Тойота RAV 4

sauber
Мнения: 1
Регистриран на: 06 Яну 2008 12:21

Тойота RAV 4

Мнение от sauber » 06 Яну 2008 12:26

Здравейте ! ! !

Интересува ме, информацията която можете да ми дадете за Тойота RAV 4. Става въпрос за по старичката версия, тези който са 94- 00 година. Как съм от към ходова част, двигател ? Забележки и слаби места ? От коя година бихте препоръчали и с какъв двигател точно ?

Блгодаря предварително...

С уважение Александър Добрев :)

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Re: Тойота RAV 4

Мнение от diver » 06 Яну 2008 13:27

sauber написа:...От коя година бихте препоръчали и с какъв двигател точно
Доколкото знам, тази е само с 2000/16в бензин, та от към двигатели нямаш избор. По думите на разбирачи като проходимост е по-добре спрямо последната, но е далеч от оффроуд машина. Аз съм карал само старата, и на една Витошка полянка с тревица, бая зор видя;) Здрава безпроблемна паркетка. Мисля, че конкретна година няма, щото си зависи от предишния душманин. Кола 94 може да е в по-добро състояние от кола 2000г. За тва търпеливичко гледаш, някъде седи и те чака ;)
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

to6to
Мнения: 2
Регистриран на: 07 Яну 2008 20:49

Мнение от to6to » 07 Яну 2008 20:58

И аз се чудя за едно рав-че 98г дългата база и прочетах всичко по темата и никои не казва постоянно ли е зацепено 4х4-то или само като превърти??? Ако някой знае мерси предварително! А и имат ли наистина тия от 98-ма блокаж?

getsov
Мнения: 3
Регистриран на: 06 Ное 2007 10:06

Мнение от getsov » 14 Яну 2008 21:28

to6to написа:И аз се чудя за едно рав-че 98г дългата база и прочетах всичко по темата и никои не казва постоянно ли е зацепено 4х4-то или само като превърти??? Ако някой знае мерси предварително! А и имат ли наистина тия от 98-ма блокаж?
Моделите с ръчна СК имат ел блокаж на средния диф.
системата е Symmetrical AWD. Мисля, че при нужда прехвърля въртящ момент на задните колела, чрез вискомуфа.
Ако греша, нека някой ме поправи

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 14 Яну 2008 22:34

to6to написа:И аз се чудя за едно рав-че 98г дългата база и прочетах всичко по темата и никои не казва постоянно ли е зацепено 4х4-то или само като превърти??? Ако някой знае мерси предварително! А и имат ли наистина тия от 98-ма блокаж?
Зацепено е постоянно, чрез виско-муфа. Това означава, че докато скоростта на въртене на предния и задния диференциали е еднаква, предните колела са двигателни, а задните се въртят паразитно, т.е. разпределението на въртящия момент е прибл. 100% отпред, 0% отзад. Казвам приблизително, защото все пак минимално усилие се предава и през виско-муфата. В момента, когато предните колела пробоксуват, скоростите на двата диференциала стават различни и виско-муфата сработва (представи си два диска, намазани с мед, на една ос, които се трият един срещу друг). Тогава до 50% от въртящия момент може да се предаде на задния диференциал, респ. задните колела.
Дори и да има заключване на средния диференциал(виско-муфата), ако и двата диференциала (предния и задния) са 'отворени', то колата ще закъса, ако две от страничните колела боксуват. Има някои модели с LSD заден диференциал (опция), те биха могли да издрапат в тази ситуация.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Яну 2008 09:33

РАВ-ката има заключване на средния диференциал. В инструкцията на новата равка пише, че заключва 60% / 40% предни/задни.
На старата съм закъсвал при диагонално преминаване на голям ров - по една гума от всеки мост се въртеше във въздуха....
Но не знам на новата с тракшън контрол дали не се решава въпроса 'по втория начин' - тракшъна да се опита да изравни скоростите на колелетата по мостове....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 15 Яну 2008 14:19

slowtraveler написа:На старата съм закъсвал при диагонално преминаване на голям ров - по една гума от всеки мост се въртеше във въздуха...
Това е по-скоро проблем на липсата на цели мостове и рама, но си е така - едно предно и едно задно колело 'в калта' и си дотам, дори и със заключен централен диференциал
slowtraveler написа:Но не знам на новата с тракшън контрол дали не се решава въпроса 'по втория начин' - тракшъна да се опита да изравни скоростите на колелетата по мостове....
Точно така е подходено - скоростите на различните колела се следят непрекъснато и се регулират с индивидуално усилие на всеки спирачен апарат.

ВладиЧ
Мнения: 24
Регистриран на: 20 Ное 2007 09:27
Местоположение: Пазарджик

Мнение от ВладиЧ » 15 Яну 2008 18:15

При новите коли се използват разни "хитрости" за измъкване от заседналото положение. Защото при двигателни две колела ( без значение предни, или задни) едното тегли, а другото е водимо. При 4х4 едно тегли отзад и едно отпред. Или на нормална предавка тегли едно колело, а на 4х4 теглят две колела. Това че е 4х4 не значи че теглят и четирите колела... И когато точно тези две теглещи колела от схемата 4х4 увиснат във въздуха и нямат сцепление тогава и колата "увисва". :help: И точно тогава влизат в сила разни "хитри" електронни и механични системи и блокажи за да те измъкнат. biggrin.gif
За който ги има в колата си разбира се.wink.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта