Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
- Местоположение: sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
От 2 год. имаме Ярис хибрид 2012, още с закупуването се наложи ремонт на хибридната батерия,добре че продавача върна парите необходими за ремонта. Колата е в гараж не е на улицата, но от тогава имам фикс идея за съхранението на батерията. Лятото температурата стига над 40 градуса. Колата се кэра винаги с включено андроид приложение хибрид асистент което контролира вентилатора на батерията. Това се оказа не достатъчно донякъде от това че след предните седалки и особенно под тях няма никакви въздуховоди и за пътниците от зад и за батерията е неприятно в жегите. С подръчни материали за 20лв. експериментирах да направя охлаждането на батерията по адекватно. Смея да твърдя че има ефект температурата на батерията не надхвърля 37 градуса. Разбира се приложението помпа вентилатора на батерията, а аз съм оставил вентилатора в купето на 4 чертички и климатика работи.
- Прикачени файлове
-
- IMG_20250729_121159.jpg (78.28 KiB) Преглеждано 1372 пъти
-
- IMG_20250729_115535.jpg (77.51 KiB) Преглеждано 1372 пъти
-
- IMG_20250729_115703.jpg (13.98 KiB) Преглеждано 1372 пъти
-
- IMG_20250729_115930.jpg (79.41 KiB) Преглеждано 1372 пъти
-
- IMG_20250729_120143.jpg (58.18 KiB) Преглеждано 1372 пъти
Toyota avensis t22 3s-fe
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
- Местоположение: sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Още снимки в подкрепа на експеримента
- Прикачени файлове
-
- IMG_20250729_135419.jpg (12.74 KiB) Преглеждано 1371 пъти
-
- IMG_20250729_135301.jpg (30.1 KiB) Преглеждано 1371 пъти
-
- IMG_20250729_120700.jpg (92.17 KiB) Преглеждано 1371 пъти
Toyota avensis t22 3s-fe
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
- Местоположение: sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Никой не добавя коментари, затова ще добавя аз коментар. Вчера 10.08.2025 пътувах по маршрута Русе София външната температура беше в интервал 38-40 градуса. С допълнителното охлаждане батерията нито един път не надскочи 38 градуса.
Toyota avensis t22 3s-fe
-
- Мнения: 115
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 24 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Преди време реших да пробвам подобно охлаждане, извадих налични въздуховоди, една куха плоскост да стане всичко невидимо под мокета. Отказах се защото видях колко бързо вдига температура при идиотско каране. Предположих, че тази струя би отложило с малко достигане на гранична температура. Мониторирам по много лесен начин- длан върху плоскостта под задната седалка. Писах във форума как вдига температура при неспокойно каране и как ограничава батерията. Но това става при екстремни жеги и екстремно каране. Жалко, че не е направено принудително охлаждане от климатика фабрично, тогава щеше да е достигнато съвършенство.
- CyberTod
- Мнения: 22
- Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota C-HR
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Затова на хибрид лятото никой да не пести от климатик. Да не е същото, но все пак се вкарва въздух от купето и когато той е охладен това отива и към батерията.
Това го имаше и в едно видео на The Car Care Nut.
Това го имаше и в едно видео на The Car Care Nut.
- WoLF
- Мнения: 3595
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 791 пъти
- Получена благодарност: 295 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
И ако имате тази възможност не паркирате на слънце!
С климатика двоен удар по батерията - хем е топла от престоя, хем се иска ток от нея за климатика...




-
- Мнения: 5835
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 188 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Обикновено се стартира двг, като се включи климатика - така, че се захранва се от генератора (според мен).
На четвъртата снимка - това отвора към батерията ли е? От къде "тръгва" маркуча - от въздуховода на климатика към краката? Как сте настроили подаването на въздуха от вентилатора на климатика към купето? На каква температура е настроен (има ли такава възможност)?
Какво бе положението преди да поставите маркуча, с включен климатик и приложение, 40 градуса?
На четвъртата снимка - това отвора към батерията ли е? От къде "тръгва" маркуча - от въздуховода на климатика към краката? Как сте настроили подаването на въздуха от вентилатора на климатика към купето? На каква температура е настроен (има ли такава възможност)?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4610
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 229 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
И с този, и без този маркуч, батерията все ще си умре след определен брой години. Я имаш късмет с година (спекулация), я не. Аз се съмнявам в реалната ефективност (не в теоретичната) на това изпълнение.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- mapamop
- Мнения: 5428
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 173 пъти
- Получена благодарност: 649 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Тесният маркуч създава голяма загуба на въздъшно налягане (дебит). Неслучайно въздуховодите са толкова широки, въпреки относително мизерния дебит на вентилатора. Вероятно е по-добре от съвсем нищо, заради ниската температура на въздуха от маркуча, но е по-близо до "нищо". Но и мястото за по-широк въздуховод е ограничено. Не виждам полезен ход извън "кирилизирането" с разни модули на Пелтие примерно, но дори и те са като цяло неефективно разхищение на енергия, Товапредвид че предимно топлят, отколкото да охлаждат. Отделно че нон-стоп надутите да работят вентилатори се амортизират много по-бързо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- WoLF
- Мнения: 3595
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 791 пъти
- Получена благодарност: 295 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Изкарват ли си гаранциите, изкарват ги. Защо да наливат пари в охлаждане. Иначе с всяка итерация сменят нещо по охлаждането, т.е. и те си знаят, че не са оптимални нещата 




- Митхат
- Мнения: 3872
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 48 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012
Карайте си колите и си чистете филтрите,няма голям келепир ако батерията ви надживее.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост