TM-ауто са бездарници

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
djibri
Мнения: 18
Регистриран на: 30 Окт 2007 21:05

TM-ауто са бездарници

Мнение от djibri » 22 Дек 2007 19:18

Как може да съществува толкова скапам сервиз като този на ТМ-ауто? Оставих си колата за боядисване на предния капак и тавана, защото имаше драскотини по тях, и ми я върнаха в 5пъти по-лошо състояние-като са я боядисвали изглежда не са я измили явно, защото под боята имаше прашинки, отделно колата беше изцапана с някакво бяло вещество, което не се мие, а и са ми цепнали кожата на волана. Също така не разбирам след като ти връщат колата от сервиз, как могат да ти е върнат мръсна? Сигърно, за да не видиш колко зле са я направили.
След тва им е върнах, за да оправат забележките. Върнаха ми я със счупена щипчица на лайсната на покрива, с петната и с одраскания волан. Приемчика ми каза, че петната и драскотината по волана може да не са от тях. МОЖЕ, АМА СА!
Плюс тва треа да имаш железни нерви, за да отидеш в сервиза на ТМ-ауто. Чакаш приемчиците по 100часа...
Писна ми да се занимавам с тия идиоти.

А! Да питам дали ви дрънчат пласмасите в новите короли? Щот на мен ми вибрират и ми късат нервите? А ако отида в ТМ-ауто и ги питам тия ще ми развиват теории, че това е нормално. mad.gif
С две думи ТМ-ауто са гадни византиици.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 22 Дек 2007 19:40

Знаеш ли ,с тоя номер"ама може преди да е било еди как си" се опита един некадърен приемчик да ме прави на луд,но набързо му изясних,че щом не са проверили при приемането на колата дали е така или не ,проблемът е техен.Големи оплаквания правя в Тм-Ауто при лошо обслужване и трябва да знаеш,че ако продължава някой бездарен приемчик да те надговаря,ме викни мен smile.gif /шегувам се/.Има принципни положения,при които не може да се спори,а те се опитват.Ако продължава да те дразни някой бездарен приемчик/там всичките са такива/ ,просто попълни една анкетка за качеството на обслужването и я пусни в кутията,от отдела за контрол на качеството ще ти се обадят и ще изясните въпроса.А това със скърцащите пластмаси не е нормално,но там нещата са по-сложни ,докато се намери къде скърца ,може да ти я разкърцат повече според мен ,при сглобяването на пластмасите.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

djibri
Мнения: 18
Регистриран на: 30 Окт 2007 21:05

Мнение от djibri » 22 Дек 2007 19:47

То аз горе долу знам от къде скърцат; ама четох в сервизната книжка, че било нормално да има шумове. Те тия се застраховат да не се занимават. Ама колко съм бесен. Да си първи по продажба и да имаш най-скапания сервиз, който побира 5коли, това не е нормално. Мислех, че тоя на Пежо е скапан, ама тия са на светлинни години зад тях.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 22 Дек 2007 19:59

Ne,v Sofia France Auto/Пежо/ са МНОГО по-зле,имам опит и с тях,отделно,че пежата нямат оправия-колкото повече ги правиш,толкова повече се чупят,и в Пежо сервиза казват,че всичко е нормално,защото едно че са неадърни,и второ,че са вдигнали ръце от тия пежа.В Тм-Ауто се събират поне 6-7 коли,докато в Пежо в люлин само 4-5. Изобщо ТМ-Ауто са много по-напред от СФА и работят по-западняшки,в СФа люлин все едно съм в някакъв стол,а горе кафето им е като училищна лафка,в ТМ-Ауто се чувствам наистина комфортно в шоурума и кафето.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

djibri
Мнения: 18
Регистриран на: 30 Окт 2007 21:05

Мнение от djibri » 22 Дек 2007 20:08

Предпочитам да не се чувствам удобно в кафето, а в колата ми! Иначе със СФА не съм брал толкова проблеми, колкото с ТМ. От август до сега съм ходил при тия идиоти поне 10пъти и то заради тях. Не стига, че ми дадоха и колата с дефектна броня.

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 22 Дек 2007 20:15

оплаквания от некадърници--на самите некадърици са само загуба на време,,,ако имаха желание-щяха да имат нужния контрол над персонала....а театър-как са взели мерки,колко ги е грижа за отношението към вас и подобнни демагогий,,минаваха преди 2-3 години,,,

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 22 Дек 2007 20:57

Не е така,за да има контрол на качеството на обслужването ,трябва да има елемента "обратна връзка",защото ръководството не може 12 часа да стои и да гледа как работят приемчиците,дори това да стане приемчиците ще са крайно любезни,но по-интересно е друго-как се допускат на работа приемчици,които са незапознати с това,с което се занимават,технически боси,боси по отношение на модели и резервни части и т.н..Това е голямата загадка за мен и грешка на ТМ-Ауто,както и на повечето официални представители на марки.Много хора не са си на мястото и получават заплати без да си вършат квалитетно работата и без клиентите да са доволни от обслужването,коете с две думи е бавно и некомпетентно-все пак за да станеш приемчик или дилър не е необходимо единствено да умееш да боравиш с компютър,както и не е необходимо задължително условие да имаш техн.образование,за да можеш да вършиш тази работа,любезността пък от друга страна е до характер и възпитание.Друг е въпросът обаче,че има множество клиенти от типа"пречи ми главата" и приказват пълни глупости на приемчиците или имат неоснователни искания,или са безкрайно нахални и невъзпитани.
Главният въпрос обаче е това ,че в ТМ-Ауто системата"обратна връзка" работи и клиентът винаги може да изкаже незадоволството си от всичко свързано с взаимоотношенията "клиент-сервиз-сервизно обслужване" ,нещо ,което в Пежо СФА не съм забелязъл.Така че този елемент от работата по установяване на качествено обслужване,който е много важен , в Тойота работи,другият елемент с набирането на некомпетентен персонал/приемчици,дилъри/,които имат пряк досег с клиента ,в ТМ-Ауто,и не само там, не работи и остава нерешен.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 22 Дек 2007 21:51

LEXUS написа:Не е така,за да има контрол на качеството на обслужването ,трябва да има елемента "обратна връзка",защото ръководството не може 12 часа да стои и да гледа как работят приемчиците,дори това да стане приемчиците ще са крайно любезни,но по-интересно е друго-как се допускат на работа приемчици,които са незапознати с това,с което се занимават,технически боси,боси по отношение на модели и резервни части и т.н..Това е голямата загадка за мен и грешка на ТМ-Ауто,както и на повечето официални представители на марки.Много хора не са си на мястото и получават заплати без да си вършат квалитетно работата и без клиентите да са доволни от обслужването,коете с две думи е бавно и некомпетентно-все пак за да станеш приемчик или дилър не е необходимо единствено да умееш да боравиш с компютър,както и не е необходимо задължително условие да имаш техн.образование,за да можеш да вършиш тази работа,любезността пък от друга страна е до характер и възпитание.Друг е въпросът обаче,че има множество клиенти от типа"пречи ми главата" и приказват пълни глупости на приемчиците или имат неоснователни искания,или са безкрайно нахални и невъзпитани.
Главният въпрос обаче е това ,че в ТМ-Ауто системата"обратна връзка" работи и клиентът винаги може да изкаже незадоволството си от всичко свързано с взаимоотношенията "клиент-сервиз-сервизно обслужване" ,нещо ,което в Пежо СФА не съм забелязъл.Така че този елемент от работата по установяване на качествено обслужване,който е много важен , в Тойота работи,другият елемент с набирането на некомпетентен персонал/приемчици,дилъри/,които имат пряк досег с клиента ,в ТМ-Ауто,и не само там, не работи и остава нерешен.
усещаш ли логичен дисбаланс между първото изречение и останалия текст??
..има два типа обратна връзка,,,едната която е част от вътрешни проверки, наблюдение, анкети,периодичен контакт с клиенти и корекция на неудобствата----тоест някаква воля..
и друг тип обратна връзка--с терапевтична насоченост-,когато се оплачеш да да ти се извинят,,да ти кажат че служителя е санкциониран,и да получиш някакъв символичен бонус....

честа практика при най дребния бизнес е служителя който ти маха главата да дава другия си номер на телефона,,,след което да ти се представя за шеф,,и да уволнява,санкционира и прочие -виртуално:)

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 23 Дек 2007 00:15

Логически дисбаланс не може да има,защото в текста съм се опитал с няколко изречения да кажа за най-фрапантните и набиващи се в очи плюсове и минуси на начина на обслужване на клиентите в тм-ауто.Щом според теб има 2 типа "обратна връзка" и първият тип е "вътрешни проверки, наблюдение, анкети,периодичен контакт с клиенти и корекция на неудобствата----тоест някаква воля.."- тази обратна връзка е на лице в ТМ-Ауто-важните анкети,периодичен контакт с клиентите и старанието за корекция на неудобствата също съществуват. Във втория тип обратна връзка,нравствения,също не виждам нищо лошо,напротив,той е необходим път към установяване на качеството в обслужването и задоволеността на клиентите.Големият проблем остава в част от така наречения от теб 1-ви тип "обратна връзка"и то не толкова в проверките и наблюденията,а в самото набиране на качествен персонал,т.е не да наемеш некомпетентен персонал,който да се опитваш да контролираш и коригираш,а просто по-сериозно да се наема този персонал,за да бъде на ниво и да не се налага да бъде толкова контролиран или проверяван.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 23 Дек 2007 03:27

направо паднах от смях(колегата да не се обиди, напълно му съчувствам за злополуката с тях) порсто е НЕЛЕПО... wacko.gif ... точно ТМ спечелиха някаква награда от конкурс за боядисване м/у сервизите на предстарителите на различните марки... wacko.gif .... наградата, която птредставлява "златен" бояджийски пистолет от тва състезание седи в една витрина, където са изложени разни тениски и шапки вдъното в дясно от главния вход....за да не помислите че си измислям.... :whistle: biggrin.gif

а сега малко теория.... има наука наречена СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛВНСКИ КОНРОЛ, където е обяснено какво е тва животно КОНТРОЛА (и има ли то почва у нас)... в нея има едни т.нар. БАЛАНСИРАНИ КАРТИ :
Основното предназначение на Balanced Scorecard като инструмент за измерване е да представи характеристиките на всички съществени фактори, от които зависи успеха на компанията . Преодоляването на недостатъчността на финансовото измерване се предлага да бъде постигнато като състоянието и развитието на компаниите се разглеждат, съответно измерват в четири аспекта :

· Финанси. Ръст, доходност и риск, разглеждани от позицията на акционера.
· Потребители. Създаване на допълнителна стойност и разнообразие за потребителите.
· Вътрешни бизнес процеси. Важни направления в развитието на бизнес процесите, водещи до удовлетворяване изискванията на акционерите и потребителите.
· Получаване на знания и по-нататъшно развитие. Приоритетни направления за създаване на благоприятен вътрешноорганизационен климат за перспективни структурни промени, внедряване на новости и по-нататъшно развитие [Kaplan, Norton; 2001].

За всеки от тези четири аспекта се дефинират 5-10 показателя, чрез които да се осъществява измерването. Показателите могат да имат както финансов, така и нефинансов (материален и нематериален) характер. По този начин състоянието и развитието на компаниите се представят по-цялостно и балансирано, а не само чрез постигнатите резултативни финансови показатели (Фиг.1).
Обобщаването на опита от внедряването на Balanced Scorecard през първите пет години от тяхната разработка показва,че оптималното количество на включените в тях показатели е около 23-25, като ориентировъчното им разпределение е както следва:

· Финанси – 5 показателя (22%);
· Потребители – 5 показателя – 22%;
· Вътрешни бизнес процеси – от 8 до 10 показателя (34%);
· Обучение и развитие – 5 показателя (22%) [Kaplan, Norton; 2001].

мисля че схванахте накъде ми тече мисълта...просто без да даваш не получаваш. На всички ни е ясно че в ТМ тези неща са табу и искат само да ни дерат кожите и да печелят...както е почти навсякъде в България за съжаление :help:

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 23 Дек 2007 13:26

митоко,,,аз съм тъпо копеле брат,,,не можа ли малко повече да го офлюонгаш?:)

незадълбочено до разбрах така- колкото повече показателя- толко по малко процентно значение има дали клиентите са доволни???

аз лично го карам на битова практика-- правя забелешка там където мисля че грешката е неволна, слъчайна,,където мисля да се върна и друг път, и където има шанс да бъда чут и ще спестя на фирмата и друг клиент същото неудобство...

там където само ще ме премятат,нямат воля за промени,ще се опитат да ме излъжат вежливо--- просто си излизам с усмивка и не се връщам

Аватар
boikovz
Мнения: 105
Регистриран на: 20 Юли 2007 17:55
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от boikovz » 23 Дек 2007 14:46

Лично мое мнение: Много често в БГ се назначават хора на работа без опит, познания и образование за професията която се изисква. Много често тези хора се назначават чрез познат, приятел, роднина. Дори и на много ниски постове те са със самочувствието че са велики, недосегаеми и най-важното знаещи (защото са на този пост). Когато отиде някой клиент и се оплаче (това означава че той не си е свършил работата) същият този служител показва самочувсвтието си на всезнаещ и се опитва да изкара клиента некадърник, превишаващ правата си, неразбиращ. Другото е че все още се шири разбирането: като работя за толкова малко пари да не мислите че ще си свърша работата както трябва.
Със сервиза на ТМ Ауто не съм имал контакти за сега. От дилъра от който купих колите съм доволен, това което се искаше от него си го свърши и то навреме. Например когато реших да регистрирам колата си сам пред КАТ той ми осигури необходимите документи. Оказа се че липсва някакъв договор между фирмата вносител и фирмата продавач (Балкан Ауто и ТМ Ауто) обадих му се и човека пристигна в КАТ и ми донесе документа след 30 мин. Да, глупаво е да не ми е дал този документ още в началото, но поне си поправи грешката без да иска от мен аз да се връщам в ТМ Ауто.
Мнението ми е че трябва за всяко нещо което смятаме че не е както трябва да се оплачем писмено до мениджмънта на фирмата, защото когато отидеш и се караш с този който не си е свършил работата ефекта е нулев, само дето си си попилял нервите. Трябва тези хора дето не са си свършили работата за която им е платено да си получат наказанието, за да разберат, че следващият път когато го направят пак ще им бръкнат в джоба например. Но да не забравяме че в БГ много често работещите механизми в нормалните държави невървят.
(Пак казвам, това е лично мое мнение).
Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i, MMT, Sol, 2007

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 23 Дек 2007 16:24

rudolf написа:митоко,,,аз съм тъпо копеле брат,,,не можа ли малко повече да го офлюонгаш?:)

незадълбочено до разбрах така- колкото повече показателя- толко по малко процентно значение има дали клиентите са доволни???

аз лично го карам на битова практика-- правя забелешка там където мисля че грешката е неволна, слъчайна,,където мисля да се върна и друг път, и където има шанс да бъда чут и ще спестя на фирмата и друг клиент същото неудобство...

там където само ще ме премятат,нямат воля за промени,ще се опитат да ме излъжат вежливо--- просто си излизам с усмивка и не се връщам
не си такъв unsure.gif ... обяснявам просто: основното е че колкото са ПО-ДОВОЛНИ клиентите по-голям е финансовият резултат (печалбата) . А за да са доволни КЛИЕНТИТЕ трявбва вътрешните бизнес процеси да са по-добри. А за да са по-добри вътрешните бизнес процеси трябва ПЕСОНАЛА СЕ ОБУЧАВА И РАЗВИВА. :thumbsup:

на най-ниското ниво на йерархия трябва да се обърне най-много внимание (ОБУЧЕНИЕ) защото от ПРИЕМЧИКА тръгва цялата работа нагоре по веригата и като той се издъни се дъни и цялата фирма... ако приемчиците работят на % а не на твърда заплата какво ще стане споредс ВАС ???

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 23 Дек 2007 16:54

mitoko написа:
rudolf написа:митоко,,,аз съм тъпо копеле брат,,,не можа ли малко повече да го офлюонгаш?:)

незадълбочено до разбрах така- колкото повече показателя- толко по малко процентно значение има дали клиентите са доволни???

аз лично го карам на битова практика-- правя забелешка там където мисля че грешката е неволна, слъчайна,,където мисля да се върна и друг път, и където има шанс да бъда чут и ще спестя на фирмата и друг клиент същото неудобство...

там където само ще ме премятат,нямат воля за промени,ще се опитат да ме излъжат вежливо--- просто си излизам с усмивка и не се връщам
не си такъв unsure.gif ... обяснявам просто: основното е че колкото са ПО-ДОВОЛНИ клиентите по-голям е финансовият резултат (печалбата) . А за да са доволни КЛИЕНТИТЕ трявбва вътрешните бизнес процеси да са по-добри. А за да са по-добри вътрешните бизнес процеси трябва ПЕСОНАЛА СЕ ОБУЧАВА И РАЗВИВА. :thumbsup:

на най-ниското ниво на йерархия трябва да се обърне най-много внимание (ОБУЧЕНИЕ) защото от ПРИЕМЧИКА тръгва цялата работа нагоре по веригата и като той се издъни се дъни и цялата фирма... ако приемчиците работят на % а не на твърда заплата какво ще стане споредс ВАС ???
аз писах едно писмо до тойота относно бъгарския пазар и тмауто...именно затова в него съм обърнал внимание че в връзка с влизането ни в евросъюза и увеличанване на чуждестраните капитали, българия е в процес на осъвременяване на автопарка, с тенденция към увеличаване продажбите на нови автомобили...това съчетано с качеството и традицийте на фирмата тойота неминуемо води до увеличение на продажбите и в бг,,,но благодарение на фирмената политика,или липса на такава---за мен това увеличение е съвсем недостатъчно с потенциала и ресурса с който тойота разполага....благодарение на вносители като тм-ауто от десетилетие японските автомобили се ползват с името--много качествени,много всичко--но липса или прекалено високи цени на консумативи ,информация и части,,и връщане на собствениците в ерата,,когато ангажираш роднини и познати да ти мъкнат железа по куфарите,,,

Аватар
Tailun
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Яну 2008 07:27

Мнение от Tailun » 16 Яну 2008 09:17

Зарежете ги тия кожодери, не само, че не разбират , особено от електрониката, но и се правят на всезнайковци, дори един приемчик ме посъветва да си намеря по-добър майстор от тези там.
Имам авенсис от 2005г - имах скъсан спирален кабел, и трябваше да сменям фарове, защото предишния собственик сложил по-мощни крушки и набръчкал рефлекторите - от тях купех само кабела, а равносметката след ремонта е, че ми излезе 1500 лв по-евтино, отколкото, ако го бях правил при тях.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта