ТЕЧ НА МАСЛО ОТ ОБТЕГАЧ НА ВЕРИГА НА ТОЙОТА КОРОЛА 1,6 VVTI

Keryazov
Мнения: 10
Регистриран на: 19 Яну 2019 12:47
Местоположение: Германия
Автомобил: Тойота Корола Версо 1,6
Получена  благодарност: 8 пъти

ТЕЧ НА МАСЛО ОТ ОБТЕГАЧ НА ВЕРИГА НА ТОЙОТА КОРОЛА 1,6 VVTI

Мнение от Keryazov » 26 Ное 2025 03:29

Здравейте колеги!
Преди две години купих на дъщеря ми Тойота Корола 1,6 бензин, 2006 г. Колата беше и все още е в много добро състояние. Дъщеря ми много си я харесва и с право, защото машинката се държи много добре. Не гори масло, няма ръжди, достатъчно бърза и на старт и на аутобан. С две думи читава кола е. След като я купихме на втория месец забелязах проблем. Капеше масло. Не много, но достатъчно за да ме притесни. Огледах внимателно двигателя с огледало, защото теча беше отзад и видях капка масло под обтегача на ангренажната верига. Добре, ясно си викам, ще го сваля и ще му сменя уплътнението. Четох, че при тоя двигател, както и при 1,8 бензин това се случва често. Свалих го, смених О - рингчето и го монтирах пак. Ефекта беше нулев. Смених го пак, като тоя път купих оригинален, японски О-ринг от Автосалон на Тойота. Дръжки! Капе си масло и толкоз. Свалих го пак. Намазах със силикон Дирко. Никакъв ефект! Смених целия обтегач с оригинален, японски плюс силикон. Не бате и не спира! Псувни, ядове и други такива колкото щеш! Измих двигателя, вдигам на подемник и гледам. Виждам, че продавача е омазал капака на веригата със силикон ама със шепата. Явно е знаел, че тече и го е наплескал за да продаде колата на добра цена без течове. А продавачът беше и автомонтьор на всичкото отгоре.Мислех си да отида и да му начупя тиквата ама се овладях някак си. Колата работеше като часовник и сега пак така си работи, та затова реших да търся сам решение без батални сцени. Реших да сваля капака на веригата и да го огледам за язви или пукнатини. Не вярвах вече, че тече от обтегача. Грабнахме се един ден със зет ми и свалихме капака. Много работа е. Казвам го за тия дето не са го правили. Слизат водна помпа, динамо, шайба на колянов вал, паразитна ролка, пистов ремък, обтегач на ремъка и куп болтове(слава Богу не скъсах нито един), текат антифриз и и масла, абе с две думи пълен цирк. Всичко това се прави почти само пипнешком щот мястото между капака и подкалника е около 5-7 сантиметра. Оглеждам капака. Нищо. Чист, гладка повърхност. Челото на двигателя същото. Никакви язви. Мама му стара си викам пак греда. Мажа силикон тънко и монтирам обратно с надеждичка, че ще се оправи с божията помощ. Когато монтирам паразитната ролка обаче ми светна лампата. За който не знае, тя се монтира с дълъг болт, който минава през нея, после през ухо на капака и се завинтва във второ ухо, което е на блока на двигателя. Между двете уши се поставя дистанционна втулка, която е дълга около 7-8 см. Тя се слага за да не се счупи ухото на капака при стягането и влиза плътно между двете уши. Плътно, плътно ама не искаше да влезе, а трябваше. От там я свалих и нямаше как да не иска да влезе на мястото си. И в тоз момент вдянах. Не знам по каква причина, но втулката идваше по-дълга с около милиметър, а може и по-малко. Стана ми ясно, че щом е била там, значи капака на веригата е нямало как да прилепне плътно, защото тая втулка не му позволява колкото и да го стягаш. Взех я леко на шмиргела, ама много леко, докато взе да влиза между ушите плътно без луфт, щото ако я скъся много можеше да се счупи ухото на капака. Стегнах болта и всичко останало и оставихме колата да стои една вечер да изсъхне добре новия силикон. Сутринта запалих. Вече почти година не капва и капка масло. Болтът на паразитната ролка е точно под обтегача на веригата и явно той е държал капака не добре прилепнал към блока. Течът както си и мислех не беше от обтегача, а от капака, но маслото е подлизвало и ме е заблуждавало, че тече от обтегача. Явно и продавача се е заблуждавал и виждайки се в чудо е напляскал една шепа силикон и ми е продал колата си. Жалко, че човека е уж професионален монтьор, а не е разбрал проблема. Както и да е, надявам се да съм бил полезен за някой. Не бързайте да си захвърляте колите. Пробвайте, четете, гледайте в YouTube, поизцапайте се, няма да съжалявате! Тая Тойота много си я обичам. Годините й са вече 19 обаче е пушка. Всичко по нея работи, на пътя е като осичка все още. Ускорява от 0 до 100 за десет секунди и половина и дай Боже така да е още някоя и друга година. Успех на всички и от мен да знаете, стара Тойота няма, има калпазани дето и нова да е я състаряват. Айде живи и здрави!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта