Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

sasheto
Мнения: 4
Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
Местоположение: sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от sasheto » 29 Юли 2025 14:08

От 2 год. имаме Ярис хибрид 2012, още с закупуването се наложи ремонт на хибридната батерия,добре че продавача върна парите необходими за ремонта. Колата е в гараж не е на улицата, но от тогава имам фикс идея за съхранението на батерията. Лятото температурата стига над 40 градуса. Колата се кэра винаги с включено андроид приложение хибрид асистент което контролира вентилатора на батерията. Това се оказа не достатъчно донякъде от това че след предните седалки и особенно под тях няма никакви въздуховоди и за пътниците от зад и за батерията е неприятно в жегите. С подръчни материали за 20лв. експериментирах да направя охлаждането на батерията по адекватно. Смея да твърдя че има ефект температурата на батерията не надхвърля 37 градуса. Разбира се приложението помпа вентилатора на батерията, а аз съм оставил вентилатора в купето на 4 чертички и климатика работи.
Прикачени файлове
IMG_20250729_121159.jpg
IMG_20250729_121159.jpg (78.28 KiB) Преглеждано 1371 пъти
IMG_20250729_115535.jpg
IMG_20250729_115535.jpg (77.51 KiB) Преглеждано 1371 пъти
IMG_20250729_115703.jpg
IMG_20250729_115703.jpg (13.98 KiB) Преглеждано 1371 пъти
IMG_20250729_115930.jpg
IMG_20250729_115930.jpg (79.41 KiB) Преглеждано 1371 пъти
IMG_20250729_120143.jpg
IMG_20250729_120143.jpg (58.18 KiB) Преглеждано 1371 пъти
Toyota avensis t22 3s-fe

sasheto
Мнения: 4
Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
Местоположение: sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от sasheto » 29 Юли 2025 14:10

Още снимки в подкрепа на експеримента
Прикачени файлове
IMG_20250729_135419.jpg
IMG_20250729_135419.jpg (12.74 KiB) Преглеждано 1370 пъти
IMG_20250729_135301.jpg
IMG_20250729_135301.jpg (30.1 KiB) Преглеждано 1370 пъти
IMG_20250729_120700.jpg
IMG_20250729_120700.jpg (92.17 KiB) Преглеждано 1370 пъти
Toyota avensis t22 3s-fe

sasheto
Мнения: 4
Регистриран на: 29 Окт 2017 15:52
Местоположение: sofia
Получена  благодарност: 2 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от sasheto » 11 Авг 2025 20:38

Никой не добавя коментари, затова ще добавя аз коментар. Вчера 10.08.2025 пътувах по маршрута Русе София външната температура беше в интервал 38-40 градуса. С допълнителното охлаждане батерията нито един път не надскочи 38 градуса.
IMG_20250811_203334.jpg
IMG_20250811_203334.jpg (78.57 KiB) Преглеждано 550 пъти
Toyota avensis t22 3s-fe

planetarydrive
Мнения: 115
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 24 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от planetarydrive » 13 Авг 2025 11:20

Преди време реших да пробвам подобно охлаждане, извадих налични въздуховоди, една куха плоскост да стане всичко невидимо под мокета. Отказах се защото видях колко бързо вдига температура при идиотско каране. Предположих, че тази струя би отложило с малко достигане на гранична температура. Мониторирам по много лесен начин- длан върху плоскостта под задната седалка. Писах във форума как вдига температура при неспокойно каране и как ограничава батерията. Но това става при екстремни жеги и екстремно каране. Жалко, че не е направено принудително охлаждане от климатика фабрично, тогава щеше да е достигнато съвършенство.

Аватар
CyberTod
Мнения: 22
Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Toyota C-HR
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от CyberTod » 13 Авг 2025 13:00

Затова на хибрид лятото никой да не пести от климатик. Да не е същото, но все пак се вкарва въздух от купето и когато той е охладен това отива и към батерията.
Това го имаше и в едно видео на The Car Care Nut.

Аватар
WoLF
Мнения: 3595
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 791 пъти
Получена  благодарност: 295 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от WoLF » 13 Авг 2025 13:15

И ако имате тази възможност не паркирате на слънце! tooth.gif С климатика двоен удар по батерията - хем е топла от престоя, хем се иска ток от нея за климатика...
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5835
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 188 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от Hursa » 14 Авг 2025 10:59

Обикновено се стартира двг, като се включи климатика - така, че се захранва се от генератора (според мен).
sasheto написа: 29 Юли 2025 14:08 Лятото температурата стига над 40 градуса. Колата се кэра винаги с включено андроид приложение хибрид асистент което контролира вентилатора на батерията. Това се оказа не достатъчно донякъде
sasheto написа: 11 Авг 2025 20:38 Смея да твърдя че има ефект температурата на батерията не надхвърля 37 градуса. Разбира се приложението помпа вентилатора на батерията, а аз съм оставил вентилатора в купето на 4 чертички и климатика работи.
Какво бе положението преди да поставите маркуча, с включен климатик и приложение, 40 градуса?
На четвъртата снимка - това отвора към батерията ли е? От къде "тръгва" маркуча - от въздуховода на климатика към краката? Как сте настроили подаването на въздуха от вентилатора на климатика към купето? На каква температура е настроен (има ли такава възможност)?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4610
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 229 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от BOz » 14 Авг 2025 17:12

И с този, и без този маркуч, батерията все ще си умре след определен брой години. Я имаш късмет с година (спекулация), я не. Аз се съмнявам в реалната ефективност (не в теоретичната) на това изпълнение.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 5428
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 173 пъти
Получена  благодарност: 649 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от mapamop » 14 Авг 2025 17:50

Тесният маркуч създава голяма загуба на въздъшно налягане (дебит). Неслучайно въздуховодите са толкова широки, въпреки относително мизерния дебит на вентилатора. Вероятно е по-добре от съвсем нищо, заради ниската температура на въздуха от маркуча, но е по-близо до "нищо". Но и мястото за по-широк въздуховод е ограничено. Не виждам полезен ход извън "кирилизирането" с разни модули на Пелтие примерно, но дори и те са като цяло неефективно разхищение на енергия, Товапредвид че предимно топлят, отколкото да охлаждат. Отделно че нон-стоп надутите да работят вентилатори се амортизират много по-бързо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
WoLF
Мнения: 3595
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 791 пъти
Получена  благодарност: 295 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от WoLF » 14 Авг 2025 18:38

Изкарват ли си гаранциите, изкарват ги. Защо да наливат пари в охлаждане. Иначе с всяка итерация сменят нещо по охлаждането, т.е. и те си знаят, че не са оптимални нещата tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Митхат
Мнения: 3872
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 48 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Охлаждане на хибридна батерия тойота Ярис 2012

Мнение от Митхат » 15 Авг 2025 07:06

Карайте си колите и си чистете филтрите,няма голям келепир ако батерията ви надживее.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост