направо паднах от смях(колегата да не се обиди, напълно му съчувствам за злополуката с тях) порсто е НЕЛЕПО...

... точно ТМ спечелиха някаква награда от конкурс за боядисване м/у сервизите на предстарителите на различните марки...

.... наградата, която птредставлява "златен" бояджийски пистолет от тва състезание седи в една витрина, където са изложени разни тениски и шапки вдъното в дясно от главния вход....за да не помислите че си измислям....

biggrin.gif
а сега малко теория.... има наука наречена СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛВНСКИ КОНРОЛ, където е обяснено какво е тва животно КОНТРОЛА (и има ли то почва у нас)... в нея има едни т.нар. БАЛАНСИРАНИ КАРТИ :
Основното предназначение на Balanced Scorecard като инструмент за измерване е да представи характеристиките на всички съществени фактори, от които зависи
успеха на компанията . Преодоляването на недостатъчността на финансовото измерване се предлага да бъде постигнато като състоянието и развитието на компаниите се разглеждат, съответно измерват в четири аспекта :
· Финанси. Ръст, доходност и риск, разглеждани от позицията на акционера.
· Потребители. Създаване на допълнителна стойност и разнообразие за потребителите.
· Вътрешни бизнес процеси. Важни направления в развитието на бизнес процесите, водещи до удовлетворяване изискванията на акционерите и потребителите.
· Получаване на знания и по-нататъшно развитие. Приоритетни направления за създаване на благоприятен вътрешноорганизационен климат за перспективни структурни промени, внедряване на новости и по-нататъшно развитие [Kaplan, Norton; 2001].
За всеки от тези четири аспекта се дефинират 5-10 показателя, чрез които да се осъществява измерването. Показателите могат да имат както финансов, така и нефинансов (материален и нематериален) характер. По този начин състоянието и развитието на компаниите се представят по-цялостно и балансирано, а не само чрез постигнатите резултативни финансови показатели (Фиг.1).
Обобщаването на опита от внедряването на Balanced Scorecard през първите пет години от тяхната разработка показва,че оптималното количество на включените в тях показатели е около 23-25, като ориентировъчното им разпределение е както следва:
· Финанси – 5 показателя (22%);
· Потребители – 5 показателя – 22%;
· Вътрешни бизнес процеси – от 8 до 10 показателя (34%);
· Обучение и развитие – 5 показателя (22%) [Kaplan, Norton; 2001].
мисля че схванахте накъде ми тече мисълта...просто без да даваш не получаваш. На всички ни е ясно че в ТМ тези неща са табу и искат само да ни дерат кожите и да печелят...както е почти навсякъде в България за съжаление
