инжинерни проблеми

Аватар
kuzerdale
Мнения: 117
Регистриран на: 23 Фев 2008 17:53
Местоположение: Пазарджик

Въпрос за спецификации на джанти - цолаж, инжинерни проблеми

Мнение от kuzerdale » 03 Апр 2008 23:58

Здравейте, пак съм аз, с Камрито 89 г. Въпросът ми е такъв: днес попаднах на жестоки лети джанти 15-ки, искам да питам проблем ли е, че те са с един номер по-големи от спецификацията дадена от производителя за модела (там са 14-ки)? За любителите на смелия тунинг това може би е наивен въпрос, но мен ме интересува преди всичко мнението на Тойота и мнението на познавачите й. Наясно съм с евентуалния по-голям разход (би ли могло да има и по- големи инжинерни проблеми). Наскоро си преинсталирах WINDOWS -а, нямам Акробат и немога да изтегля ПИ ДИ ЕФ файлове с по-голямата палитра от спецификации, а на джантите попаднах днес, затова въпросът е толкова експресен. Утре, евентуално трябва да ги взимам, затова ще съм най-щастлив на бързите отговори.javascript:emoticon(':help:')
help

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 04 Апр 2008 01:25

toyota ne gi valnuva s kvi shte karash
14-ki sa slojeni za komfort

15-ki shte ti dadat malko po dobar control i malko poveche shte drusa, no moje id ane zabelejish. A razhoda - moje i da e po-malko ako sa po-leki jansite.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
kuzerdale
Мнения: 117
Регистриран на: 23 Фев 2008 17:53
Местоположение: Пазарджик

Мнение от kuzerdale » 04 Апр 2008 01:41

Значи да ги слагам?Мисълта която ме вълнува беше дали ако сложа нещо различно от това което препоръчва производителя би довело до проблеми : товарене режим на двигателя,опиране в калници и други механични проблеми,може от страни да звуча дилетантски но по-добре да питам!

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 04 Апр 2008 08:17

По-голямата джанта изисква по-ниска гума за да се запази оригиналния диаметър на колелото. Само така можеш да си сигурен, че няма да има опиране в калниците и че километражът ти ще отчита вярно. Например ако сегашните ти гуми са 185/65/14, новите трябва да са 185/60/15 най-добре сам си ги сметни с калкулатор за гуми, има такъв на avtogumi.com

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 04 Апр 2008 08:27

tova che e 15" djanta ne e problem. vaprosa e obache sashto kolko e shiroka, kolko e off-set-a, kolko dupki za gaiki ima, na kakvo razotianie sa, kolko e goliama centralnata okrajnost, ima li adapter za neia.
razmera na gumite det shte polzvash s tezi djanti sashto e ot znachenie.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 04 Апр 2008 11:54

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Поиграй си с размерите - сравни разликите.

Аватар
kuzerdale
Мнения: 117
Регистриран на: 23 Фев 2008 17:53
Местоположение: Пазарджик

Мнение от kuzerdale » 04 Апр 2008 12:31

Мерси много за съветите,колкото до съвпадането на дупките май трябва да станат защото продавача ги гледа размерите от каталог за моя модел(тогава не бях с моята кола,случайно минавахме с един приятел да гледаме уж само за гуми),обаче при него широчината ми излиза195 а в един сайт-185,в момента карам на 185-70-14,така ,че като взема 15-ките ще трябва гумите да станат на 185-65-15,разликата ми става само 7мм по-големи от оригиналните параметри. Днес като отида и има достатъчно "съвпадения"ги взимам,-джантите са нови ,тайвански и цената(която ме грабна)-130лв за 15-ка.Ако ги взема ще кача снимки,да си кажете мнението в дебютната ми тема:Една Тойота Камри89 нов член.....
Благодаря много за съветите,сега съм по-ориентиран!!! :thumbsup:

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 04 Апр 2008 20:14

az bih slojil 195/60/15.
no pak, shirochinata na djantata i neinia offset sashto sa ot znachenie.

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 04 Апр 2008 20:45

ALTEZZA написа:tova che e 15" djanta ne e problem. vaprosa e obache sashto kolko e shiroka, kolko e off-set-a, kolko dupki za gaiki ima, na kakvo razotianie sa, kolko e goliama centralnata okrajnost, ima li adapter za neia.
razmera na gumite det shte polzvash s tezi djanti sashto e ot znachenie.
tochno taka. Zabravih da spomena tia vajni momenti.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
kuzerdale
Мнения: 117
Регистриран на: 23 Фев 2008 17:53
Местоположение: Пазарджик

Мнение от kuzerdale » 04 Апр 2008 21:56

Сложих джантите, колата стана маниашка, но слагането не мина без екшън. Бяха объркали междуболтовите разстояния, затова тези джанти, които харесах не станаха. Но сложих други, не по-лоши, пак тайвански с черен, страничен фалц, малко по-скъпи. Тези дни ще снимам промяната. Сложих гуми - 185 -65-15, просто ми се искаше да бъда близко до оригиналните параметри, въпреки, че джантата спокойно можеше да поеме 195, даже 205. Имах съмнения, че при пълен десен или пълен ляв, може да ми опира, защото няма кой знае какво свободно разстояние. Сега се радвам на количката, голяма красавица стана.

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 04 Апр 2008 22:05

С 15-ки е по-добре, като возия и стабилност съм по-доволен откакто сложих 195/60/15 на карината. :thumbsup:
Някой знае ли колко е допустимото биене на една джанта, т. е. 2-3мм. нормално ли е (радиално), или е лошо. Лично аз рядко съм виждал идеална джанта (почти винаги гледам като се въртят на баланса). Бях чел за някаква гумаджийница в София, в която може да ти размонтират и монтират 2-3 пъти гумата от джантата, като ги завъртат една спрямо друга, докато се оптимизират и изкарат най-малко биене и най-малка нужда от баланс?
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 4 госта