Здравейте колеги!
Преди две години купих на дъщеря ми Тойота Корола 1,6 бензин, 2006 г. Колата беше и все още е в много добро състояние. Дъщеря ми много си я харесва и с право, защото машинката се държи много добре. Не гори масло, няма ръжди, достатъчно бърза и на старт и на аутобан. С две думи читава кола е. След като я купихме на втория месец забелязах проблем. Капеше масло. Не много, но достатъчно за да ме притесни. Огледах внимателно двигателя с огледало, защото теча беше отзад и видях капка масло под обтегача на ангренажната верига. Добре, ясно си викам, ще го сваля и ще му сменя уплътнението. Четох, че при тоя двигател, както и при 1,8 бензин това се случва често. Свалих го, смених О - рингчето и го монтирах пак. Ефекта беше нулев. Смених го пак, като тоя път купих оригинален, японски О-ринг от Автосалон на Тойота. Дръжки! Капе си масло и толкоз. Свалих го пак. Намазах със силикон Дирко. Никакъв ефект! Смених целия обтегач с оригинален, японски плюс силикон. Не бате и не спира! Псувни, ядове и други такива колкото щеш! Измих двигателя, вдигам на подемник и гледам. Виждам, че продавача е омазал капака на веригата със силикон ама със шепата. Явно е знаел, че тече и го е наплескал за да продаде колата на добра цена без течове. А продавачът беше и автомонтьор на всичкото отгоре.Мислех си да отида и да му начупя тиквата ама се овладях някак си. Колата работеше като часовник и сега пак така си работи, та затова реших да търся сам решение без батални сцени. Реших да сваля капака на веригата и да го огледам за язви или пукнатини. Не вярвах вече, че тече от обтегача. Грабнахме се един ден със зет ми и свалихме капака. Много работа е. Казвам го за тия дето не са го правили. Слизат водна помпа, динамо, шайба на колянов вал, паразитна ролка, пистов ремък, обтегач на ремъка и куп болтове(слава Богу не скъсах нито един), текат антифриз и и масла, абе с две думи пълен цирк. Всичко това се прави почти само пипнешком щот мястото между капака и подкалника е около 5-7 сантиметра. Оглеждам капака. Нищо. Чист, гладка повърхност. Челото на двигателя същото. Никакви язви. Мама му стара си викам пак греда. Мажа силикон тънко и монтирам обратно с надеждичка, че ще се оправи с божията помощ. Когато монтирам паразитната ролка обаче ми светна лампата. За който не знае, тя се монтира с дълъг болт, който минава през нея, после през ухо на капака и се завинтва във второ ухо, което е на блока на двигателя. Между двете уши се поставя дистанционна втулка, която е дълга около 7-8 см. Тя се слага за да не се счупи ухото на капака при стягането и влиза плътно между двете уши. Плътно, плътно ама не искаше да влезе, а трябваше. От там я свалих и нямаше как да не иска да влезе на мястото си. И в тоз момент вдянах. Не знам по каква причина, но втулката идваше по-дълга с около милиметър, а може и по-малко. Стана ми ясно, че щом е била там, значи капака на веригата е нямало как да прилепне плътно, защото тая втулка не му позволява колкото и да го стягаш. Взех я леко на шмиргела, ама много леко, докато взе да влиза между ушите плътно без луфт, щото ако я скъся много можеше да се счупи ухото на капака. Стегнах болта и всичко останало и оставихме колата да стои една вечер да изсъхне добре новия силикон. Сутринта запалих. Вече почти година не капва и капка масло. Болтът на паразитната ролка е точно под обтегача на веригата и явно той е държал капака не добре прилепнал към блока. Течът както си и мислех не беше от обтегача, а от капака, но маслото е подлизвало и ме е заблуждавало, че тече от обтегача. Явно и продавача се е заблуждавал и виждайки се в чудо е напляскал една шепа силикон и ми е продал колата си. Жалко, че човека е уж професионален монтьор, а не е разбрал проблема. Както и да е, надявам се да съм бил полезен за някой. Не бързайте да си захвърляте колите. Пробвайте, четете, гледайте в YouTube, поизцапайте се, няма да съжалявате! Тая Тойота много си я обичам. Годините й са вече 19 обаче е пушка. Всичко по нея работи, на пътя е като осичка все още. Ускорява от 0 до 100 за десет секунди и половина и дай Боже така да е още някоя и друга година. Успех на всички и от мен да знаете, стара Тойота няма, има калпазани дето и нова да е я състаряват. Айде живи и здрави!
