Да, разбира се. И без оптимизация всеки двигател си има оптимален режим. Но при двг на хибридите са взети много повече и по-значими мерки за оптимизиране режимите при не високи обороти - защото основната експлоатация, около и над 90% от "пробега" на автомобила е при такива ниски режими, а тясната специализация дава много по-добри резултати в тази ограничена област. И при хибрида - допълнителната ел мощност, която може да се получи - може да компенсира почти винаги известната по-лоша отзивчивост на така тясно оптимизирания двг.
Според мен - няма такова нещо (и никога не е имало - всъщност, дори е обратното). А усещането за по-голяма тромавост се компенсира от допълнителната ел мощност и много по отзивчивите ел машини, по сравнение с двг. Двг е така да се каже "демпфиран" при резките ускорения. Разбира се, поради силно ограничената ел мощност - това не може да се получи в достатъчна степен. Но сравнете - по старата модификация с този двг бе с допълнителна ел мощност от около 24 кс, сега е с около 42 кс - пак не са много, но прираста е осезаем. Та това е ел мощността (дори малко повече), която е "отпуснал" производителя на значително по-тежките и с по-лоша аеродинамика - хибридни камри и рав.
Надявам се тази тенденция да продължи, но тойота "умеят" да разочароват по отношение на динамиката. Както се видя - суперлативите, които се изписаха за новите им двг се отказаха "халостни гърмежи" и май няма нищо ново, поне не и нещо не разочароващо. Само да не орежат още повече мощността при новите модели.