Скоростна кутия Авенсис Т22
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Скоростна кутия Авенсис Т22
Та от начало:
От преди няколко седмици започнах да дочувам слаб звук при ускорение (предимно на втора скорост), като звука наподобяваше на двигател, работещ на три цилиндъра (бърбучкане)...
По принцип звука не бе дразнещ, беше много тих и се маскираше от вентилатора на купето.
Последните два топли дни климатроника намали оборотите на вентилатора и що да чуя - потропване в такт с оборотите на колата (4-5 почуквания на оборот), което не зависи от това дали колата е на скорост или по инерция....
Днес отидох до сервиза (почукването прогресивно се увеличава).
В сервиза твърдо заложиха на скоростна кутия (което е вероятно, защото се чува някъде точно пред шофьорското място).
Авенсиса е на около 80х.км...
На около 15х.км сервиза отваряха гаранционно кутията за смяна на някакви лагери. Имаше и едно тракане при задна скорост, заради което смениха съединител и аксиален лагер и май пипаха някаква планка ?!?!?!?
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и по принцип проблемна ли е скоростната кутия на Авенсиса?
Авенсиса е седан Т22 3ZZ-FE (110к.с.).
От преди няколко седмици започнах да дочувам слаб звук при ускорение (предимно на втора скорост), като звука наподобяваше на двигател, работещ на три цилиндъра (бърбучкане)...
По принцип звука не бе дразнещ, беше много тих и се маскираше от вентилатора на купето.
Последните два топли дни климатроника намали оборотите на вентилатора и що да чуя - потропване в такт с оборотите на колата (4-5 почуквания на оборот), което не зависи от това дали колата е на скорост или по инерция....
Днес отидох до сервиза (почукването прогресивно се увеличава).
В сервиза твърдо заложиха на скоростна кутия (което е вероятно, защото се чува някъде точно пред шофьорското място).
Авенсиса е на около 80х.км...
На около 15х.км сервиза отваряха гаранционно кутията за смяна на някакви лагери. Имаше и едно тракане при задна скорост, заради което смениха съединител и аксиален лагер и май пипаха някаква планка ?!?!?!?
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и по принцип проблемна ли е скоростната кутия на Авенсиса?
Авенсиса е седан Т22 3ZZ-FE (110к.с.).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Днес бях в сервиза да видя разглобената кутия....
Единия от лагерите беше тотално разкапан (май на първичния вал).
Освен това имаше следи по зъбите на диференциала от неправилна работа (неравномерно износване) и според сервиза трябва да се замени....
Не ми се правеше независим замер на диференциала, щото колата ми трябва, пък и се чуваше съвсем слабо виене от там, така че поръчах нов.
Общо взето - рекламираната издържливост на тойота не се прояви при мен......
Още повече ме учуди изказването на 'специалистите' в сервиза, че 'на тея по-старите авенсиси на около 80-90х.км трябва да им се преглеждат диференциалите и да им се регулира допуска на зъбчатките'......?!?!?!
Ясно ми е, че юнака ме взе за канарче, ама нейсе....
Също така е вярно, че на предишния ми опел астра никъде в инструкцията не пишеше да се гледа скоростна кутия, нито да се сменя масло там, като пишеше, че оригиналното масло ще издържи живота на механизма. Докато в инструкцията на Авенсиса си пише 'проверка на маслото на 75х.км'.....
Вярно, че Авенсиса си е английски, ама щом тойота си е дала името, трябва да следи качеството....
Наистина се замислям дали следващата ми кола да е Тойота или да сменя марката....

Единия от лагерите беше тотално разкапан (май на първичния вал).
Освен това имаше следи по зъбите на диференциала от неправилна работа (неравномерно износване) и според сервиза трябва да се замени....
Не ми се правеше независим замер на диференциала, щото колата ми трябва, пък и се чуваше съвсем слабо виене от там, така че поръчах нов.
Общо взето - рекламираната издържливост на тойота не се прояви при мен......
Още повече ме учуди изказването на 'специалистите' в сервиза, че 'на тея по-старите авенсиси на около 80-90х.км трябва да им се преглеждат диференциалите и да им се регулира допуска на зъбчатките'......?!?!?!
Ясно ми е, че юнака ме взе за канарче, ама нейсе....
Също така е вярно, че на предишния ми опел астра никъде в инструкцията не пишеше да се гледа скоростна кутия, нито да се сменя масло там, като пишеше, че оригиналното масло ще издържи живота на механизма. Докато в инструкцията на Авенсиса си пише 'проверка на маслото на 75х.км'.....
Вярно, че Авенсиса си е английски, ама щом тойота си е дала името, трябва да следи качеството....
Наистина се замислям дали следващата ми кола да е Тойота или да сменя марката....

