Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5732
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от Hursa » 01 Юли 2025 09:02

BOz написа: 30 Юни 2025 13:18 То всеки двигател има оптимизиран и не оптимизиран режим. Няма двигател, който в цялата си крива на мощност да е оптимизиран на 100% еднакво. И под пълен товар винаги се прави компромис за мощност за сметка на специфичен разход на гориво.
Да, разбира се. И без оптимизация всеки двигател си има оптимален режим. Но при двг на хибридите са взети много повече и по-значими мерки за оптимизиране режимите при не високи обороти - защото основната експлоатация, около и над 90% от "пробега" на автомобила е при такива ниски режими, а тясната специализация дава много по-добри резултати в тази ограничена област. И при хибрида - допълнителната ел мощност, която може да се получи - може да компенсира почти винаги известната по-лоша отзивчивост на така тясно оптимизирания двг.
FearSoft написа: 30 Юни 2025 12:38 даже рязкото подаване на газ не е особено добре за тях.
Според мен - няма такова нещо (и никога не е имало - всъщност, дори е обратното). А усещането за по-голяма тромавост се компенсира от допълнителната ел мощност и много по отзивчивите ел машини, по сравнение с двг. Двг е така да се каже "демпфиран" при резките ускорения. Разбира се, поради силно ограничената ел мощност - това не може да се получи в достатъчна степен. Но сравнете - по старата модификация с този двг бе с допълнителна ел мощност от около 24 кс, сега е с около 42 кс - пак не са много, но прираста е осезаем. Та това е ел мощността (дори малко повече), която е "отпуснал" производителя на значително по-тежките и с по-лоша аеродинамика - хибридни камри и рав.
Надявам се тази тенденция да продължи, но тойота "умеят" да разочароват по отношение на динамиката. Както се видя - суперлативите, които се изписаха за новите им двг се отказаха "халостни гърмежи" и май няма нищо ново, поне не и нещо не разочароващо. Само да не орежат още повече мощността при новите модели.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
FearSoft
Мнения: 606
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 64 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 01 Юли 2025 10:25

Hursa написа: 01 Юли 2025 09:02 Според мен - няма такова нещо
Не съм си го измислил аз, а дългогодишни специалисти в бранша (справка CarCareNut и WeberAuto в тубата). Поради спецификите на eCVT. Аз не съм толкова навътре в материята и се доверявам на мненията на по-знаещи от мен. Може и да не е така, но предпочитам да си подавам газ плавно. Освен в ситуации, които изискват бърза реакция. Със сигурност не вреди :D
А за колегата с "турската бракма" - съдейки по изказа му си правя изводи от кой тип шофьори е. Дано не го гледаме по новините... Надявам се да бъркам.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Hursa
Мнения: 5732
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от Hursa » 01 Юли 2025 10:37

Истинските специалисти не населяват "тубата", а конструират автомобили. (Жалко, че вече почти не се срещат разяснителни или популяризиращи материали от производителите и в частност от тойота материалите са особена рядкост, може би се срамуват от това, което творят.) Кой по-добре от конструктора му - познава автомобила? Да сте намирали някъде в конструкторската, в документацията предоставена на сервизите или ползвателя - за подобни ограничения?
(Има подобни ограничения при вариаторни трансмисии, особено при ниска скорост - описани са в документацията към трансмисията и дори има обяснения, защо се налагат. За е-cvt аз не съм намирал такива, но не съм и търсил особено.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
FearSoft
Мнения: 606
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 64 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 01 Юли 2025 13:56

А Вие погледнахте ли канала на WeberAuto? Информация има доста, не само за Тойота.
ПП. Едва ли някой от конструкторите ще се споделя информация онлайн...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Hursa
Мнения: 5732
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от Hursa » 01 Юли 2025 20:50

А са споделяли, при това в общодостъпна форма - новите технологии, които са използвали. Всъщност и сега го правят, макар и оскъдно, но не и тойота.
Добре, канала е уважаван. Къде казват, че
FearSoft написа: 30 Юни 2025 12:38 рязкото подаване на газ не е особено добре за
хибридните тойоти? Може би дори обясняват защо? (Може би, ще намерите нещо за първото им поколение хибриди, но за второ и по старшите - едва ли ще кажат нещо подобно.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6320
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 363 пъти
Получена  благодарност: 396 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от slowtraveler » 02 Юли 2025 08:22

Не виждам какво е учудващото в такъв съвет... Разбира се, че рязкото ускорение не е най-предпочитаният режим поради няколко ОЧЕВИДНИ факта:
1. Нуждата от енергия рязко нараства, което при хибридите прави необходимо рязко повишаване на токовете до максимално допустимите за електрониката и акумулаторите... Нова никога не е бил 'идеалният режим' нито за едното, нито за другото.. Да, за разлика от акумулаторите, токовете през ел-двигателите и електрониката се повишават малко по-бавно заради ДВГ, но това не променя съществено нещата...
2. ДВГ при хибрида има нужда да стартира (в повечето случаи от по-ниска температура) и/или да се ускори до максималните обороти, които е предвидил конструктора за този режим, и да се натовари максимално... Преходните режими (промяната на режима) при ДВГ също никога не са били и близко до идеалните, защото обикновено с цел бързо ускоряване на двигателя, сместта съвсем не е 'най-икономичната'...
Така, че хибридът по нищо не се отличава от което и да е друго механично изделие - резките промени и екстремни режими обикновено му скъсяват живота и влошават икономията :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5732
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от Hursa » 02 Юли 2025 10:30

Все пак - покажете такъв съвет. От производителя или от уважаван инженер, като в случая. Да - ако вземем автомобил и го поставим в климатизирана музейна витрина - вероятно ще му удължим живота. Но не бих купил такъв - ако срещна в документите му подобни съвети. Всичко казано е предвидено, трябва да е предвидено от производителя и това са нормални механизми на стареене, а не конструктивни ограничения - като в случая с вариатора и съветите от производителите да се щади при потегляне и при резки ускорения. Т. е. допълнителните натоварвания при такива резки ускорения трябва да са много под конструктивните прагови допуски и затова не би трябвало да има в документите ограничения за ползувателя.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Hursa, MrManson и 2 госта