ТЕЧ НА МАСЛО ОТ ОБТЕГАЧ НА ВЕРИГА НА ТОЙОТА КОРОЛА 1,6 VVTI
- mapamop
- Мнения: 5596
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 179 пъти
- Получена благодарност: 695 пъти
ТЕЧ НА МАСЛО ОТ ОБТЕГАЧ НА ВЕРИГА НА ТОЙОТА КОРОЛА 1,6 VVTI
На капака на веригата има 2 втулки, които излизат навътре към коша на мотора. Не е трябвало да пилиш междинката, а да извадиш с винт, шайби и гайка тия втулки.
Оригиналният монтаж е със силикон. На над 10 години, комбинирано с горещото масло и жегата на самия мотор се е изпекъл и е станал на пластмаса, която се рони и остава по цедката на смукателя на маслената помпа и във масления филтър.
Спряло е да тече, защото от няма накъде сте сложили нов силикон, който вече уплътнява като свят.
Изчисти филтъра и самия маслен клапан на VVT-i механизма, и ако ти се занимава хвърли картера на земята, измий смукателя на маслената помпа и сложи нов силикон на картера.
Не ме питай откъде ги знам тия неща...
Ето ти картинка на въпросните втулки, вдясно на ушите, релативно на снимката:
Оригиналният монтаж е със силикон. На над 10 години, комбинирано с горещото масло и жегата на самия мотор се е изпекъл и е станал на пластмаса, която се рони и остава по цедката на смукателя на маслената помпа и във масления филтър.
Спряло е да тече, защото от няма накъде сте сложили нов силикон, който вече уплътнява като свят.
Изчисти филтъра и самия маслен клапан на VVT-i механизма, и ако ти се занимава хвърли картера на земята, измий смукателя на маслената помпа и сложи нов силикон на картера.
Не ме питай откъде ги знам тия неща...
Ето ти картинка на въпросните втулки, вдясно на ушите, релативно на снимката:
- Прикачени файлове
-
- 0-02-05-f66dfec1666a5b6f393f07a67c569897c83f36965df41431be66616dcd4d0b67_3f6b03d1.jpg (412.82 KiB) Преглеждано 23 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
Keryazov
- Мнения: 11
- Регистриран на: 19 Яну 2019 12:47
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота Корола Версо 1,6
- Получена благодарност: 9 пъти
ТЕЧ НА МАСЛО ОТ ОБТЕГАЧ НА ВЕРИГА НА ТОЙОТА КОРОЛА 1,6 VVTI
Не беше стар силикона, колега. Капака беше свалян. Вероятно продавача е сменял верига или нещо друго. Силикона беше червен и същия силикон беше размазан по корпуса на капака отвън. Втулки те си бяха ок. Цедките съм ги изчистил, просто не съм описал всичко. Между другото точно продавача първия път дойде да ми покаже как да освободя обтегача на веригата. Това дето ми го показа не ми се коментира. Тогава хабер нямах, че не се прави така. Бъркаше с кука, почукваше с малко чукче по веригата с една дълга отверка.... Абе колата си беше наредена за продаване. Ние още си имаме приказка с него. Той още работи в сервиз. На мен бързо ми минава. Бъзикам го сегиз тогиз и толкоз.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Оги и 3 госта