Махане на секретни гайки

Аватар
mapamop
Мнения: 5536
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 176 пъти
Получена  благодарност: 676 пъти

Махане на секретни гайки

Мнение от mapamop » 12 Окт 2025 19:42

dracunculus написа: 12 Окт 2025 19:12100нМ
В книжката ма дъртия ми курник по спомен даваха 80Nm за алуминиеви джанти и 100-110Nm за метални.
Може и там да е уловката да не искат да се развият. Отделно че самите секретни гайки може да имат друга граница на стягане, която е по-малка.
Преди месец го ядох със хидравличната помпа стегната от майсторите на над 80Nm, при заводска норма 25Nm.
Казвам над 80 защото тресчотката за компресора не успя да ги развие, а на кутията ѝ пише толкова да ѝ е максималния въртящ момент.
Давам ти повод за размисъл, а не "другарска критика пред строя"
dracunculus написа: 12 Окт 2025 19:12 Ако не стане....ще боря пръстена да го махна, че екстракторът да хване по-добре
Къса видия за метал, нещо от сорта на 3-4мм, колкото да влезе между пръстена и гайката и да заклини. Ще ти е много гадно докато я навиеш в тесния отвор, и е желателно да е самонарезна. Дано не стигнеш до там.
dracunculus написа: 12 Окт 2025 19:35 Скоро на Авенсис смених лагер преден
Десния обикновено заминава първи от личен опит.
Когато сменях предни лагери десния беше ужасно зле - сачмите изпаднаха сами още при освобождаването на главината от шенкела.
Левия и той си виеше, и той беше с лилави сачми но излезе целия с главината. Лагери вероятно заводски, на 320 000 пробег към момента на смяната.
Ако е бил десен не смятам че е зависимост от ударите само. В крайна сметка обира повечето удари в бордюрите при паркиране, утаената мизерия в края на пътя и т.н.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

dracunculus
Мнения: 1539
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 211 пъти
Получена  благодарност: 125 пъти

Махане на секретни гайки

Мнение от dracunculus » 12 Окт 2025 20:08

В книжката пише 105нМ. Но ония малоумните навиват с по 130-140. Но, както казах мисля (почти съм сигурен), че секретите аз си ги сложих, защото онези не бяха....Та аз не навивам с над 105
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

dracunculus
Мнения: 1539
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 211 пъти
Получена  благодарност: 125 пъти

Махане на секретни гайки

Мнение от dracunculus » 13 Окт 2025 10:26

Hursa написа: 12 Окт 2025 19:38 Нещо подобно? С "разпробиване" на горната част на гайката? (Всъщност, май с ексцентричен отвор - в канала на секрета и използване, като опора на този отвор - може би е по-добро решение.)
Това, което е предложил centil е реално същото, само дето е разновидност...и си има явно приставките, които центрират бургията
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: south и 1 гост