Държи високи обороти-1200, след почистване на дросела

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Държи високи обороти-1200, след почистване на дросела

Мнение от max-2 » 01 Фев 2008 19:58

От доста време (няколко месеца) педала на газта залепяше след отнемане на газта, след което при натискане изискваше по-голямо усилие и след като отлепи даваше рязка газ-малко неприятно за шофиране в градски условия. Установих, че задържането е в самия дросел, а не в жилото и ли някъде другаде. Свалих маркуча м/у възд. филтър и дросела, внимателно изчистих с коресилин и парцал-имаше много чернилка. Задържането изчезна, но оборотите на загрял двигател са 1200. Карал съм 5-6 км., дали компютъра ще ги нормализира, или да го рестартирам? Клапата работи много добре, свободно стига до ограничителния винт при затворено положение, който също не е пипан, не е хлабава, няма луфт, нищо друго не е пипано по колата. При почистването отворих клапата докрай и я подпрях с изолацията на едни клещи към рейката на дюзите, не съм напъвал повече от силата ня пружината?
Ясно е, че мотора получава повече въздух, отколкото преди, освен ако клапата не затваря нацяло и няма отношение към празния ход на мотора.
wacko.gif
Carina E 4AFE LB 1992

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 01 Фев 2008 20:16

mi butni vintcheto ogranichitel i si naglasi oborotite, kav e problema?
Moje bi prednia put kato e bila naglasiana e imalo bokluci i e zatvariala po dobre? ninam.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 01 Фев 2008 20:42

По принцип избягвам да пипам без да знам
Carina E 4AFE LB 1992

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 01 Фев 2008 21:07

ugabuga ти казва правилно - махни тръбите на въздушният филтър и виж дали при затворено положение дроселната клапа уплътнява напълно. провери и вакуумите около дроселът, виж дали оста му не е хлабава. при нас с АЕ-тата проблеми с празният ход или леката газ има по три причини: хлабав дросел - не може да уплътни напълно; стопер винта неправилно навит и кпапата не затваря напъолно - съответно ТПС-а не е калибриран, а праният ход не е нагласен. третата причина е едно демпферче, което предпазва дроселът да не се "тресне" като пуснеш газта - то с годините клеясва и задържа. аз в момента държа 900об само като елиминирам въпросното демпферче, а лятото няма проблеми. просто от студа се вкоравява и подпира дроселът

ако питаш мен - няма никакви проблеми да държиш 1200об на празен ход, важно е оборотомерът да не играе. по-високи обороти, по-високо налягане на маслото.
status: за БАН

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 01 Фев 2008 21:44

Значи клапата трябва да е затворена нацяло, т. е. минимално отворена, колкото да не заклинва, за да може системата за празен ход да си коригира успешно оборотите? Иначе досега не съм имал проблем тпс-а си дава инфо за затворена клапа, най-добре се усеща с пуснат климатик как падат оборотите на скорост до под 1500 някъде и се пуска гориво след това.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 01 Фев 2008 22:08

max-2 написа:Значи клапата трябва да е затворена нацяло, т. е. минимално отворена, колкото да не заклинва, за да може системата за празен ход да си коригира успешно оборотите? Иначе досега не съм имал проблем тпс-а си дава инфо за затворена клапа, най-добре се усеща с пуснат климатик как падат оборотите на скорост до под 1500 някъде и се пуска гориво след това.
трябва да е напълно затворена,без никакъв ограничител да я придържа и да има процеп.,,,ако е изправна -не заклинва... има дупчици през който минава празния ход когато клапата е напълно затворена...

твойта не седи ли напълно затворена когато е в покой??...виш си сякакви гумини маркучета,,вакуми ,серво,, след клапата да не дърпа от там,,,

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 01 Фев 2008 22:34

rudolf написа:
max-2 написа:Значи клапата трябва да е затворена нацяло, т. е. минимално отворена, колкото да не заклинва, за да може системата за празен ход да си коригира успешно оборотите? Иначе досега не съм имал проблем тпс-а си дава инфо за затворена клапа, най-добре се усеща с пуснат климатик как падат оборотите на скорост до под 1500 някъде и се пуска гориво след това.
трябва да е напълно затворена,без никакъв ограничител да я придържа и да има процеп.,,,ако е изправна -не заклинва... има дупчици през който минава празния ход когато клапата е напълно затворена...

твойта не седи ли напълно затворена когато е в покой??...виш си сякакви гумини маркучета,,вакуми ,серво,, след клапата да не дърпа от там,,,
Не знам дали е напълно затворена, защото не съм я свалял, на място я чистих, а там не се вижда. Утре ще гледам маркучите първо.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 01 Фев 2008 22:38

maggkrabar написа:ugabuga ти казва правилно - махни тръбите на въздушният филтър и виж дали при затворено положение дроселната клапа уплътнява напълно. провери и вакуумите около дроселът, виж дали оста му не е хлабава. при нас с АЕ-тата проблеми с празният ход или леката газ има по три причини: хлабав дросел - не може да уплътни напълно; стопер винта неправилно навит и кпапата не затваря напъолно - съответно ТПС-а не е калибриран, а праният ход не е нагласен. третата причина е едно демпферче, което предпазва дроселът да не се "тресне" като пуснеш газта - то с годините клеясва и задържа. аз в момента държа 900об само като елиминирам въпросното демпферче, а лятото няма проблеми. просто от студа се вкоравява и подпира дроселът

ако питаш мен - няма никакви проблеми да държиш 1200об на празен ход, важно е оборотомерът да не играе. по-високи обороти, по-високо налягане на маслото.
Къде е това демпферче и какво представлява?
Carina E 4AFE LB 1992

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 01 Фев 2008 23:30

ми намира се на дроселът, около вилката на жилото. с ръка раздвижи дроселът и ще го видиш - ако изобщо имаш такова де, има го на по-старите модели, нови тойоти изобщо не съм виждал отблизо. аз като си карам градско го изключвам да не ми мени обороти(вдигам много шум и не е добре куките да ме чуват), ама за писта го оставям да работи щото така или иначе под 5000 не пада, а не е добре дроселът да се тресва рязко на високи обороти. ако направиш една снимка на дроселът да се види как ти е конфигурацията ще е по-лесно.
status: за БАН

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 03 Фев 2008 00:33

Eto snimki na дросела
Прикачени файлове
02022008(004).jpg
02022008(004).jpg (107.25 KiB) Преглеждано 5834 пъти
02022008(003).jpg
02022008(003).jpg (89.96 KiB) Преглеждано 5834 пъти
02022008(002).jpg
02022008(002).jpg (78.68 KiB) Преглеждано 5834 пъти
02022008(001).jpg
02022008(001).jpg (73.78 KiB) Преглеждано 5834 пъти
02022008.jpg
02022008.jpg (106.77 KiB) Преглеждано 5834 пъти
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 03 Фев 2008 00:49

Днес, след като покарах около 5 км, с работа на място преди това (преглеждах маркучите и следих термостата дали работи коректно), падна на 1000 оборота. В интерес на истината в последно време карината си държеше около 950 оборота, което аз го отдавах на студеното време и късите разстояния-3-4 километра на палене. Но сега тези 950 са 1200 (след почистването). Иначе винаги е държала точно по средата м/у 500 и 1000, само ако е голяма жега посред лято е отивала по-близо до 500.
Смятам да покарам така около 1 седмица преди да предприема пипане на винта или ходене на диагностика.
Сешам се, че лятото един от маркучите за вентилация на картера леко омасляваше и се питам дали не дърпа въздух от него.
Прикачени файлове
02022008(007).jpg
02022008(007).jpg (58.45 KiB) Преглеждано 5832 пъти
02022008(006).jpg
02022008(006).jpg (63.03 KiB) Преглеждано 5832 пъти
02022008(005).jpg
02022008(005).jpg (80.89 KiB) Преглеждано 5832 пъти
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 03 Фев 2008 00:57

Тука се сещам за Случаен фен, който искаше да си вдигне оборотите малко-ето това е начина-дросела трябва да е чист! Колата стана по-пъргава и рязка на ниски обороти.
Иначе според мен тези коли не трябва да се пипат за щяло и нещяло и (или) от сульо и пульо (в случая аз).
Carina E 4AFE LB 1992

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 03 Фев 2008 17:56

Tva ne e drosela a prujinata mu. Pogledni samata klapa.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 04 Фев 2008 10:19

Не пипай опорния винт на дросела.Дросела в затворено положение не трябва да е напълно затворен.Нагласена е заводски на определен градус.
Купи си спрей за карбуратор със сламка.
Махни маркуча от филтъра и пръскай директно дроселовата клапа. Махни всички чернилки ,а след това в дупчиците около клапата. И след 2-3 мин пали двигателя.
И сподели резултата .
Авенсис 3S-FE

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 05 Фев 2008 00:46

нещо се бъркаш. дроселът трябва да е затворен - има си отделна система за въздух при затворен дросел. тва не е лада че празният ход да е през клапата на дроселът. и човекът казва, че дрослеът е почистен!
status: за БАН

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта