Въпрос: При студен двигател,
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 10 Авг 2007 16:50
Въпрос: При студен двигател,
когато сме принудени да чакаме на място дълго време (например 5-10 минути), как е по добре- да изключим двигателя или да го оставим да работи на празен ход.
Аз всяка сутрин оставям лапешора на детска градина, която е на 500метра от нас и изчаквам жена ми. Та чудя се, кое е по- добре за двигателя - да го загася и да стартирам пак или да го оставя да си работи? Колата ми е D4D Авенсис 2007ма година, макар че аз питам принципно, от любопитство.
Аз всяка сутрин оставям лапешора на детска градина, която е на 500метра от нас и изчаквам жена ми. Та чудя се, кое е по- добре за двигателя - да го загася и да стартирам пак или да го оставя да си работи? Колата ми е D4D Авенсис 2007ма година, макар че аз питам принципно, от любопитство.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ей тея хамериканци не разбраха, че има и друго гориво освен бензинаugabuga написа:da raboti no samo dokato zagree. sled tova samo habish benzin

За дизела и за турбото е още по-непрепоръчително да го гасиш за малко, щото по принцип е по-температурно натоварен, гори малко, а и при гасене турбото ти се маже по-лошо докато спре...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Кое е по-вредно - 5 минути работа с работещ катализатор и установен режим на двигателя, или палене(при което горенето съвсем не отговаря на нормите), след което още 5 минути караш без катализатор (щото още няма да е подгрял и да си влезе в режим).ceko26 написа:Да се гаси. Този двигател на място и температура около 0гр. не загрява на обороти.А за турбото и катализатора не е добре да работи дълго на обороти.За децата ни също е вредно.
Нито за турбото нито за катализатора има проблем при работа на празен ход - оборотите на турбото спадат, а мазането си остава. Затова има и турботаймери - ако турбото е било развъртяно на високи обороти, колата се оставя да поработи 0.5-1 минута на празен ход за да се охлади турбото и да му спаднат оборотите.
Вярно е, че за тея дизели се оплакват хората от по-бавно загряване, но ако не загрява на празен ход при 0С сигурно имаш проблем с термостата.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 10 Авг 2007 16:50
В сервизното упътване пише, че колата загрява в движение, а не на празен ход, което чисто и просто значи, да палиш и тръгваш, вместо да почакаш да загрее, като в лада. От тук не може да се направи извод за ситуацията, която описвам. Кое е по- добре за самия двигател неколкократно (редукцио ат абсурдум - многократно) запалване, без колата да е загряла или работа на празен ход. Тук съм чел много задълбочени разсъждения за начина на работа на комън рийл двигатели, различни режими на работа и двигатели въобще, може би и тоя казус ще ви бъде интересен. На мен ми е любопитно.ceko26 написа:Да беше прочел заглавието на темата нямаше да обясняваш как е при установен режим на двигателя и ,ако си подгрявал д4д зимата на ниски обороти нямаше да да ми препоръчваш нов термостат.
За работа на място прочети в сервизното упътването.
П.П. В книжката още пише, че за тежък режим на работа на двигателя се смята такъв, при който в студен климат, колата пътува ежедневно на кратки разстояния до 4 км. Когато пред детската градина изгасям двигателя, не го ли вкарвам в тоя режим?
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 10 Авг 2007 16:50
Това от самосебе ли става, сори за тъпия въпрос? Изключвам двиателя, а таймера върти турбото малко време(да, де - не той го върти, а там, как се казва - отлага изключването за половин минута), или аз, самия трябва да остава колата да поработи известно време след като съм карал с да речем 180 км/ч.?slowtraveler написа:... Затова има и турботаймери - ако турбото е било развъртяно на високи обороти, колата се оставя да поработи 0.5-1 минута на празен ход за да се охлади турбото и да му спаднат оборотите..
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Аз съм твърдо за това колата да работи на място. Не се сещам за причина да загасиш дизел и след 10 мин. да го запалиш отново.
1. Намаляваш с един път на ден износването на стартера, респективно натоварването на акумулатора.
2. Това което колегите описаха по отношение на турбокомпресора.
3. Все си мисля да изкарам тези 10 мин. по-комфортно с парно.
1. Намаляваш с един път на ден износването на стартера, респективно натоварването на акумулатора.
2. Това което колегите описаха по отношение на турбокомпресора.
3. Все си мисля да изкарам тези 10 мин. по-комфортно с парно.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Все си мисля че ще е много по-полезно за децата ако се премахне акциза за пропан-бутана и метана. Така че хората каращи дърти дараци поне по-този начин да са малко по екологични. Защото каквото и да си говорим колата при този смотан градски транспорт си е необходимост и няма скоро да се откажа от нея. Скоро няма да видя нова кола но и няма да чакам 1 час някакъв замръзнал отвътре автобус който дори не се знае дали ще го има вобще (като дали ще го има или не независи от движението по пътищата т.е. не колите са му пречка да се движи)ceko26 написа:Да се гаси. Този двигател на място и температура около 0гр. не загрява на обороти.А за турбото и катализатора не е добре да работи дълго на обороти.За децата ни също е вредно.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Въпрос: При студен двигател,
1.практически-няма значение( минимално,което няма се отрази на джоба или екологията)Green LIght написа:когато сме принудени да чакаме на място дълго време (например 5-10 минути), как е по добре- да изключим двигателя или да го оставим да работи на празен ход.
Аз всяка сутрин оставям лапешора на детска градина, която е на 500метра от нас и изчаквам жена ми. Та чудя се, кое е по- добре за двигателя - да го загася и да стартирам пак или да го оставя да си работи? Колата ми е D4D Авенсис 2007ма година, макар че аз питам принципно, от любопитство.
2.теоритично- какво значение има,кат практически-няма??
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Някои аларми имат тази функция - двигателя остава да работи 30-60 или 90 секунди след като си завъртял ключа.Green LIght написа:Това от самосебе ли става, сори за тъпия въпрос? Изключвам двиателя, а таймера върти турбото малко време(да, де - не той го върти, а там, как се казва - отлага изключването за половин минута), или аз, самия трябва да остава колата да поработи известно време след като съм карал с да речем 180 км/ч.?slowtraveler написа:... Затова има и турботаймери - ако турбото е било развъртяно на високи обороти, колата се оставя да поработи 0.5-1 минута на празен ход за да се охлади турбото и да му спаднат оборотите..
Ако нямаш такава функция се препоръчва да оставиш двигателя да поработи на празен ход....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Сигурно си забелязал че за тези 5-10 мин нито ти загрява двигателя нито духа топло парното.Ако пътуването ти е само по 4 км. смятай, че двигателя ти работи при най-тежъкия режим.
За колегата от Марс причини да не работи дизела 10 мин. - трупане на нагар по-перката на турбото и задръстване на катализатора.
За колегата от Марс причини да не работи дизела 10 мин. - трупане на нагар по-перката на турбото и задръстване на катализатора.
Авенсис 3S-FE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 9 госта