Въпрос: При студен двигател,

Green LIght
Мнения: 43
Регистриран на: 10 Авг 2007 16:50

Въпрос: При студен двигател,

Мнение от Green LIght » 28 Яну 2008 12:57

когато сме принудени да чакаме на място дълго време (например 5-10 минути), как е по добре- да изключим двигателя или да го оставим да работи на празен ход.
Аз всяка сутрин оставям лапешора на детска градина, която е на 500метра от нас и изчаквам жена ми. Та чудя се, кое е по- добре за двигателя - да го загася и да стартирам пак или да го оставя да си работи? Колата ми е D4D Авенсис 2007ма година, макар че аз питам принципно, от любопитство.

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 28 Яну 2008 13:14

Да работи :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992

spiritch
Мнения: 70
Регистриран на: 13 Ное 2007 12:56
Местоположение: Stara Zagora
Обратна връзка:

Мнение от spiritch » 28 Яну 2008 16:17

По-добре е да работи. Един студен старт износва двигателя много повече от навъртяните километри.
Avensis 1,8 VVT-i MT Comfort 2007

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 28 Яну 2008 20:13

da raboti no samo dokato zagree. sled tova samo habish benzin
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 28 Яну 2008 20:48

ugabuga написа:da raboti no samo dokato zagree. sled tova samo habish benzin
Ей тея хамериканци не разбраха, че има и друго гориво освен бензина tongue.gif

За дизела и за турбото е още по-непрепоръчително да го гасиш за малко, щото по принцип е по-температурно натоварен, гори малко, а и при гасене турбото ти се маже по-лошо докато спре...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 29 Яну 2008 15:43

Да се гаси. Този двигател на място и температура около 0гр. не загрява на обороти.А за турбото и катализатора не е добре да работи дълго на обороти.За децата ни също е вредно.
Авенсис 3S-FE

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 29 Яну 2008 17:27

ceko26 написа:Да се гаси. Този двигател на място и температура около 0гр. не загрява на обороти.А за турбото и катализатора не е добре да работи дълго на обороти.За децата ни също е вредно.
Кое е по-вредно - 5 минути работа с работещ катализатор и установен режим на двигателя, или палене(при което горенето съвсем не отговаря на нормите), след което още 5 минути караш без катализатор (щото още няма да е подгрял и да си влезе в режим).
Нито за турбото нито за катализатора има проблем при работа на празен ход - оборотите на турбото спадат, а мазането си остава. Затова има и турботаймери - ако турбото е било развъртяно на високи обороти, колата се оставя да поработи 0.5-1 минута на празен ход за да се охлади турбото и да му спаднат оборотите.
Вярно е, че за тея дизели се оплакват хората от по-бавно загряване, но ако не загрява на празен ход при 0С сигурно имаш проблем с термостата.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 30 Яну 2008 09:00

Да беше прочел заглавието на темата нямаше да обясняваш как е при установен режим на двигателя и ,ако си подгрявал д4д зимата на ниски обороти нямаше да да ми препоръчваш нов термостат.
За работа на място прочети в сервизното упътването.
Авенсис 3S-FE

Green LIght
Мнения: 43
Регистриран на: 10 Авг 2007 16:50

Мнение от Green LIght » 30 Яну 2008 16:55

ceko26 написа:Да беше прочел заглавието на темата нямаше да обясняваш как е при установен режим на двигателя и ,ако си подгрявал д4д зимата на ниски обороти нямаше да да ми препоръчваш нов термостат.
За работа на място прочети в сервизното упътването.
В сервизното упътване пише, че колата загрява в движение, а не на празен ход, което чисто и просто значи, да палиш и тръгваш, вместо да почакаш да загрее, като в лада. От тук не може да се направи извод за ситуацията, която описвам. Кое е по- добре за самия двигател неколкократно (редукцио ат абсурдум - многократно) запалване, без колата да е загряла или работа на празен ход. Тук съм чел много задълбочени разсъждения за начина на работа на комън рийл двигатели, различни режими на работа и двигатели въобще, може би и тоя казус ще ви бъде интересен. На мен ми е любопитно.
П.П. В книжката още пише, че за тежък режим на работа на двигателя се смята такъв, при който в студен климат, колата пътува ежедневно на кратки разстояния до 4 км. Когато пред детската градина изгасям двигателя, не го ли вкарвам в тоя режим?

Green LIght
Мнения: 43
Регистриран на: 10 Авг 2007 16:50

Мнение от Green LIght » 30 Яну 2008 17:00

slowtraveler написа:... Затова има и турботаймери - ако турбото е било развъртяно на високи обороти, колата се оставя да поработи 0.5-1 минута на празен ход за да се охлади турбото и да му спаднат оборотите..
Това от самосебе ли става, сори за тъпия въпрос? Изключвам двиателя, а таймера върти турбото малко време(да, де - не той го върти, а там, как се казва - отлага изключването за половин минута), или аз, самия трябва да остава колата да поработи известно време след като съм карал с да речем 180 км/ч.?

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 30 Яну 2008 18:01

Аз съм твърдо за това колата да работи на място. Не се сещам за причина да загасиш дизел и след 10 мин. да го запалиш отново.
1. Намаляваш с един път на ден износването на стартера, респективно натоварването на акумулатора.
2. Това което колегите описаха по отношение на турбокомпресора.
3. Все си мисля да изкарам тези 10 мин. по-комфортно с парно.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 30 Яну 2008 18:07

ceko26 написа:Да се гаси. Този двигател на място и температура около 0гр. не загрява на обороти.А за турбото и катализатора не е добре да работи дълго на обороти.За децата ни също е вредно.
Все си мисля че ще е много по-полезно за децата ако се премахне акциза за пропан-бутана и метана. Така че хората каращи дърти дараци поне по-този начин да са малко по екологични. Защото каквото и да си говорим колата при този смотан градски транспорт си е необходимост и няма скоро да се откажа от нея. Скоро няма да видя нова кола но и няма да чакам 1 час някакъв замръзнал отвътре автобус който дори не се знае дали ще го има вобще (като дали ще го има или не независи от движението по пътищата т.е. не колите са му пречка да се движи)
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Въпрос: При студен двигател,

Мнение от rudolf » 30 Яну 2008 19:00

Green LIght написа:когато сме принудени да чакаме на място дълго време (например 5-10 минути), как е по добре- да изключим двигателя или да го оставим да работи на празен ход.
Аз всяка сутрин оставям лапешора на детска градина, която е на 500метра от нас и изчаквам жена ми. Та чудя се, кое е по- добре за двигателя - да го загася и да стартирам пак или да го оставя да си работи? Колата ми е D4D Авенсис 2007ма година, макар че аз питам принципно, от любопитство.
1.практически-няма значение( минимално,което няма се отрази на джоба или екологията)
2.теоритично- какво значение има,кат практически-няма??

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Яну 2008 20:04

Green LIght написа:
slowtraveler написа:... Затова има и турботаймери - ако турбото е било развъртяно на високи обороти, колата се оставя да поработи 0.5-1 минута на празен ход за да се охлади турбото и да му спаднат оборотите..
Това от самосебе ли става, сори за тъпия въпрос? Изключвам двиателя, а таймера върти турбото малко време(да, де - не той го върти, а там, как се казва - отлага изключването за половин минута), или аз, самия трябва да остава колата да поработи известно време след като съм карал с да речем 180 км/ч.?
Някои аларми имат тази функция - двигателя остава да работи 30-60 или 90 секунди след като си завъртял ключа.
Ако нямаш такава функция се препоръчва да оставиш двигателя да поработи на празен ход....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 30 Яну 2008 20:17

Сигурно си забелязал че за тези 5-10 мин нито ти загрява двигателя нито духа топло парното.Ако пътуването ти е само по 4 км. смятай, че двигателя ти работи при най-тежъкия режим.
За колегата от Марс причини да не работи дизела 10 мин. - трупане на нагар по-перката на турбото и задръстване на катализатора.
Авенсис 3S-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта