Махане на секретни гайки

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6596
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 397 пъти
Получена  благодарност: 433 пъти

Махане на секретни гайки

Мнение от slowtraveler » 20 Окт 2025 08:39

От над 30г карам със секретни гайки на конкретна щатска фирма (брандираните Тойота гайки преди около 20г също бяха на същата марка)..
Не съм имал никакъв проблем, затягам ги винаги по спецификация кякто останалите гайки)..
Предполагам проблеми със секретите възникват или при секрети ниско качество, или неправилно боравене (да не е бил влязъл докрай 'секретният елемент' и да се повреди/заглади/счупи), или неизползване на динамометричен ключ...
Иначе разбиването зависи от конкретният секрет... За шлосер среден разряд не е никаква трудност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dracunculus
Мнения: 1549
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 217 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Махане на секретни гайки

Мнение от dracunculus » 20 Окт 2025 09:14

Ами, какво да ви кажа. Отчайвам се от качеството на работата по немските сервизи, за жалост...а моят приятел от София каза, че и в България не е кой знае колко по-добре. Работата е следната. Смени ми човекът и гумите (карах си зимните с мен tooth.gif ). Гайките ВСИЧКИ бяха пренатегнати на по 140-150нм, главините очевидно не бяха чистени от години (личеше им), а в немската гимаджийница ПЛАЩАМ за това. Зимните гуми, които се водеха, че са балансирани, НЕ БЯХА (таксуват ме и за това!), имаше и следи от стари лепенки за тежести, които не бяха махнати и бяха хубаво събрали пясък, кал и камъчета (което със сигурност също дебалансира допълнително). Когато се опитваха да ги махнат секретите в Германия блъскаха с чука по оста, докато колата беше във въздуха. Моят механик в София каза (и е логично дори за не-механик като мен), че това се прави на земята, за да се оберат удърите колкото може и да не се разбиват лагерите (които са ми НОВИ). Явно и това не знаят в сервиз, специализиран за окачване и гуми! Секретите бяха иначе наистина хубави, почти съм сигурен, че са тези, които споменава Slowtraveler. Явно са разбити от напълно безхаберие. Е, изводите си ги правете сами и внимавайте кой ви пипа по колите. Надявам се само новите ми лагери да не просвирят скоро пак. Аз съм леко бесен в момента и със сигурност ще сменям гумаджиите mad.gif
Последно промяна от dracunculus на 20 Окт 2025 09:22, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
mapamop
Мнения: 5553
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 178 пъти
Получена  благодарност: 678 пъти

Махане на секретни гайки

Мнение от mapamop » 20 Окт 2025 09:22

dracunculus написа: 20 Окт 2025 09:14 сигурност ще сменям гумаджиите
От години гуми не въртя при гумаджии. Нищо че идвамата са ми приятели.
Носят се джанти, монтират гуми и балансират. После всичко ресто в багажника и ги сменям пред гаража.
Това и на вече трите коли вкъщи.
На следващия сезон ако няма да свалям гуми от джантите ги нося да им видят баланса и пак всичко в гаража.
На ЗаПирата традиционно има поне 4 от 20 болта които не се развиват без дълъг лост и гайковерт. Там опълчението е часове. На Тойотите гайките се развиват за добър-ден.
Но след едно напъване на гайките на Авенсиса с 1 метър тръба, и огънат на джувка ключ вече не си спестявам цапането.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
south
Мнения: 91
Регистриран на: 09 Май 2014 13:08
Местоположение: София
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Махане на секретни гайки

Мнение от south » 20 Окт 2025 09:28

dracunculus написа: 20 Окт 2025 09:14 изводите си ги правете сами и внимавайте кой ви пипа по колите
Колега, шпилките как бяха, какво каза механика ти? Иначе, 150 nm?, но май няма нищо за учудване, по гумаджийниците св "застраховат", 50% отгоре ...

dracunculus
Мнения: 1549
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 217 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Махане на секретни гайки

Мнение от dracunculus » 20 Окт 2025 09:33

Шпилките бяха наистина добре. Сега всичко е на 120нМ и нищо не е превъртяло.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
max-2
Мнения: 2160
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 48 пъти
Получена  благодарност: 131 пъти

Махане на секретни гайки

Мнение от max-2 » 20 Окт 2025 12:32

Всичко е по-некадърно вече. От производството до услугите, дори и оторизираните сервизи, все едно.
Караш и хвърляш искат да стане.
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dracunculus и 1 гост