Това което е което имам като факти за момента:
- Всичко на всичко по линия на диагностиката съм се сблъсквал два пъти с тоя модел. Едната бройка ми е тук в града но не съм я виждал от около 2020-2021г. Мога да се обадя и да пробвам там.
- Другата бройка беше в Германия и вече я няма - без значение дали е продадена или нарязана от скраперите.
- 2019-2020 година си купих синият VxDiag от темата:
viewtopic.php?t=37856
-- Когато пристигна не пожела да се закачи на Авенсис Т25, 1.8 бензин, 12.2005 произведен. Писал съм:
viewtopic.php?p=377388&hilit=vxdiag#p377388
-- Пробвахме го да се закачим на дизелов Авенсис-Версо мисля 2003-2004 година, и там въпросния VxDiag проработи. Съответно адаптера го продадох на собственика на под покупната му цена (реално каквто бях платил като цена без доставката и свалих и това което ми върнаха Aliexpress).
-- Техстрийма беше версия 14.10 или 14.20 (не помня), но май и нямаше по-нова "безплатна" по него време.
-- " Германската бройка" не пожела да се закачи със OpenPort-a който пратих до Германия по спомен, както и не пожела да се закачи със JLR кабела. Сигурен съм в драйвери, версия на софтуера и т.н. че аз ги настройвах през TeamViwer и си бяха дефакто същите неща които ги има и на лаптопа ми за диагностиката. Там е пробвано със Техстрийм 14.20, 15.30, 16.НещоСи които са активирани със серийни номера, и не са "краквани" в самите изпълними файлове. Т.е. софтуера е непокътнат. Тогава го отдадох на това че предния собственик, преди моят познат, беше рязал кабели наред - добавял си е някаква външна навигация, темпомат във коша на мотора, печка, разни зарядни. Факт беше че си беше "взел" захванване за нещо директно от +12/BAT+ проводника на OBD буксата. От тия изпълнения имам бегъл спомен че за разлика от Авенсис Т25, в който повечето комуникации вървят (май) през BEAN, на тази кола повечето да не кажа всички неща вървят по CAN. Пак по бегъл спомен от сервизното - имаше изведен CAN до оригиналното радио, което пък ако е от едни 2 или 3 модела си имаше режим "onboard diagnostics" (мисля да беше комбинация със задържане на разни бутони по радиото и завъртане на контактния ключ до контакт). Учудващото беше че имаше някакво окабеляване за дюзите което минаваше през снопа за радиото. Но там така и не се разплете историята, защото собственика я махна тая кола от гаража си. Последните факти бяха че липсваше една маса/купе на пин 4 или 5 - но дали собственика не успя да опре в пина на буксата с мултиметъра, въпросната маса беше срязана и тя, или просто така е било заводски - не мога да кажа.
Съдейки от личното съобщение на колегата че ELM327 успява да се закачи и да изчете разни грешки от компютъра - може би или има разлика в конекторите и VxDiag не успява да направи контакт в буксата, или му липсват сигнали, захранване или нещо от сорта на подръжка на протоколи за модела. Тепърва предстои да се копае в тази насока.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...