Въпрос за спецификации на джанти - цолаж, инжинерни проблеми
Въпрос за спецификации на джанти - цолаж, инжинерни проблеми
Здравейте, пак съм аз, с Камрито 89 г. Въпросът ми е такъв: днес попаднах на жестоки лети джанти 15-ки, искам да питам проблем ли е, че те са с един номер по-големи от спецификацията дадена от производителя за модела (там са 14-ки)? За любителите на смелия тунинг това може би е наивен въпрос, но мен ме интересува преди всичко мнението на Тойота и мнението на познавачите й. Наясно съм с евентуалния по-голям разход (би ли могло да има и по- големи инжинерни проблеми). Наскоро си преинсталирах WINDOWS -а, нямам Акробат и немога да изтегля ПИ ДИ ЕФ файлове с по-голямата палитра от спецификации, а на джантите попаднах днес, затова въпросът е толкова експресен. Утре, евентуално трябва да ги взимам, затова ще съм най-щастлив на бързите отговори.javascript:emoticon(':help:')
help
help
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
По-голямата джанта изисква по-ниска гума за да се запази оригиналния диаметър на колелото. Само така можеш да си сигурен, че няма да има опиране в калниците и че километражът ти ще отчита вярно. Например ако сегашните ти гуми са 185/65/14, новите трябва да са 185/60/15 най-добре сам си ги сметни с калкулатор за гуми, има такъв на avtogumi.com
Мерси много за съветите,колкото до съвпадането на дупките май трябва да станат защото продавача ги гледа размерите от каталог за моя модел(тогава не бях с моята кола,случайно минавахме с един приятел да гледаме уж само за гуми),обаче при него широчината ми излиза195 а в един сайт-185,в момента карам на 185-70-14,така ,че като взема 15-ките ще трябва гумите да станат на 185-65-15,разликата ми става само 7мм по-големи от оригиналните параметри. Днес като отида и има достатъчно "съвпадения"ги взимам,-джантите са нови ,тайвански и цената(която ме грабна)-130лв за 15-ка.Ако ги взема ще кача снимки,да си кажете мнението в дебютната ми тема:Една Тойота Камри89 нов член.....
Благодаря много за съветите,сега съм по-ориентиран!!!
Благодаря много за съветите,сега съм по-ориентиран!!!

-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
tochno taka. Zabravih da spomena tia vajni momenti.ALTEZZA написа:tova che e 15" djanta ne e problem. vaprosa e obache sashto kolko e shiroka, kolko e off-set-a, kolko dupki za gaiki ima, na kakvo razotianie sa, kolko e goliama centralnata okrajnost, ima li adapter za neia.
razmera na gumite det shte polzvash s tezi djanti sashto e ot znachenie.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
Сложих джантите, колата стана маниашка, но слагането не мина без екшън. Бяха объркали междуболтовите разстояния, затова тези джанти, които харесах не станаха. Но сложих други, не по-лоши, пак тайвански с черен, страничен фалц, малко по-скъпи. Тези дни ще снимам промяната. Сложих гуми - 185 -65-15, просто ми се искаше да бъда близко до оригиналните параметри, въпреки, че джантата спокойно можеше да поеме 195, даже 205. Имах съмнения, че при пълен десен или пълен ляв, може да ми опира, защото няма кой знае какво свободно разстояние. Сега се радвам на количката, голяма красавица стана.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
С 15-ки е по-добре, като возия и стабилност съм по-доволен откакто сложих 195/60/15 на карината.
Някой знае ли колко е допустимото биене на една джанта, т. е. 2-3мм. нормално ли е (радиално), или е лошо. Лично аз рядко съм виждал идеална джанта (почти винаги гледам като се въртят на баланса). Бях чел за някаква гумаджийница в София, в която може да ти размонтират и монтират 2-3 пъти гумата от джантата, като ги завъртат една спрямо друга, докато се оптимизират и изкарат най-малко биене и най-малка нужда от баланс?

Някой знае ли колко е допустимото биене на една джанта, т. е. 2-3мм. нормално ли е (радиално), или е лошо. Лично аз рядко съм виждал идеална джанта (почти винаги гледам като се въртят на баланса). Бях чел за някаква гумаджийница в София, в която може да ти размонтират и монтират 2-3 пъти гумата от джантата, като ги завъртат една спрямо друга, докато се оптимизират и изкарат най-малко биене и най-малка нужда от баланс?
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта