
Леко теглене наляво след смяна на гумите?
Леко теглене наляво след смяна на гумите?
Онзи ден смених зимните гумите с тези, с които купих колата - Yokahama Advan A-460 с оригиналните стоманени джанти 16" (на 2000км). Бях ги оставил на съхранение в "Диана". Забелязах, че след смяната колата взе да ми тегли леко наляво на правите участъци, а преди това със зимните "спеше". Гумаджията ми каза, че балансът им бил добре само едната била мръднала леко. Проверих налягането, ОК е. Предстои ми дълъг път в петък и ми се ще всичко да е наред до тогава, та нямам много време за експерименти. Някакви идеи? Благодаря ви. 

Или са разменени, както ти казва колегата (което при изправна предница и идеален баланс не би следвало да има значение, още повече че са карани 2000 км...) или имаш проблем в геометрията на предния мост, но това би се усетило и на зимните - от някоя допка, бордюр, умора на тампон и т.н.... Най-добре направи пак баланс на предните само при друг майстор, на читав стенд. И като си прибираш гумите ги бележи. Но нова гума не би следвало да иска много тежести, ако е права и почистена джантата - аз сега сложих 4 нови, на две от тях изобщо не се наложи да се слагат тежести, но говорим за истински нови джанти и гуми Мишлен Пилот Примаси....
Не е от предницата, защото зимните си бяха ОК, а и колата е на 3500км. Не ми се вярва да е от баланса. Ако той не е наред би трябвало да бие или да има вибрация във волана, а не да тегли. Гумите не са ги маркирали като са ги сваляли :-( Май ще трябва да отскоча при някой читав гумаджия и да ги разменя. Освен да пробвам и да ги балансирам пак за всеки случай? Никога не съм имал такъв проблем преди. На старата кола веднъж ми теглеше, но тогава едната предна гума беше спаднала с 0.4 атмосфери. Като я напомпах всичко се оправи. Някакви други идеи?
Е, развъртай ги тогава, докато ги уцелиш... То друго не остава, наистина. макар че километрите не са гаранция, една здрава дупка и може ако вчера си бил на 5 километра а днес си на 7, пак да задърпа волана. Но ако само ти си я карал и си сигурен че няма такива филми, сигурно е от баланса, няма какво друго да е.
Че при лош баланс бие, вибрира си прав, но че от него не може да тегли не си. Всичко зависи доколко не на място е поставена тежестта за да уравновесява. То затова при баласирането стенда мери отклонението и сам спира там, където майстора да постави тежестта, като му посочва на екрана каква да е.
Огледа ли ги дали някоя не е паднала по време на слагане-сваляне, щото и това ми се е случвало?
Ако не е геометрия, ако не е баланс, ако са нови гумите и няма изкривяване и неравномерно износване, няма какво друго да е, наистина.
Нали всяко нещо си има причина все пак... А, и пробвай за тегленето на различни места, аз съм забелязал, че се случва при нехоризонтална настилка да бяга волана, та една констатация не е показателна, но за да обърнеш внимание сигурно е постоянно....
Че при лош баланс бие, вибрира си прав, но че от него не може да тегли не си. Всичко зависи доколко не на място е поставена тежестта за да уравновесява. То затова при баласирането стенда мери отклонението и сам спира там, където майстора да постави тежестта, като му посочва на екрана каква да е.
Огледа ли ги дали някоя не е паднала по време на слагане-сваляне, щото и това ми се е случвало?
Ако не е геометрия, ако не е баланс, ако са нови гумите и няма изкривяване и неравномерно износване, няма какво друго да е, наистина.
Нали всяко нещо си има причина все пак... А, и пробвай за тегленето на различни места, аз съм забелязал, че се случва при нехоризонтална настилка да бяга волана, та една констатация не е показателна, но за да обърнеш внимание сигурно е постоянно....
Прав си за неравностите на пътя. Бая зор видях да намеря по-право място с читав асфалт. Вече взех да си мисля, че си въобразявам. Ще отида контролно при някой гумаджия за всеки случай. Най-близко са ми две - на "Сребърна" и "Козяк" (Хладилника) и една по-малка на "Каблешков" и "България" (по диагонал на Била през кръстовището, пада се зад една малка автомивка). Случайно да знаете дали са читави?
То не е толкова до гумаджийница (макар че е важно какъв е стенда, но вече всички си внесоха Бейзбарт), колкото до задстендовото устройство - на къв кеф е, може ли, изтрезнял ли е и дали е станал с каквото трябва нагоре... Щото хора и майстори всякакви..
Аз на Сребърна съм ги ползвал няколко пъти, доволен съм от тях. Другите никога не съм.
Колежке Пепа_к, моите извинения.... Не погледнах кой стои над Авенсиса...
Аз на Сребърна съм ги ползвал няколко пъти, доволен съм от тях. Другите никога не съм.
Колежке Пепа_к, моите извинения.... Не погледнах кой стои над Авенсиса...
Според мен от неправилно балансирана джанта+гума най-много да усетиш биене, но едва ли теглене в някоя посока - трябва самата джанта да е много крива или посукана спрямо центъра си.
Ти с тези летни гуми карал ли си колата въобще преди да сложиш зимните и как се държеше тогава?
Според мен вариантите за твоя проблем са следните:
1. Необходимост от реглаж на преден (и по-рядко - заден мост)
2. Дефект в гумите (фабричен, в резултат на експлоатация или лошо съхранение)
Имах подобен случай с форд фокус - след свалянето на зимните гуми (с които нямах проблем) сложих чисто нови Good Year Eagle F1. в резултат на което колата носеше на ляво. В рамките на 48 часа се скъсах от тестове - направих 3 реглажа на различни места, въртях първо гумите с джантите, след това вадих всяка гума от съответната джанта и отново ги изреждах докато не изчерпах опциите. Резултат след теста: винаги колата носеше на ляво, независимо от разменянето на гуми и джанти. Единственото изключени се получи, когато монтирах гумите на 180 градуса (размених ги леви с десни) - т.е. обратно на зададената от производителя посока на въртене - тогава колата почна да носи на дясно. Това обаче не факт, който 100% да води до някакъв извод.
Накрая доставчикът ми прие рекламацията и замени гумите с Good Year Excellence и въпросът се реши... не знам дали проблемът беше точно от конкретния комплект гуми или от модела (защото чух и мнение, че понякога се случва определен модел гуми да проявава подобен дефект на точно определени модели автомобили...), но не посмях да поръчам друг комплект от "проблемните" гуми.
ПС: същят автомобил съм го карал с доста други марки като Bridgestone Potenza, Dunlop Sport SP01, Firestone Firehawk 300 и не е имало никога подобен момент.
ПС2: въпреки, че носеха на ляво, Good Year Eagle F1 ми харесаха като поведение в завой и сцепление ;) - в тестове навъртях има няма над 500 км
Ти с тези летни гуми карал ли си колата въобще преди да сложиш зимните и как се държеше тогава?
Според мен вариантите за твоя проблем са следните:
1. Необходимост от реглаж на преден (и по-рядко - заден мост)
2. Дефект в гумите (фабричен, в резултат на експлоатация или лошо съхранение)
Имах подобен случай с форд фокус - след свалянето на зимните гуми (с които нямах проблем) сложих чисто нови Good Year Eagle F1. в резултат на което колата носеше на ляво. В рамките на 48 часа се скъсах от тестове - направих 3 реглажа на различни места, въртях първо гумите с джантите, след това вадих всяка гума от съответната джанта и отново ги изреждах докато не изчерпах опциите. Резултат след теста: винаги колата носеше на ляво, независимо от разменянето на гуми и джанти. Единственото изключени се получи, когато монтирах гумите на 180 градуса (размених ги леви с десни) - т.е. обратно на зададената от производителя посока на въртене - тогава колата почна да носи на дясно. Това обаче не факт, който 100% да води до някакъв извод.
Накрая доставчикът ми прие рекламацията и замени гумите с Good Year Excellence и въпросът се реши... не знам дали проблемът беше точно от конкретния комплект гуми или от модела (защото чух и мнение, че понякога се случва определен модел гуми да проявава подобен дефект на точно определени модели автомобили...), но не посмях да поръчам друг комплект от "проблемните" гуми.
ПС: същят автомобил съм го карал с доста други марки като Bridgestone Potenza, Dunlop Sport SP01, Firestone Firehawk 300 и не е имало никога подобен момент.
ПС2: въпреки, че носеха на ляво, Good Year Eagle F1 ми харесаха като поведение в завой и сцепление ;) - в тестове навъртях има няма над 500 км

1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi

2007 Субару Импреза STi
Гумите си бяха бетон. Карах ги половин лято без проблем. После ги оставих на съхранение, купих 4 нови зимни с 4 джанти. И с тях нямах проблеми. Проблемът се появи сега като си върнах летните. Ще взема да ги разгледам да не са объркали нещо при слагането. Не ми се връща в шибания сервиз заради лудницата по околовръстното, но може и да отскоча да им направя рекламация. Уф, аман от "майстори"..
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта