Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Тинк
Мнения: 289
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 28 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от Тинк » 31 Юли 2025 19:14

Jony написа: 31 Юли 2025 10:00 Моля дайте съвет или човек който може да разреши проблема!
Прилича на SCV клапан.
Най-лесния начин да разбереш (щото новия клапан струва около 300+ лв) е да намериш друга подобна Тойота, сваляте неговия клапан, пробвате дали работи и ако работи, значи клапана ти е за смяна. Не се опитвай да го чистиш, отпушваш и т.н. - не става. Купуваш нов и сменяш. Може и сам, ако не те мързи, не е много сложно. :thumbsup:
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Тинк
Мнения: 289
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 28 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от Тинк » 01 Авг 2025 10:20

Jony, другия вариант е скачаш в дълбокото, купуваш клапана и сменяш. Рискуваш 300 лв, но това е положението. Това е само ако няма откъде да намериш кола със съвместим двигател, откъдето да вземете клапана за проба на твоя двигател.
Все пак това е 22 годишна кола, а такива работни детайли са консуматив, няма как да карат по 1 млн. километра / 50 години. Сиреч дори и да е нещо друго, загубата не е голяма, защото така или иначе сегашния клапан е в края на живота си. Но съм 70% уверен, че е SCV. И моята така палеше от втория път, после от третия и накрая почна хич да не пали. tooth.gif Сменихме клапана и всичко се оправи. cool.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
mapamop
Мнения: 5610
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 180 пъти
Получена  благодарност: 698 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от mapamop » 01 Авг 2025 12:54

Jony написа: 31 Юли 2025 10:00 двигател D4D 2.0.116к.
Тинк написа: 01 Авг 2025 10:20 купуваш клапана и сменяш
Според ревизията на помпата, клапана може да е един, но може и да са два (комплект). Имам бегъл спомен че само клапан за 1CD-FTV (2.0D4D/116h.p.) не се предлага като ремонтен комплект, а единствено цяла помпа. И цената ѝ е сериозна, дори на афтърмаркет марките, и ремаркетираните. Говоря за цена между 1000 и 2500 лева, според зависи къде се гледат цени.
Клапан/и има и в чевения китайски сайт, Амазон, йБей но са "китайски китайци" и са съмнителни дълготрайност и поведение.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Тинк
Мнения: 289
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 28 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от Тинк » 01 Авг 2025 13:44

mapamop написа: 01 Авг 2025 12:54 Според ревизията на помпата, клапана може да е един, но може и да са два (комплект).
SCV клапана е един, но по-старите помпи са с два комплекта бутала (плунжери). Така поне твърди този беларусенец. tongue.gif
По-конкретно за това на 5:40 от видеото.


mapamop написа: 01 Авг 2025 12:54 а единствено цяла помпа. И цената ѝ е сериозна, дори на афтърмаркет марките, и ремаркетираните. Говоря за цена между 1000 и 2500 лева, според зависи къде се гледат цени.
Значи тогава от някоя морга за 200-250 лв. rolleyes.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
mapamop
Мнения: 5610
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 180 пъти
Получена  благодарност: 698 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от mapamop » 01 Авг 2025 15:12

Тинк написа: 01 Авг 2025 13:44 някоя морга за 200-250
Която ще работи също толкова...зле. Предвид че и тя ще е на 20-25 години не знам какви са очакванията. Или ще работи 2-3 месеца примерно и после пак с мизериите. За проба изглежда допустимо, но не и за дългосрочна употреба.
Пак да ти кажа че по каталог 116 коня са ми излизали помпи и със два и със един клапан. Не знам каква е зависимостта, но съм виждал и двата варианта на помпата. Затова първо се гледа какво има в коша на мотора, след това се гледат номерата по каталозите, и чак след това се купува помпа.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
ico1
Мнения: 417
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 66 пъти
Получена  благодарност: 69 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от ico1 » 01 Авг 2025 20:57

Този мотор на РАВ4-ХА20 е с два клапана имах такава и това беше единственото нещо сменено по нея.На Версото пак е 116 коня но е с един клапан не знам какъв е кода на мотора.
Последно промяна от ico1 на 02 Авг 2025 10:42, променено общо 1 път.
LEXUS RX450hl

Аватар
TATI
Мнения: 3115
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 198 пъти
Обратна връзка:

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от TATI » 01 Авг 2025 22:50

И къде в темата се говори за РАВ?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

bogdandimitrov
Мнения: 3
Регистриран на: 03 Дек 2025 09:38
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2004 D4D E120

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от bogdandimitrov » 03 Дек 2025 10:08

Здравейте колеги,
Същия проблем с паленето. Toyota Corolla Hatchback 2004 D4D E120 90 к.с.
След зареждане на OMV запали трудно от 2-3 път. Зареждането може да е съвпадение с проблема, но може и да не е. Първото, което проверих е да не са ми сипали бензин - не.
Акумулатора е нов и върти достатъчно силно. Резервоара е сменен около месец преди да се появи проблема. Двама механици се връзваха с някакви скенери - няма грешки.
Според единия било ниско налягане в дюзите. Но проверката беше с отвиване на тръбопровода за високо налягане и оливане на двигателя с нафта. Не знам как точно премери колко точно е налягането!?
Според другия, беше горивен филтър, който смени с нов. После реши, че е от подкачващата мембрана над филтъра, защото не ставала твърда. След като стана твърда след няколко напомпвания - колата пак не пали.

Сменени са подгряващите свещи, защото се оказа, че работи само една, Не знам кога са изгорели, но никога не съм имал проблем с паленето, без значение колко е стояла колата и колко е студено навън.

В момента колата пали единствено със спрей за бърз старт, пръснат през въздуховода. Знам, че не е добре, но е единственото решение да си свърша някаква спешна работа или да я закарам до поредния майстор.
Според мен, a и чисто теоретично не стига гориво или достатъчно гориво до двигателя при стартиране. Но къде да търся и как да реша проблема не знам.

Тук сте писали за SCV клапан. Молбата ми ако може някой дами покаже къде точно се намира, за да мога да го покажа на следващия майстор :) или да ме насочи как да открия такъв клапан за моя двигател.

След като запали, колата работи нормално. Няма вибрации, няма пушеци и не е имало /на ГТП винаги е под нормата/, няма прекъсвания, има си нормална мощност и ускорение.

Изгледах всичко, което намерих за този проблем с подобни двигатели и така стигнах и до тази тема. До колкото можах сам, проверих релета и бушони, но са здрави.

Пиша Ви с надеждата някой да помогне бързо защото на 21.12.2025 ми предстои ГТП и няма как да мина със спрея. :)
Благодаря Ви предварително

Аватар
WoLF
Мнения: 3694
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 867 пъти
Получена  благодарност: 320 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от WoLF » 03 Дек 2025 11:51

Зареждането до горе ли беше и колко до горе? Има ли разлика в паленето ако капачката на резервоара е отвъртяна? Рейла си има начин да се мери bash.gif В София така ли няма някой полукъдърен да ти помогне?
Ако искаш питай колегата от форума с диагностиката, дали може да ти бъде полезен...
ИзображениеИзображениеИзображение

bogdandimitrov
Мнения: 3
Регистриран на: 03 Дек 2025 09:38
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2004 D4D E120

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от bogdandimitrov » 03 Дек 2025 13:30

Зареждането беше за 50 лв, обикновена нафта, както винаги. После реших, че може да има вода или друго и заредих 20 лв "по-луксозна" нафта от Лук Ойл. Сипах и някаква добавка за чистене Бардал, която беше за около 20 литра. Без промяна. След 2 седмици - сипах за още 70 лв /сега е малко над половината резервоар/ - пак лукс нафта, пак на Luk Oil - Все тая.
За номера с капачката се сетих и го пробвах - няма ефект. А можеше майстора да се сети примерно.
Както казах 2-ма се пробваха с диагностики - грешки няма.
Едно време имаше един лаф - Ток да та прибий, бензин да та удави - И неще да пали :D

Читави майстори сигурно има, ама за сега не попаднах на такъв.

gena_bs
Мнения: 1720
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 466 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от gena_bs » 03 Дек 2025 14:00

OMV май всичките са франчайз.
Лукоил тяхна бензиностанция или франчайз?
Тези добавки, без значение на производител, са като хомеопатията.
Money for nothing за собствено успокоение.

Ако е нямало никакви симптоми преди зареждането, сещай се къде е причината.
Доколкото ми е известно, SCV не се поврежда изведнъж.
Освен това, ако е от калпаво гориво, то е напълно възможно дюзите да са като минимум замърсени.

bogdandimitrov
Мнения: 3
Регистриран на: 03 Дек 2025 09:38
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2004 D4D E120

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2008 - Труден старт ?

Мнение от bogdandimitrov » 03 Дек 2025 14:36

Благодаря Ви за съпричастността.

Не знам дали бензиностанциите са франчайз и май това е по-скоро на късмет. В началото започнах с уговорката, че може и да е съвпадение - зареждането с появата на проблема.
Аз лично дори за кафе няма да спирам на точно тази бензиностанция в София, въпреки, че ми е най-удобна и я използвам от 8 години. Но това е лично решение, което не ми решава проблема.
Добавката я сипах точно за това - за лично успокоение и с още капка надежда. :)

Яд ме е защото, ще се окаже нещо малко. Но всички механици започват с - дюзи и горивна помпа. Добре, но ако допуснем, че проблема е в тях това ще оказва влияние и след като запали. Или ще пуши или ще тресе или няма да има мощност или ще прекъсва. А както казах, да чукна на дърво, след като запаля колата със спрей - няма никакви тревожни признаци. Нищо необичайно.

Писах тук защото темата е за подобен проблем и модификация на същия двигател, с надежда, че колегите преди мен които са питали, са си решили проблема и ще споделят къде и как. :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 2 госта