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Дифа беше тръгнал, но наистина можеше да изкара още поне 50х.км, ама така и така всичко е разхвърляно.......
Освен следите по зъбите имаше и доста голям аксиален луфт на планетарните зъбчатки, но не го загледах дали има центровка с винт или се сменят шайби....
При всички случаи стария ще си го прибера, ако на някой му потрябва за решаване на авариен проблем....
Освен следите по зъбите имаше и доста голям аксиален луфт на планетарните зъбчатки, но не го загледах дали има центровка с винт или се сменят шайби....
При всички случаи стария ще си го прибера, ако на някой му потрябва за решаване на авариен проблем....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
предишната ми кола беше мазда6,чисто нова от магазина.карах я 4 месеца и 4000км.
вземи хондата,по-скъпа е,но има защо! тия от сервиза със сигурност ще ти забравят физиономията а и не мисля,че после някога ще смениш марката!
вземи хондата,по-скъпа е,но има защо! тия от сервиза със сигурност ще ти забравят физиономията а и не мисля,че после някога ще смениш марката!

Последно промяна от jim_beam на 24 Яну 2008 01:59, променено общо 1 път.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Avensis,Mazda 6,Honda Accord-това са най-здравите коли в този клас.Която и да вземеш,няма да сбъркаш.
За ск.ти кутия.,по мое мнение, неспазването на проверката и смяната на маслото е довело до износване на лагерите,дифа ти ИЗОБЩО не е трябвало да сменяш,защото няма как да знаеш колко хиляди км. ще издържи,при добра подръжка,смяна на масло според предписанието ,най-вероятно не би имал проблеми със ск.кутия,диф и т.н..Т.е. сменил си излишна част според мен.Масов проблем със ск.кутии на Авенсис няма.
А и за най-малкия шум не е редно да се отваря ск.кутия.
За ск.ти кутия.,по мое мнение, неспазването на проверката и смяната на маслото е довело до износване на лагерите,дифа ти ИЗОБЩО не е трябвало да сменяш,защото няма как да знаеш колко хиляди км. ще издържи,при добра подръжка,смяна на масло според предписанието ,най-вероятно не би имал проблеми със ск.кутия,диф и т.н..Т.е. сменил си излишна част според мен.Масов проблем със ск.кутии на Авенсис няма.
А и за най-малкия шум не е редно да се отваря ск.кутия.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Lexus - Авенсиса тъкмо стана на 80х.км
За какви проверки, смени и т.н. ми разправяш?!?!?
Наистина не съм чел по форумите за проблемна ск.кутия, но явно на мен такава ми се е случила.
При смяната на двг масло на 75х.км преди 2 месеца им казах в сервиза да проверят маслото и в ск.кутия.
Не знам дали наистина са го проверявали тогава, но като диагностицираха проблема в сервиза, масло в ск.кутия имаше по нормата.
За дифа - имам такива съмнения, че малко прибързах със смяната ама нейсе
Не знам дали заради лоша заводска центровка или нещо друго, но зъбите бяха доста неравномерно износени до границата на циментацията.
Относно 'малкия' шум - шума от лагера не беше малък, а и след като видях лагера се убедих, че въобще не съм прибързал...
А тъй-като с Авенсиса вече се опарих, затова се замислям за друга марка, с кола в този клас.


За какви проверки, смени и т.н. ми разправяш?!?!?
Наистина не съм чел по форумите за проблемна ск.кутия, но явно на мен такава ми се е случила.
При смяната на двг масло на 75х.км преди 2 месеца им казах в сервиза да проверят маслото и в ск.кутия.
Не знам дали наистина са го проверявали тогава, но като диагностицираха проблема в сервиза, масло в ск.кутия имаше по нормата.
За дифа - имам такива съмнения, че малко прибързах със смяната ама нейсе

Относно 'малкия' шум - шума от лагера не беше малък, а и след като видях лагера се убедих, че въобще не съм прибързал...
А тъй-като с Авенсиса вече се опарих, затова се замислям за друга марка, с кола в този клас.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
Бих добавил и Нисан Примера. А от тези коли всяка е безпроблемна докато не си го помислиш, после се заема дяволаLEXUS написа:Toyota Avensis,Mazda 6,Honda Accord-това са най-здравите коли в този клас.Която и да вземеш,няма да сбъркаш.
...

Иначе в страните с най-ужасни пътища /Азия, Африка/ съм виждал да карат само Тойота и по малко Нисан и Митсубиши. Нито Хонда, ни Мазда. А за другите само инцидентно. Не те съветвам да загърбваш Тойота, ама ти си знаеш
Toyota Avensis AT221 7A-FE
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Та така - излязох от бокса със сменен диференциал и лагер.
По звука ми се струва, че стария лагер има единично нараняване по вътрешния пръстен ..
Стария диференциал има доста големи луфтове на зъбчатките, които са към полуоските (аксиално зъбчатките се преместват около 0.8- 1.0мм).
Някой има ли идея от какво може да се е получило такова износване за само 80х.км.....
Маслото е проверявано...
По звука ми се струва, че стария лагер има единично нараняване по вътрешния пръстен ..
Стария диференциал има доста големи луфтове на зъбчатките, които са към полуоските (аксиално зъбчатките се преместват около 0.8- 1.0мм).
Някой има ли идея от какво може да се е получило такова износване за само 80х.км.....
Маслото е проверявано...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта