Скоростна кутия Авенсис Т22

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Скоростна кутия Авенсис Т22

Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2008 15:37

Та от начало:
От преди няколко седмици започнах да дочувам слаб звук при ускорение (предимно на втора скорост), като звука наподобяваше на двигател, работещ на три цилиндъра (бърбучкане)...
По принцип звука не бе дразнещ, беше много тих и се маскираше от вентилатора на купето.
Последните два топли дни климатроника намали оборотите на вентилатора и що да чуя - потропване в такт с оборотите на колата (4-5 почуквания на оборот), което не зависи от това дали колата е на скорост или по инерция....
Днес отидох до сервиза (почукването прогресивно се увеличава).
В сервиза твърдо заложиха на скоростна кутия (което е вероятно, защото се чува някъде точно пред шофьорското място).
Авенсиса е на около 80х.км...
На около 15х.км сервиза отваряха гаранционно кутията за смяна на някакви лагери. Имаше и едно тракане при задна скорост, заради което смениха съединител и аксиален лагер и май пипаха някаква планка ?!?!?!?
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и по принцип проблемна ли е скоростната кутия на Авенсиса?
Авенсиса е седан Т22 3ZZ-FE (110к.с.).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Яну 2008 20:36

Днес бях в сервиза да видя разглобената кутия....
Единия от лагерите беше тотално разкапан (май на първичния вал).
Освен това имаше следи по зъбите на диференциала от неправилна работа (неравномерно износване) и според сервиза трябва да се замени....
Не ми се правеше независим замер на диференциала, щото колата ми трябва, пък и се чуваше съвсем слабо виене от там, така че поръчах нов.
Общо взето - рекламираната издържливост на тойота не се прояви при мен......
Още повече ме учуди изказването на 'специалистите' в сервиза, че 'на тея по-старите авенсиси на около 80-90х.км трябва да им се преглеждат диференциалите и да им се регулира допуска на зъбчатките'......?!?!?!
Ясно ми е, че юнака ме взе за канарче, ама нейсе....
Също така е вярно, че на предишния ми опел астра никъде в инструкцията не пишеше да се гледа скоростна кутия, нито да се сменя масло там, като пишеше, че оригиналното масло ще издържи живота на механизма. Докато в инструкцията на Авенсиса си пише 'проверка на маслото на 75х.км'.....

Вярно, че Авенсиса си е английски, ама щом тойота си е дала името, трябва да следи качеството....
Наистина се замислям дали следващата ми кола да е Тойота или да сменя марката....


mad.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 22 Яну 2008 20:39

Тоя в сервиза е бил ИДИОТ :whistle:
Много вероятно и диф-а да не е бил за смяна ама както казваш - карай ....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 22 Яну 2008 21:06

Дифа беше тръгнал, но наистина можеше да изкара още поне 50х.км, ама така и така всичко е разхвърляно.......
Освен следите по зъбите имаше и доста голям аксиален луфт на планетарните зъбчатки, но не го загледах дали има центровка с винт или се сменят шайби....
При всички случаи стария ще си го прибера, ако на някой му потрябва за решаване на авариен проблем....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 22 Яну 2008 22:20

@slowtraveler

хонда акорд е бензиновата кола без проблеми,препоръчвам ти актуалния модел след 2003г. с 2.0 vtec мотор,made in japan e.
и при всички случаи да не бара който не трябва,иначе се побългарява всичко! wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 23 Яну 2008 18:16

Хондата не съм я карал, и затова се заглеждам към Мазда6 - новата ми хареса доста, а старата си беше No.1 по безпроблемност.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 23 Яну 2008 23:30

предишната ми кола беше мазда6,чисто нова от магазина.карах я 4 месеца и 4000км.
вземи хондата,по-скъпа е,но има защо! тия от сервиза със сигурност ще ти забравят физиономията а и не мисля,че после някога ще смениш марката! :thumbsup:
Последно промяна от jim_beam на 24 Яну 2008 01:59, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 24 Яну 2008 00:42

Toyota Avensis,Mazda 6,Honda Accord-това са най-здравите коли в този клас.Която и да вземеш,няма да сбъркаш.
За ск.ти кутия.,по мое мнение, неспазването на проверката и смяната на маслото е довело до износване на лагерите,дифа ти ИЗОБЩО не е трябвало да сменяш,защото няма как да знаеш колко хиляди км. ще издържи,при добра подръжка,смяна на масло според предписанието ,най-вероятно не би имал проблеми със ск.кутия,диф и т.н..Т.е. сменил си излишна част според мен.Масов проблем със ск.кутии на Авенсис няма.
А и за най-малкия шум не е редно да се отваря ск.кутия.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Яну 2008 09:41

Lexus - Авенсиса тъкмо стана на 80х.км wacko.gif wacko.gif
За какви проверки, смени и т.н. ми разправяш?!?!?
Наистина не съм чел по форумите за проблемна ск.кутия, но явно на мен такава ми се е случила.
При смяната на двг масло на 75х.км преди 2 месеца им казах в сервиза да проверят маслото и в ск.кутия.
Не знам дали наистина са го проверявали тогава, но като диагностицираха проблема в сервиза, масло в ск.кутия имаше по нормата.
За дифа - имам такива съмнения, че малко прибързах със смяната ама нейсе wacko.gif Не знам дали заради лоша заводска центровка или нещо друго, но зъбите бяха доста неравномерно износени до границата на циментацията.
Относно 'малкия' шум - шума от лагера не беше малък, а и след като видях лагера се убедих, че въобще не съм прибързал...
А тъй-като с Авенсиса вече се опарих, затова се замислям за друга марка, с кола в този клас.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Aleksandar
Мнения: 251
Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
Местоположение: Sofia

Мнение от Aleksandar » 24 Яну 2008 17:43

LEXUS написа:Toyota Avensis,Mazda 6,Honda Accord-това са най-здравите коли в този клас.Която и да вземеш,няма да сбъркаш.
...
Бих добавил и Нисан Примера. А от тези коли всяка е безпроблемна докато не си го помислиш, после се заема дявола wacko.gif
Иначе в страните с най-ужасни пътища /Азия, Африка/ съм виждал да карат само Тойота и по малко Нисан и Митсубиши. Нито Хонда, ни Мазда. А за другите само инцидентно. Не те съветвам да загърбваш Тойота, ама ти си знаеш
Toyota Avensis AT221 7A-FE

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Фев 2008 01:26

Та така - излязох от бокса със сменен диференциал и лагер.
По звука ми се струва, че стария лагер има единично нараняване по вътрешния пръстен ..
Стария диференциал има доста големи луфтове на зъбчатките, които са към полуоските (аксиално зъбчатките се преместват около 0.8- 1.0мм).
Някой има ли идея от какво може да се е получило такова износване за само 80х.км.....
Маслото е проверявано...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: emo_772000, Semrush [Bot] и 3 госта